ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

آبشار های شهری هوشمند در مترو

 

پلکان‌های متحرک خیابان در بوخوم آلمان با طرح‌های حفاظتی هوشمند جدید زندگی تازه‌ای یافته‌اند.

ایسنا: این طرح‌ که معماران آن‌ را «آبشارهای شهری» نامیده‌اند، باید به اندازه کافی برای تحمل برخورد یک کامیون بزرگ محکم باشند، در حالی که ورودی ای شیشه‌ای را به متروی زیرزمینی ارائه می‌دهد.

مجموعه‌ای از تقویت‌کننده‌های فلزی که در ورقه‌های شیشه‌ای این سازه‌ها پوشیده شده‌اند، به آب باران امکان جاری‌شدن بر روی طرفین آن را می‌دهد و اثر آبشار را خلق می‌کند. سازه فولادی دنده‌دار نیز از این سامانه حفاظت می‌کند.


 

پله‌برقی‌های بوخوم در دهه 1970 و در طرفین یک خیابان شلوغ نصب شدند و نگاه اخیر به قبض‌های تعمیر، بازبینی در تمامی پله‌برقی‌های ایستگاه مترو را می‌طلبید و آبشارهای شهری می‌توانند رقم‌های این قبض‌ها را به حداقل برسانند.

[ شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:آبشار های شهری هوشمند در مترو , ] [ 23:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

خداحافظی با قفل خودرو

 

چهار دانشجوی دانشگاه پنسیلوانیا، فناوری جدیدی موسوم به GoogolPlex را ارائه داده‌اند که به وسیله آن کاربران تنها با صحبت کردن با گوشی تلفن آی‌فون اپل می‌توانند بهره بیشتری از آن ببرند.

ایسنا: این فناوری از سامانه شخصی حساس به صدای اپل به نام Siri استفاده می‌کند که آن را قادر به نواختن آهنگ‌های خاص، گرفتن عکس و حتی تنظیم چراغ‌های خانه می‌کند. با GoogolPlex کاربران هم‌اکنون امکان بازکردن قفل خودروهایشان را دارند.

تاکنون، اکثر مردم از Siri برای یادآوری یا یافتن مقاصد روی نقشه استفاده می‌کردند.

دانشجویان مبتکر هم‌اکنون به دنبال آن هستند که هر فردی با استفاده از GoogolPlex بتواند دستورهای خود را به گوشی هوشمند اعمال کند. 


[ جمعه 5 ارديبهشت 1393برچسب:خداحافظی با قفل خودرو , ] [ 23:20 ] [ علیرضا ]
[ ]

تصاویری از نسل جدید iPad Air فاش شد

 

هرچه بیشتر به زمان معرفی محصولات اپل نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری از آنها به بیرون درز می‌کند.

هرچه بیشتر به زمان معرفی محصولات اپل نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری از آنها به بیرون درز می‌کند. از نقشه‌های طراحی این محصولات گرفته تا تصاویری از قطعات آن‌ها! اخیرا هم اطلاعات و تصاویر مختلفی از آیفون 6 به بیرون درز کرده بود. اما شاید به جز اطلاعات ناچیزی در مورد زمان عرضه تبلت بعدی اپل، هنوز اطلاعات بیشتری در مورد آن ذکر نشده بود تا اینکه امروز تصاویر منتسب به نسل بعدی آیپد ایر نیز فاش شد.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از زوميت، در جدید‌ترین تصاویر فاش شده به نظر می‌رسد نمای جلوی آی‌پد ایر 2 به صورت تصاویر زیر خواهد بود. ظاهرا این تبلت از یک نمایشگر یکپارچه بهره می‌برد. در طراحی آی‌پد فعلی نمایش‌گر و پنل از هم جدا هستند ولی در طراحی جدید با یک نمایش‌گر یکپارچه نسل بعدی آی‌پد ایر حتی نازک‌تر از مدل فعلی نیز خواهد بود. به این ترتیب استفاده از نمایش‌گر یکپارچه فضای بیشتری را در اختیار اپل قرار می‌دهد تا در صورت نیاز از قطعات بزرگ‌تری در این تبلت استفاده نماید و این به این مفهوم است که می‌توانیم انتظار یک باتری حجیم‌تر را در مدل جدید آیپد ایر داشته باشیم. اگرچه به نظر می رسد تغییراتی در نمایشگر ایجاد شده است، اما اندازه آن طبق گزارش‌ها با مدل قبلی تفاوتی ندارد بنابراین می توان نتیجه گرفت این تصاویر متعلق به تبلت آیپد Pro که قبلا شایعاتی در مورد آن مطرح بود، نیست.
 

 
به گفته‌ی Kyle Wiens بنیانگذار وب‌سایت iFixit، فرایند طراحی این تبلت بسیار شبیه Retina MacBook Pro است و استفاده از صفحه نمایش یک‌پارچه هزینه‌های تعمیر این تبلت را بالا می‌برد، البته این موضوع تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند چرا که تعمیر محصولات اپل قبلا هم ارزان نبوده است.
 

بدون تردید تا زمان معرفی رسمی این تبلت خبرهای جدیدتری از آن خواهیم شنید، همراه زومیت بمانید تا در خبرهای بعدی بیشتر با این تبلت آشنا شویم.

[ یک شنبه 31 فروردين 1393برچسب: نسل جدید iPad Air فاش شد , ] [ 1:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

قابل توجه علاقه مندان به رشته الکترونیک

[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:قابل توجه علاقه مندان به رشته الکترونیک, ] [ 23:35 ] [ علیرضا ]
[ ]

مایکروسافت ۲۰۱۹

[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:مایکروسافت ۲۰۱۹ , ] [ 23:31 ] [ علیرضا ]
[ ]

عینک‌ استثنایی‌ گوگل‌ برای‌ خبرنگاران

کار‌شناسان یک قابلیت شگفت‌انگیز در عینک گوگل ایجاد کرده‌اند که به کاربران خبرنگار اجازه تهیه‌ گزارش‌های زنده می‌دهد.

  یک شرکت نرم‌افزاری به تازگی یک نرم‌افزار منحصر به فرد به نام liresteaming طراحی نموده که به کاربران عینک گوگل اجازه می‌دهد به صورت زنده از هر چیزی که می‌بینند فیلم‌برداری کرده حتی آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارند.

گفتنی است، این برنامه مخالفان زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است که اعتقاد دارند استفاده ازاین نرم افزار سبب نقص حریم خصوصی زندگی افراد می‌شود.



این نرم‌افزار می‌تواند فیلم‌های گرفته شده را از طریق فناوری wi-fi و یا بدون سیم به تبلت یا گوشی تلفن همراه هوشمند فرد کاربر انتقال دهد.

از جمله مشکلات پیش روی کاربران این نرم‌افزار خالی شدن شارژ باتری بعد از مدتی از استفاده از این برنامه‌ است که طراحان در جستجوی یافتن شیوه‌های جدیدی برای شارژ باتری در مدت زمانی کوتاه هستند.



طراحان این برنامه ادعا می‌کنند با استفاده از این نرم‌افزار ورزشکاران می‌توانند تمرینات رکوردگیری بسیار بهتری را انجام دهند.

کار‌شناسان نرم‌افزاری تخمین می‌زنند ساخت نرم‌افزار بر روی عینک گوگل رشدی صعودی پیدا کند.


[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:عینک‌ استثنایی‌ گوگل‌ برای‌ خبرنگاران , ] [ 22:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

نگاه نزدیک به HTC One M8

 

روز گذشته اچ‌تی‌سی طی مراسمی که در تهران برگزار نمود از پرچمدار جدید خود، HTC One M8 رونمایی کرد. در خلال مراسم شانس کار کردن با M8 را یافتیم و طبق روال همیشه زومیت، نگاه نزدیک آن را برایتان آماده کرده‌ایم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با جدیدترین تلفن  اچ‌تی‌سی که به اعتقاد بسیاری خوش ساخت‌ترین تلفن دنیا است، بیشتر آشنا شویم.

اچ‌تی‌سی تلفن جایگزین HTC One را با نام HTC One M8 روانه بازار نمود و از آن با عنوان «بهترین تلفن هوشمند دنیا، بهتر می‌شود» یاد کرد. به بیان بسیاری HTC One خوش ساخت‌ترین تلفن هوشمند اندرویدی سال گذشته بود که حالا این کمپانی با استفاده از بدنه تماماً فلزی یکپارچه و ارتقاء سخت‌افزاری، آن را مجدد راهی رقابت کرده است.

 
سال گذشته، اچ‌تی‌سی با معرفی تلفن هوشمند One نشان داد که طراحی یک تلفن هوشمند تا چه حد می‌تواند دقیق و عالی باشد. کیفیت ساخت بالا، طراحی خیلی شیک و امکانات مالتی‌مدیای نسل قبلی در نسل جدید پرچمدار اچ‌تی‌سی، یعنی One M8 نیز تکرار شده است. در M8 که در واقع بروزرسانی وان قبلی محسوب می‌شود، برخی از ایرادات مهم پرچمدار نسل قبل رفع شده است و حالا این محصول قوی‌تر، سریع‌تر، زیباتر و خوش‌ساخت‌تر از قبل شده است.

طراحی
بی شک اچ‌تی سی در زمینه طراحی ظاهری تلفن‌های پرچمدار خودش اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین‌ها است. M8 نیز مثل وان قبلی از بدنه آلومینیومی بسیار زیبایی بهره می‌برد تا وقتی آن را در دست می‌گیرید حس یک کالای با کیفیت و درجه یک، به شما منتقل شود. در نسخه جدید وان، خبری از لبه‌های پلی‌کربنات نیست و اچ‌تی‌سی لبه‌های دستگاه را با بدنه یکپارچه نموده تا بیش از ۹۰ درصد از سطح بدنه فلزی شود. دقت و ظرافت در بخش‌بخش این تلفن به خوبی قابل مشاهده است. هرچقدر بیشتر به لبه‌ها و بدنه‌ تلفن نگاه کنید بیشتر از آن خوشتان می‌آید.

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:نگاه نزدیک به HTC One M8 ، گوشی اچ تی سی, ] [ 23:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

شارژ گوشی با آب‌جوش

 

شرکت Power Practical با استفاده از آب‌جوش امکان شارژ گوشی‌های موبایل را فراهم کرده است.

مشرق: شرکت Power Practical ظرفی به نام PowerPot ارایه کرده که با داشتن پورت USB می‌توان گوشی موبایل را شارژ کرد. روش کار این ظرف به گونه‌ای است که الکتریسیته به دلیل تفاوت دمای بین آب داغ داخل ظرف و آتشی که آن را گرم می‌کند، تولید می‌شود. هر چه تفاوت بیشتر باشد، الکتریسیته‌ تولیدی هم بیشتر است. بنابراین علاوه بر شارژ، آب جوش و حتی یک سوپ داغ هم نصیب دارنده‌ آن می‌شود.


با این روش می‌توان با هر 20 دقیقه شارژ، دو ساعت از گوشی استفاده کرد. قیمتی که برای این محصول در نظر گرفته شده 149 دلار است.

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:شارژ گوشی با آب‌جوش, ] [ 17:2 ] [ علیرضا ]
[ ]

مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز XP پایان داد

به صورت رسمي صورت گرفت
همانطور که پیش‌تر در زومیت خواندید، مایکروسافت براساس برنامه‌های خود، پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی را به پایان برد. با در دسترس قرار‌دادن بروزرسانی ویندوز 8.1، ویندوز ایکس‌پی از لیست پشتیبانی مایکروسافت رخت بسته و این کمپانی، مونس 12 ساله‌ی شماری از کاربران مخصوصاً در کشورمان را از لیست پشتیبانی خود کنار گذاشت.

 به گزارش زوميت، عدم پشتیبانی از یک سیستم‌عامل به معنای عدم بروزرسانی و در نتیجه بالارفتن خطر آلودگی ابزار‌های مجهز به این نسخه از سیستم‌عامل است. در کشور ما نیز بسیاری از سازمان‌ها و ادارات به موجب کار با برخی از نرم‌افزار‌ها یا زمان‌بر بودن پروسه‌ی تعویض سیستم‌عامل و آموزش پرسنل، هنوز از سیستم‌عامل ایکس‌پی استفاده می‌کنند. مایکروسافت برای سازمان‌هایی با این شرایط، امکان پشتیبانی از طریق پرداخت مبلغی به‌عنوان حق اشتراک را در نظر گرفته است که در مواقع ضروری و مورد نیاز، با ارائه‌ی پچ‌ها و بروزرسانی‌ها از آن‌ها حمایت خواهد کرد. اما در هر حالت ردموندی‌ها بروزرسانی به نسخه‌های جدیدتر را مناسب‌تر عنوان می‌کنند.

 

 
درصورتی که هنوز از نسخه‌ی ایکس‌پی سیستم‌عامل مایکروسافت استفاده می‌کنید، بهتر است سیستم خود را به نسخه‌های جدیدتر بروز کنید. براساس آمار منتشر شده توسط NetMarketShare، در حال حاضر در حدود 25 درصد از کاربران از ویندوز ایکس‌پی استفاده می‌کنند. در این آمار نسخه‌های مورد استفاده در دستگاه‌های ATM احتساب نشده است. در حدود 95 درصد از کل دستگاه‌های ATM ‌مورد استفاده در سراسر جهان از ویندوز ایکس‌پی استفاده می‌کنند.

NCR، کمپانی تولیدکننده‌ی دستگاه‌های ATM اعلام کرده است که در حال بروزرسانی سیستم‌عامل دستگاه‌های ATM بوده و تا امروز حدود 20 درصداز کل تولیدات خود را به نسخه‌ی جدیدتر بروز کرده است. هرچند این میزان بسیار کم بوده و این کمپانی اعلام کرده است که بانک‌ها تمایلی به بروزرسانی نداشته و غالب بانک‌ها تمایل به پرداخت مبلغ تعیین شده به مایکروسافت برای دریافت بروزرسانی‌ها دارند.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، بسیاری از دولت‌ها نیز به این نسخه از ویندوز وابسته هستند که از جمله‌ی ان می‌توان به بریتانیا و هلند اشاره کرد. از جمله‌ی بزرگ‌ترین کشورهایی که پروسه ی بروزرسانی برای آن‌ها بسیار وقت‌گیر خواهد بود، کشور چین است که در حدود نیمی از پی‌سی‌های موجود در این کشور از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند.

امروز وقت آن رسیده است تا از ایکس‌پی خداحافظی کنیم. ویندوز ایکس‌پی یکی از سیستم‌عامل‌هایی است که در دوران حیات آن اینترنت به دوران اوج خود رسیده است. شاید بتوان لقب اولین سیستم‌عامل جذاب را به ایکس‌پی داد.

 

[ چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز XP پایان داد , ] [ 20:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

کاغذ دیجیتالی سونی - زومیت

[ دو شنبه 11 فروردين 1393برچسب:کاغذ دیجیتالی سونی - زومیت , ] [ 11:36 ] [ علیرضا ]
[ ]

صفحه ی نمایش ال جی جی فلکس - زومیت

[ دو شنبه 11 فروردين 1393برچسب:صفحه ی نمایش ال جی جی فلکس - زومیت , ] [ 11:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

به روزرسانی پهپاد Lehmann با قابلیت

[ دو شنبه 11 فروردين 1393برچسب:به روزرسانی پهپاد Lehmann با قابلیت , ] [ 11:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

تصویر پس زمینه در ویندوزفون ۸.۱ - زومیت

[ دو شنبه 11 فروردين 1393برچسب:تصویر پس زمینه در ویندوزفون ۸,۱ - زومیت , ] [ 11:19 ] [ علیرضا ]
[ ]

زندگی ما در ۶ دقیقه!حتما ببینید!!

[ دو شنبه 11 فروردين 1393برچسب:زندگی ما در ۶ دقیقه!حتما ببینید!! , ] [ 11:17 ] [ علیرضا ]
[ ]

با موبایل نیازی به سوئیچ ماشین ندارید!یافقط آئودی اینطوریه?

[ ]

تست پرتاب اچ تی سی وان جدید - زومیت

[ پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:تست پرتاب اچ تی سی وان جدید - زومیت , ] [ 22:50 ] [ علیرضا ]
[ ]

گنوم ۳.۱۲ منتشر شد

[ پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:گنوم ۳,۱۲ منتشر شد، گنوم 3,12, ] [ 22:47 ] [ علیرضا ]
[ ]

تست خراش گوشی htc

[ پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:تست خراش گوشی htc , ] [ 22:45 ] [ علیرضا ]
[ ]

10 هکر مشهور دنیا رو بشناسید

یا تا به حال اسم ویروس ملیسا به گوش شما خورده است؟ این ویروس که فقط از طیق ای میل منتقل می شود، توسط دیوید اسمیت نوشته شد که برای یک دهه کل شبکه پست الکترونیکی را بدنام کرد.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 5 فروردين 1393برچسب: هکر مشهور دنیا رو بشناسید ، هکرهای مشهور, ] [ 23:49 ] [ علیرضا ]
[ ]

چگونگی تولد جنین ...

[ دو شنبه 4 فروردين 1393برچسب:چگونگی تولد جنین ,,, ، جنین, ] [ 23:55 ] [ علیرضا ]
[ ]

زیباترین رقص نور طبیعی جهان

[ یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:زیباترین رقص نور طبیعی جهان ، رقص نور, ] [ 21:39 ] [ علیرضا ]
[ ]

ربات فضانورد دکتر شد

 

ناسا موفق به ساخت ربات پزشکی شده است که قادر است از فضانوردان مراقبت کند.

فارس: ناسا در حال کار بر روی رباتی است که قادر به مراقبت از فضانوردان است.

این ربات که Robonot 2 نام دارد قادر به کنترل و کار با سرنگ است و می‌تواند بخیه بزند و مجهز به بسیاری از گیرنده‌های حسی است.


 

ربات انسان نمای قدرتمند قادر به بلند کردن جسم 9 کیلویی است و علاوه بر دقت فوق‌العاده دارای ظرفیت یادگیری غیر متعارف است و آن چیزی که یک دانشجو در یک هفته یاد می‌گیرد، می‌تواند در یک ساعت یاد بگیرد.

[ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:ربات فضا نورد ، ربات فضانورد دکتر می شود, ] [ 1:33 ] [ علیرضا ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد