ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

زمان ثبت نام کنکور 94 اعلام شد

 

کلیه‌ متقاضیان شرکت‌ در دوره‌های روزانه‌، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان، پیام‌ نور و غیرانتفاعی‌ها و کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد می توانند در کنکور 94 شرکت کنند.
 تاریخ ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1394 از روز یکشنبه 19 بهمن ماه 93 منحصراً از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.sanjesh.org آغاز و در روز سه شنبه 28 بهمن ماه 93 پایان می پذیرد.

داوطلبان می توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون سراسری سال 1394 ثبت نام کنند.

متقاضیان تحصیل در آن دسته از کدرشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش آنها براساس آزمون است باید توجه داشته باشند از آنجا که پذیرش در رشته های دانشگاه آزاد نیز از طریق همین آزمون صورت خواهد گرفت لذا ضرورت دارد متقاضیان در آزمون سراسری سال 1394 ثبت نام و در تاریخ مقرر در جلسه آزمون شرکت کنند.

آزمون سراسری سال 1394 در روزهای 21، 22 و 23 خردادماه 94 برگزار خواهد شد و اطلاعیه تکمیلی ثبت نام آزمون در تاریخ های 6 و 13 بهمن ماه 93 منتشر خواهد شد.
[ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:زمان ثبت نام کنکور 94 اعلام شد ,ثبت نام کنکور 94, ] [ 1:18 ] [ علیرضا ]
[ ]

شارژ تلفن همراه با ژاکت خورشیدی

 

بیشتر اوقات شارژ تلفن همراه تمام می‌شود و ما مکانی برای شارژ دوباره آن نمی‌یابیم. طراحان لباس Tommy Hilfiger با کمی تغییر، نوعی ژاکت خورشیدی طراحی کرده‌اند که بدون در نظر گرفتن مکان، وسیله الکتریکی مورد نیاز شما را شارژ می‌کند.

 این شرکت به کمک کارخانه محصولات خورشیدی Pvilion برای مردان و زنان ژاکتهای سبک ضدآب و پانل‌های خورشیدی منعطف در بالای ژاکت طراحی کرده‌اند.


انرژی حاصل از پانل‌های خورشیدی نصب شده بر پشت لباس به طور مستقیم از طریق کابل USB به درون جیب شما انتقال می‌یابد و قابلیت شارژ دستگاه میسر می‌شود.

قیمت این لباس 600 دلار است.

[ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:شارژ تلفن همراه با ژاکت خورشیدی , ] [ 1:14 ] [ علیرضا ]
[ ]

دو خوراکی موثر در زیبایی پوست را بشناسید

 

یک نوشیدنی ضد چروک پوست را به شما معرفی می کنیم.

برخی از مواد غذایی می توانند تاثیر زیادی در زیبایی و شادابی پوست داشته باسند و از بافت پوست ما محافظت کنند.

سویا برای مراقبت از پوست
 
بر اساس مطالعات محققان استرالیایی سویا زیبایی ظاهری پوست را بهبود بخشیده و از آن محافظت می نماید. تحقیقات نشان می دهند که استفاده از سویا به صورت موضعی و یا به عنوان مکمل خوراکی، موجب محافظت پوست و حتی ترمیم آن در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید می شود. همچنین مشخص شده است که سویا در بهبود ساختار و استحکام پوست نیز نقش دارد.
 
به جای قهوه، کاکائو بخورید
 

یک نوشیدنی ضد چروک پوست را به شما معرفی می کنیم. محققان معتقدند که کاکائو با دارا بودن مقادیر بسیار بالایی از 2 آنتی اکسیدان مهم (اپی کاتچین و کاتچین) از پوست در برابر صدمات آفتاب محافظت نموده، جریان خون در بافت پوست را بهبود بخشیده، به آب رسانی پوست کمک کرده و موجب نرمی پوست می شود.

[ ]

ساخت پرنده بدون سرنشين بالگردي

متخصصان ايراني به دانش فني طراحي و ساخت پرنده بدون سرنشين بالگردي دست يافتند.
دكتر منوچهر منطقي، دبير ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان هوايي و هوانوردي معاونت علمي از دستيابي متخصصان ايراني به بومي‌سازي دانش سيمولاتور در كشور خبر داد و افزود: اين امر در راستاي كاهش هزينه‌هاي آموزش عملي و توانمند ساختن خلبانان انجام شده است.  وي با بيان اينكه در حال حاضر دانش سيمولاتور توسعه يافته و به غير از هلي‌كوپترها در هواپيماها نيز به كار گرفته مي‌شود، اظهار كرد: با تدابير انديشيده شده براي توليد سيمولاتورها عملكرد مجموعه هوايي بالا مي‌رود.  
وي يادآور شد: متخصصان ايراني علاوه بر پرنده‌هاي بدون سرنشين هواپيمايي به دانش فني طراحي و ساخت پرنده بدون سرنشين بالگردي نيز دست يافته‌اند كه اين امر نتيجه اعتماد به توانمندي مجموعه‌هاي پژوهشي با محوريت دانشگاه بوده است.
  دبير ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان هوايي و هوانوردي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با ابراز خرسندي از آشتي صنعت و دانشگاه گفت: با اقدامات انجام شده در نمايشگاه بين‌المللي صنايع هوايي كه در جزيره كيش برگزار شد ما با يك تير سه هدف را نشانه رفتيم كه از جمله آن مي‌توان به بازاريابي صادراتي براي محصولات توليد داخل اشاره كرد.

[ پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:ساخت پرنده بدون سرنشين بالگردي ، پرنده بدون سرنشین, ] [ 22:48 ] [ علیرضا ]
[ ]

گیاه ضدآکنه و ضدفشارخون

 

آویشن گیاهی از خانواده نعناع است که در مصر باستان از آن برای مومیایی کردن استفاده می‌کردند در حالی که در یونان به‌ عنوان عود کاربرد داشته است.

 گیاه آویشن به‌ دلیل خواص درمانی از قبیل نقش آن در درمان آکنه و فشارخون بالا شناخته شده است. افرادی که به آکنه مبتلا هستند مواد دارویی بسیاری را برای درمان این عارضه پوستی امتحان می‌کنند که اغلب نتیجه خوبی نمی‌گیرند. اما آویشن به‌ دلیل دارا بودن خواص ضدباکتریایی ممکن است در آینده به عنوان عنصر مقابله‌کننده با آکنه مورد استفاده قرار گیرد. همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است که این گیاه یک روش طبیعی بهتر از داروهای شیمیایی ضدآکنه برای درمان این عارضه عمل خواهد کرد.

از سوی دیگر نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد عصاره آویشن به‌ طور چشمگیر میزان ضربان قلب را در موش‌های مبتلا به فشارخون بالا کاهش می‌دهد و همچنین به پایین آوردن میزان کلسترول کمک می‌کند. کارشناسان توصیه می‌کنند یکی از روش‌های مطمئن استفاده از آویشن برای کاهش ضربان قلب جایگزین کردن آن با نمک در مواد خوراکی است. علاوه بر این از دیگر خواص آویشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان سرفه با آویشن: روغن آویشن که از برگ‌های آن گرفته می‌شود اغلب به‌ عنوان داروی طبیعی برای سرفه کاربرد دارد. در یک مطالعه مشخص شد ترکیب آویشن با برگ‌های گیاه «پاپیتال» به تسکین سرفه و دیگر علائم برونشیت کمک می‌کند

آویشن برای افزایش ایمنی بدن: تأمین تمامی ویتامین‌های مورد نیاز بدن در روز از طریق خوردن موادغذایی تاحدودی سخت است. اما آویشن منبع غنی از ویتامین C و A است. همچنین از دیگر فوائد آویشن وجود مس، فیبر، منگنز و آهن در آن است.

خاصیت آویشن در گندزدایی کردن: گرد و خاک یکی از خطرناک‌ترین آلاینده‌های هوا در فضای خانه است که می‌توان برای از بین بردن آن از روغن آویشن استفاده کرد. روغن این گیاه دارای خواص ضدقارچی است.

خلاصی از آفات با آویشن: آویشن یکی از عناصر تشکیل دهنده بسیاری از حشره‌کش‌ها به حساب می‌آید و برای از بین بردن ویروس، باکتری‌ها، موش‌ها و دیگر جانوران موذی استفاده می‌شود. برای ساخت یک آفت‌کش خانگی چهار قطره از روغن آویشن را با روغن زیتون ترکیب کنید.

آویشن بهبوددهنده خلق‌وخو: روغن آویشن اغلب برای معطر کردن استفاده می‌شود چرا که حاوی ماده فعالی به نام «کارواکرول» است. در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۳ مشخص شد کارواکرول با تأثیر روی فعالیت اعصاب موجب تقویت احساس سرحالی و شاد بودن در فرد می‌شود.

[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:گیاه ضدآکنه و ضدفشارخون , ] [ 22:39 ] [ علیرضا ]
[ ]

دیگر نیازی به حفظ کردن پسوردها نیست!

 

حفظ کردن و به خاطر سپردن پسوردها یا همان رمزهای عبور یکی از سخت ترین و خسته کننده ترین کارهایی است که همه ما سراغ داریم.

به گزارش پایگاه خبری ورد آی تی ؛ کارشناسان در حالی توصیه به حفظ کردن پسوردها می کنند که حتی نوشتن آن روی کاغذ و نگاه داشتنش را اصلا جایز نمی دانند و می گویند امن ترین جا برای انواع رمزها و پسوردها همان ذهن است.

اما به لطف دانشمندان ، کار حفظ کردن پسوردها در حال پیش رفتن به سوی آسانی و راحتی است و با تحقیقاتی که دانشمندان دانشکده اطلاعات دانشگاه یوسی بروکلی دارند انجام می دهند، احتمالا در آینده ای نزدیک دیگر از دست حفظ کردن انواع عددها و حروف و نشانه ها خلاص خواهید شد، کافی است شما تنها به رمز خود فکر کنید .

در این روش محققان امواج مغزی را با استفاده از فناوری بیوسنسور اندازه گیری می کنند و به این ترتیب "افکار گذشته” جایگزین رمز عبور یا همان پسورد برای احراز هویت شخص جهت ورود به سیستمش می شود. یک هدست بی سیم از طریق بلوتوث به دستگاه وصل می شود و بر روی پیشانی کاربر نیز یک سنسور نصب می شود که سیگنال های الکتروانسفالوگرام را منتقل می کند.

روش های دیگری نیز برای احراز هویت بیومتریک وجود دارد که از جمله آنها می توان از اثر انگشت و اسکن شبکیه چشم یاد کرد اما این روش ها گران و نیازمند تجهیزات گسترده هستند.

به گفته محققان روش های ذهن خواندن بسیار راحت هستند، اما اگر دستگاه های آنها در دسترس و قابل استفاده برای مردم نباشد، هرچقدر هم که روش دقیق باشد، مردم تمایلی به استفاده از آن نشان نمی دهند.

[ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:دیگر نیازی به حفظ کردن پسوردها نیست! ، حفظ کردن پسوردها, ] [ 22:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

حل معادلات ریاضی با دوربین تلفن همراه!

 

محققان کروات نرم‌افزاری طراحی کرده‌اند که با استفاده از دوربین تلفن همراه قادر به حل مسائل و معادلات ریاضی است.

 محققان شرکت MicroBlink نرم‌افزاری برای حل مسائل و معادلات ریاضی از جمله اعشار، توان، ریشه‌گیری و معادلات خطی ساده ابداع کرده‌اند.

نرم‌افزار PhotoMath در حقیقت یک برنامه کمک آموزشی است که به یادگیری بهتر و راحت‌تر ریاضی کمک می‌کند.



این نرم‌افزار از طریق دوربین تلفن همراه، تمامی مسائل ریاضی را که مشاهده می‌کند، حل می‌کند.

برای استفاده از نرم‌افزار، دوربین تلفن همراه باید به سمت فرمول ریاضی گرفته شود و جواب بسرعت بر روی صفحه نمایش تلفن نشان داده می‌شود.

این نرم‌افزار از فناوری تشخیص کاراکتر نوری برای خواندن فرمول ریاضی استفاده می‌کند؛ مسئله توسط نرم‌افزار حل شده و مراحل گام به گام حل مسئله به همراه جواب نهایی برای کاربر نمایش داده می‌شود.

نرم‌افزار PhotoMath مخصوص تلفن همراه با سیستم عامل iOS‌ و ویندوز طراحی شده و نسخه آندروید آن تا پایان سال جاری میلادی ارائه می‌شود.

این دستاورد در کنفرانس Twechcrunch Disrupt در لندن معرفی شده است.

[ یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:حل معادلات ریاضی با دوربین تلفن همراه! , ] [ 22:51 ] [ علیرضا ]
[ ]

باتری‌هایی که خم می‌شوند

 

خم شدن محصولات دیجیتال و انعطاف پذیری آن ها در حال حاضر بحث داغ دنیای تکنولوژی است، اما در آینده ی نزدیک ممکن است این خم شدن به یک قابلیت تبدیل شده است.

 بخش تحقیق و توسعه کمپانی بزرگ سامسونگ در کره جنوبی باتری های جدیدی را معرفی کرده است که بسیار انعطاف پذیرند و در آینده، دنیای محصولات هوشمند پوشیدنی را متحول خواهند کرد، بر اساس گزارش های منتشر شده این باتری ها به حدی انعطاف پذیرند که می توان به راحتی آن ها را دور دست پیچید و یا گرد کرد.



این انعطاف پذیری به سامسونگ این امکان را می دهد تا از تمامی فضاهای درون گجت های هوشمند استفاده کرده و باتری های بزرگتری را در محصولات خود به کار بگیرد، البته سامسونگ اعلام کرده است که نباید به زودی شاهد استفاده این محصولات در گجت های هوشمند باشیم به طوری که شاید این باتری ها در Gear S نسل دوم نیز استفاده نشود، و در صورتی که همه چیز خوب پیش برود انتظار می رود سه سال آینده شاهد عرضه این نوع باتری در محصولات هوشمند باشیم.

[ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:باتری‌هایی که خم می‌شوند , ] [ 20:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

سازگار شدن پرداخت همراه اپل با شبکه‌های جدید

دنیای موبایل و کامپیوتر
دو شرکت کارت اعتباری ویزا و چیس این هفته اعلام کردند که مشتریانشان به زودی می‌توانند به خدمات پرداخت همراه شرکت اپل موسوم به اپل پی دسترسی پیدا کنند.

به گزارش فارس به نقل از ریتیل اکسپرینس، ارائه این خدمات از تاریخ 20 اکتبر آغاز شده و به مالکان گوشی‌های آیفون 6 و 6 پلاس امکان می‌دهد تا با استفاده از خدمات اپل پی خدمات و اقلام مورد نیازشان را از فروشگاه ها تنها با نگهداشتن گوشی در برابر کالای مورد نظر خریداری کنند.

برای ارائه این خدمات از یک شماره منحصر به فرد 16 رقمی حساب کاربری فرد استفاده می شود که برای حفظ امنیت افراد هرگز بر روی گوشی آنها ذخیره نخواهد شد. در عوض برای استفاده از این خدمات یک شماره دیجیتال خاص بر مبنای شماره کارت اعتباری اولیه فرد در نظر گرفته می شود تا فرایند پرداخت تسهیل شود.

برای یکپارچه کردن سرویس اپل پی با برنامه های همراه دیگر می توان از نرم افزار خاصی که توسط شرکت چیس طراحی شده نیز استفاده کرد و با این کار فرایند پرداخت هزینه استفاده از انواع کالا و خدمات را تسهیل نمود. انتظار می رود طی هفته های آینده شرکت های کارت اعتباری و وهمین طور فروشگاه های زنجیره ای مختلفی از استفاده از خدمات پرداخت همراه اپل پی استقبال کنند.

[ شنبه 26 مهر 1393برچسب:سازگار شدن پرداخت همراه اپل با شبکه‌های جدید, ] [ 19:55 ] [ علیرضا ]
[ ]

گیگابایت و ترابایت را فراموش کنید!

 

این روز‌ها سرعت تحولات در عرصه فن‌آوری به اندازه‌ای سریع شده‌ که دیگر هیچ چیز دور از ذهن نیست. هر احتمالی که شما به آن بیندیشید، می‌تواند در عرض چند سال به واقعیت و عمل برسد. اگر تا کنون تنها مقیاس شما برای شمردن بایت‌ها گیگابایت و ترابایت بوده‌، از این به بعد می‌توانید به زتابایت هم فکر کنید؛ اما جریان این زتابایت چیست؟

این روز‌ها سرعت تحولات در عرصه فن‌آوری به اندازه‌ای سریع شده‌ که دیگر هیچ چیز دور از ذهن نیست. هر احتمالی که شما به آن بیندیشید، می‌تواند در عرض چند سال به واقعیت و عمل برسد. اگر تا کنون تنها مقیاس شما برای شمردن بایت‌ها گیگابایت و ترابایت بوده‌، از این به بعد می‌توانید به زتابایت هم فکر کنید؛ اما جریان این زتابایت چیست؟

به گزارش «تابناک»، شاید مواجهه با مفهوم زتابایت و درک میزان ظرفیت آن برای نگاهداشت داده‌ها قدری مشکل باشد. این امر طبیعی است، زیرا عملا زتابایت یک ظرفیت بسیار عظیم از داده‌ها را در خود جای می‌دهد.

شرکت Seagate اعلام کرده ‌که سال ۲۰۱۶ سال «زتابایت» - Zettabyte – است. این شرکت پیش‌بینی کرده ‌تا این سال میزان ظرفیت لازم برای پوشش داده‌ها در سراسر جهان توسعه و افزایش سرسام‌آوری خواهد داشت و از هم اکنون نیز پیش‌بینی درخواست این میزان ظرفیت را کرده است.

این همه به این معناست که در سال ۲۰۱۶ حجم داده‌ها و اطلاعاتی که از طریق اینترنت در سراسر جهان مبادله خواهد شد، برابر با حجم بیش از یک زتابایت خواهد بود؛ این پیش‌بینی از سوی شرکت Cisco مطرح شده است.

اما یک زتابایت چقدر است؟ یک زتابایت برابر با ۳۲۳ تریلیون کپی از رمان جنگ و صلح لئو‌تولستوی است، یا برابر با ۲ میلیارد سال موسیقی! بگذارید با مفاهیمی که با آن‌ها آشنا هستیم، موضوع را روشن کنیم.

هر ۱۰۲۴ ترابایت برابر با یک پتابایت است و یک اگزابایت برابر با ۱۰۲۴ پتابایت. در نتیجه یک زتابایت برابر با ۱۰۲۴ اگزابایت خواهد بود.

گیگابایت و ترابایت را فراموش کنید!



آیا این حجم و ظرفیت عظیم شما را متعجب می‌کند؟ پس نگاهی به این اینفوگرافی داشته باشید.

گیگابایت و ترابایت را فراموش کنید!

[ دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:گیگابایت و ترابایت را فراموش کنید! , ] [ 20:6 ] [ علیرضا ]
[ ]

داروی گیاهی شفابخش در درمان "دیابت"

 

دکتر محمدباقر مینایی متخصص طب سنتی در خصوص خواص گیاهی داروی رزماری و پونه کوهی در درمان دیابت گفت: از زمان قدیم، گیاهان دارویی متفاوتی برای درمان انواع بیماری‌ها به کار می‌رفت که از نظر علمی نیز تاثیر آن‌ها ثابت شده است.
 دو گیاه رزماری و پونه کوهی حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که در کاهش دیابت نوع ۲ کمک می‌کنند.

دکتر محمدباقر مینایی متخصص طب سنتی در خصوص خواص گیاهی داروی رزماری و پونه کوهی در درمان دیابت گفت: از زمان قدیم، گیاهان دارویی متفاوتی برای درمان انواع بیماری‌ها به کار می‌رفت که از نظر علمی نیز تاثیر آن‌ها ثابت شده است.
وی ادامه داد: دو گیاه رزماری و پونه کوهی حاوی ترکیباتی است که در کاهش دیابت نوع 2 کمک می‌کنند.
این متخصص با اشاره به اینکه این دو گیاه دارای خواص آنتی اکسیدان هستند، از این رو خاصیت ضد سرطانی دارند، افزود: پونهٔ کوهی از خانوادهٔ نعناع است و بر اساس نوع ارتفاعی که در آن رشد می‌کند، دارای خواص متفاوتی است که از جمله نفخ روده و معده را کاهش می‌دهد و به عنوان گیاه گرم و خشک در کنار مصرف لبنیات سرد را معتدل می‌کند.
مینایی تصریح کرد: پونهٔ کوهی در دیابتی‌های نوع 2 که دارای اختلالات متابولیک کبد هستند، چون برروی کبد تاثیر می‌گذارد، در نتیجه کبد قادر است میزان قند را کنترل کند.
وی در پایان گفت: مصرف رزماری به عنوان یک آنتی اکسیدان به روی مزاج کبد تاثیر گذاشته و آن را تعدیل می‌کند، از این رو می‌تواند به طور غیر مستقیم در کنترل دیابت نقش داشته باشد.
[ ]

نتایج کنکور فردا اعلام می‌شود

 

نتایج نهایی کنکور سراسری سال 93 فردا سه شنبه اعلام می‌شود.


دکتر ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور روز دوشنبه در یک نشست خبری با اعلام این خبر، گفت: نتایج نهایی آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از جمله آزاد، دولتی، پیام‌نور و ... فردا صبح از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی http://sanjesh.org/ اعلام می‌شود.

[ دو شنبه 17 شهريور 1393برچسب:نتایج کنکور فردا اعلام می‌شود , ] [ 12:8 ] [ علیرضا ]
[ ]

شیردهی، افسردگی پس از زایمان را نصف می‌کند

 

مطالعات محققان دانشگاه کمبریج انگلیس نشان می دهد که شیردهی، افسردگی پس از زایمان را پنجاه درصد کاهش می دهد.
 به گزارش ایرنا از ساینس، اکثر افراد افسردگی پس از زایمان را امری عادی تلقی می کنند و بر این باورند که این مشکل به مرور زمان حل می شود.
 
تحقیقات اخیر نشان می دهد که افسردگی پس از زایمان موضوع ساده ای نیست و عوارض جدی برای فرد، خانواده و جامعه دارد.
 
این عارضه، بهم ریختگی یا روان پریشی پس از زایمان Postpartum psychosis نامیده می شود. برخی از علایم این اختلال عبارتند از :
 
• احساس خستگی• احساس بی انرژی بودن مداوم خواب آلودگی• حساس شدن بیش از اندازه به تمام امورپریشانی و سردرگمیاحساس ضعف
 
عدم تمرکزبدبینیکلافگی• توهم
 
طبق آخرین آمارگیری انجام شده در آمریکا، از هر دو مادر، یک نفر گرفتار این عارضه می شود و تفاوتی بین زنان تحصیلکرده و کم سواد در این موضوع وجود ندارد.
 
تحقیقات اخیر نشان می دهد که بخشی از این مشکل ریشه در ژنتیک فرد دارد ولی مهمترین بخش آن مربوط به عوامل محیطی است.
 
معمولا عوارض این مشکل در زنانی که در دوران زایمان توسط همسران خود به خوبی درک نمی شوند، شدیدتر است.
 
نقش همسر و خانواده در کاهش اختلالات روحی مادران بسیار با اهمیت است. متخصصان به مردان توصیه می کنند که به مدت شش ماه پس از زایمان، همسران خود را به طور کامل پشتیبانی کنند و از بروز هر نوع مشاجره خودداری کنند.
 
توجه به تغذیه مادران و تنوع در دکوراسیون منزل نیز موثر است. گردش و پیاده روی و صحبت با مادران دیگری که همین شرایط را تحمل کرده اند نیز توصیه شده است.
 
مطالعات محققان دانشگاه کمبریج نشان می دهد که شیردهی در کاهش افسردگی پس از زایمان بسیار موثر است. این مطالعه که بر روی 14 هزار مادر انجام شده اولین بار است که فواید شیردهی را بر سلامت مادر بررسی می کند.
 
در ادامه این گزارش آمده است که افسردگی در مادرانی که تمایل به شیرهی دارند ولی شیر کافی ندارند دو برابر سایرین است.
 
فواید استفاده از شیرمادر برای نوزاد بر همگان آشکار است و سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده است که نوزاد به مدت شش ماه فقط با شیر مادر تغذیه شود.
 
نتایج این تحقیقات در شماره اخیر نشریه Maternal and Child Health منتشر شده است.
[ پنج شنبه 30 مرداد 1393برچسب:شیردهی، افسردگی پس از زایمان را نصف می‌کند , ] [ 12:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

روبات‌های پیشخدمت چینی

 

رستوران‌های کشور چین با بکارگیری روبات‌ها، موفق به کاهش هزینه و جذب بیشتر مسافران و گردشگران در این کشور شد.

باشگاه خبرنگاران: رستوران‌های کشور چین با بکارگیری روبات‌ها، موفق به کاهش هزینه و جذب بیشتر مسافران و گردشگران در این کشور شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، بکارگیری روبات‌ها در یکی از رستوران‌های "جیانگ‌سو" در چین موفق به جذب بیشتر مسافر و گردشگر در این استان شد.



این روبات‌ها قادرند به 40 زبان زنده دنیا سخن گفته و عبارات کوتاهی را از قبیل خوشامدگویی، تبریک، تشکر را ادا کنند.

روبات‌های پیشخدمت در این رستوران با ارائه منو، سرو غذا، نوشیدنی و همچنین جمع کردن ظروف و تمیز کردن میز نظر و توجه مشتریان، گردشگران و مسافران را به خود جلب می‌کند.



همچین نوعی از این روبات‌ها برای کار در آشپزخانه در کنار سرآشپز قادر به انجام امور آشپزخانه است.

هزینه هر یک از این روبات‌ها 50 هزار یوآن است.

[ پنج شنبه 30 مرداد 1393برچسب:روبات‌های پیشخدمت چینی , ] [ 12:15 ] [ علیرضا ]
[ ]

جت با صفحه نمایش360 درجه

 

یک آژانس فرانسوی، یک جت خصوصی سبک‌تر از جت‌های کلاسیک با صفحه نمایش 360 درجه طراحی کرده است.
Xion یک پروژه برای آینده است که توسط آژانس Technicon Design de France طراحی شده است؛ آژانس فرانسوی این جت خصوصی را به سبکی نوآورانه طراحی کرده است.

این جت خصوصی هیچ پنجره‌ای ندارد و به جای پنجره دارای یک صفحه نمایش بزرگ است که در طول رفت و آمد، یک نمای پانورامایی به مسافران ارائه می‌دهد.

در نگاه اول، یک هواپیمای جت خصوصی کلاسیک به نظر می‌رسد و سقف، دیوار و درِ آن تماماً مانند یک صفحه نمایش بزرگ هستند.

مسافر با فشار دادن یک دگمه می‌تواند صفحه شیشه‌ای که کابین خلبان را از قسمت مسافران جدا می‌کند، کنار بزند تا کابین را ببیند؛ این جت دارای سیستم نمایش 360 درجه با دوربین‌های خارجی است؛ در واقع یک تجربه همه جانبه برای مسافران است.

صفحه نمایش این جت به پنل‌های خورشیدی مجهز شده است و داخل هواپیما بسیار ساده است؛ البته به دلیل نداشتن پنجره، وزن آن خیلی سبک‌تر شده است.















[ پنج شنبه 30 مرداد 1393برچسب:جت با صفحه نمایش360 درجه , ] [ 12:10 ] [ علیرضا ]
[ ]

تصاویر نهایی آیفون 6 افشا شد

 
تصاویر افشا شده نهایی آیفون ۶ در جعبه خودتا کنون در چند مورد تصاویری از آیفون ۶ که بنا بر حدس و گمان‌ها در ماه سپتامبر روانه بازار می‌شود، افشا شده است؛ اما این بار این تصاویر جدید طراحی نهایی این هوشمند را در جعبه‌ای که قرار است با آن روانه بازار شود، نشان می‌دهد. گویا آیفون ۶ به لحاظ طراحی‌‌ همان چیزی است که پیش از این تصور آن را می‌کردیم!

به گزراش تابناک هنگامی که آیفون ۵ روانه بازار شد، کسی متعجب نبود، زیرا پیش از آن تصاویر زیادی از طراحی آن افشا شده بود، در فضای اینترنت منتشر شده بود. همین داستان گویا درباره آیفون ۶ نیز تکرار شده است. هوشمندی که نه تنها در ایران بلکه در بسیاری دیگر از نقاط جهان کاربران منتظر خرید آن هستند.
 
هر‌چند تصاویر افشا شده قبلی از طراحی نهایی آیفون ۶ در برخی موارد، تفاوت‌هایی با هم داشته‌اند، این بار تصاویری در فضای نت منتشر شده ‌که این هوشمند را در جعبه فروش خود نشان می‌دهد. خود گوشی اما تا اندازه بسیاری شبیه به‌‌ همان تصاویری است که پیش از این افشا شده بود.

 
یکی از منابع موثق گفته است، این تصاویر توسط یکی از کار‌شناسان بررسی Beta در شرکت اپل تهیه و منتشر شده، ولی از دادن جزئیات دیگر خودداری کرده است؛ هرچند تصاویر کنونی، نسبت به نمونه‌های قبلی بسیار قانع کننده است، هنوز هم نمی‌توان ‌یقینی گفت که این‌‌ همان هوشمندی است که قرار است در ماه سپتامبر روانه بازار شود. البته با آنالیز EXIF و بررسی دستکاری‌های تصویر و پشت صحنه تصاویر، می‌توان گفت که این تصاویر منتشر‌ه کاملاً حقیقی هستند. البته باز هم این گزاره ۱۰۰ درصدی نیست.

 
همان گونه که گفته شد، این تصاویر تا اندازه بسیاری مطابق با تصاویری است که پیش از این در فضای نت منتشر شده بود. همچنین نشان دهنده این است که اپل بیش از حد از طراحی‌های سنتی آیفون فاصله نگرفته است. هیچ‌کس هم انتظار یک سنت شکنی را از اپل نداشته و ندارد.
 
البته همه چیز را زمان تعیین می‌کند، ولی یک نکته کاملاً مسلم است: اگر این تصاویر واقعی باشند، باید گفت که آیفون ۶ به شکلی ویژه‌ای باریک است و در عین حال، هنوز طراحی آن‌‌ همان آیفون است! حال باید تا ماه سپتامبر صبر کرد تا دید آیا این آیفون‌‌ همان چیزی است که قرار است از سوی اپل روانه بازار شود یا خیر؟!

[ یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:تصاویر نهایی آیفون 6 افشا شد , ] [ 1:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

مرورگر کروم قاتل باتری لپ‌تاپ!

 

طبق تحقیقات جدید چنانچه از مرورگر گوگل کروم در سیستم عامل ویندوز خود استفاده می‌کنید حتما در ادامه کار با این مرورگر دچار کمبود شارژ باتری لپ‌تاپ و تمام شدن آن به فاصله زمانی کمی خواهید شد و باید در روز چندین بار لپ تاپ خود را شارژ کنید.
 طبق آمارها استفاده از این مرورگر باعث می‌شود که پردازنده شما به جای پردازش مثلا ۶۰ برنامه در واحد زمان، به پردازش ۱۰۰۰ برنامه بپردازد که در نتیجه پردازنده شما بیشتر درگیر می‌کند و این موضوع باعث شده که عمر باتری لپ تاپ شما کوتاه شود.

طبق اعلام Forbes contributor این نقص ناشی از ضعف سیستم عامل ویندوز است و متخصصان شرکت مایکروسافت را مقصر این مشکل می‌داند چرا که یک برنامه ساده توانسته کنترل و مدیریت سیستم عامل روی باتری لپ تاپ را از بین ببرد.

مایکروسافت و گوگل تاکنون برای این مشکل چاره‌ای پیدا نکرده‌اند و باید منتظر واکنش‌های این دو شرکت درباره این واقعه باشیم.
[ پنج شنبه 2 مرداد 1393برچسب:مرورگر کروم قاتل باتری لپ‌تاپ! , ] [ 3:50 ] [ علیرضا ]
[ ]

ساخت سامانه هوشمند جعبه سیاه خودرو در کشور

 

مبتکر جوان کشورمان موفق به طراحی و ساخت سیستم هوشمند جعبه سیاه خودرو بدون استفاده از دوربین شد.

 

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیستم هوشمند جعبه سیاه خودرو که بدون استفاده از دوربین طراحی و ساخته شده است، قابلیت نصب بر روی تمامی خودروهایی که دارای ECU می‌باشند را دارد؛ بدین ترتیب که این سخت افزار مستقیما بر روی ECU نصب می‌شود و تمامی رخدادها و عملکرد خودرو را ضبط و ثبت می‌کند و درواقع با کمک این سیستم، همانند جعبه سیاه هواپیما تمامی اتفاقات قابل مشاهده می‌باشد.‌

 

مدت زمان ضبط حافظه این سخت افزار از زمان روشن شدن خودرو تا زمان خاموش شدن آن 140 دقیقه است.

 

داوود دیده‌بان، طراح سیستم هوشمند جعبه سیاه خودرو با بیان‌ اینکه سخت‌افزار این سیستم از چند چیپ الکترونیکی که دارای یک حافظه اکسترنال یا همان فلش مموری با حداقل ظرفیت 4 گیگ طراحی شده است به خبرنگار ایسنا، گفت: نرم افزار مربوطه در داخل فلش مموری قرار دارد که زمانی که فلش مموری داخل هر سیستمی قرار می‌گیرد اول اتوران نرم افزار نصب می‌شود و پس از آن می‌توان یکی از گزینه‌های نمایش رخدادها را به صورت نموداری یا انیمیشنی ملاحظه کرد.

 

وی افزود: پس از قراردادن این فلش بر روی هرسیستم یا رایانه، ابتدا از کاربر رمز عبور درخواست می‌شود، سپس به صورت خودکار نرم افزار نصب می‌شود و امکان مشاهده را به کاربر میدهد که کاربر می‌تواند تمامی اتفاقات و رخدادهای خودرو را طی زمان‌های مختلفی مورد بررسی قرار دهد.

 

مجری طرح سیستم هوشمند جعبه سیاه خودرو در ادامه با بیان اینکه با کمک این سیستم می‌توان تمامی رخدادها از قبیل بستن یا نبستن کمربند، زدن یا نزدن راهنما، گرفتن ترمز خودرو، روشن شدن چراغهای خطر عقب و چراغ های جلو وحتی چراغ‌های کوچک و راهنما و زمان نگه داشتن پدال ترمز خودرو را مشاهده کرد، گفت: همچنین اگر راننده ترمز بگیرد می‌توان زاویه گردش فرمان خودرو که در چه زاویه‌ای و چه مقدار زمان در آن زاویه در حال گردش بوده را مشاهده کرد.

 

وی از دیگر ویژگی‌های این سیستم را بررسی همزمانی گردش فرمان با زدن راهنما و حرکات مارپیچ خودرو عنوان کرد و گفت:‌ این سیستم می‌تواند تشخیص دهد که آیا چراغهای خودرو ( خطر و راهنما و چراغهای کوچک و چراغ‌های جلو ) روشن و سالم بوده یا سوخته‌اند و درواقع این امکان را به کارشناسان می‌دهد که مشخص کنند در لحظه حادثه آیا مقصر راننده بوده یا نقص فنی باعث حادثه شده است حتی این امکان به کاربر داده می‌شود که بداند در لحظه حادثه ایربک و سنسور ایربک عمل کرده است یا خیر و میزان دور موتور و سرعت خودرو هم در زمان حادثه قابل مشاهده می‌باشد. در واقع تمامی این دستورات و پیغامها از ECU خودرو دریافت می‌شود‌.

 

دیده بان اضافه کرد: اگر این سیستم بر روی یکی از اتوبوس‌های اسکانیا که اخیرا دچار حادثه شد، نصب بود این امکان فراهم می شد که دقیقا مشخص شود که آیا نقص فنی منجر به حادثه بوده یا سهل انگاری راننده خودرو و می‌توان به صورت انیمیشی مشاهده کرد که راننده در لحظه حادثه چه عملیاتی را انجام می‌داده و درواقع دقیقا همانند جعبه سیاه هواپیما تمامی اتفاقات قابل مشاهده می‌باشند‌.

 

وی با بیان اینکه دراین سخت افزار از یک سیم کارت تلفن همراه استفاده شده است که به دلیل فعال بودن جی پی آر اس می‌تواند تشخیص دهد که خودرو در کدام خیابان و منطقه با چه سرعتهایی در حال تردد بوده است، تصریح کرد: دلیل عدم استفاده از جی پی اس در این مدار به دلیل عدم آنتن دهی مناسب و آف لاین بودن آن است که جی پی اس های دارای سیستم آنلاین هزینه بالایی دارند بنابراین ما در این سخت افزار از سیم کارت یکی از اپراتورهای تلفن همراه برای شناسایی موقعیت خودرو استفاده کرده‌ایم.

 

دیده بان در ادامه به بیان تفاوت این جعبه سیاه خودرو با نمونه‌های خارجی آن پرداخت و گفت: تفاوت عمده این جعبه سیاه خودرو با نمونه مشابه خارجی که توسط شرکت فورد آمریکا ساخته شده در این است که تمامی داده ها در فلش مموری ذخیره می شود و به راحتی برای مالک و کارشناسان قابل مشاهده و مفهوم است و برخلاف جعبه سیاه های اروپایی که از دوربین برای ضبط تصاویر حالات راننده و جلو و پشت خودرو استفاده می‌کنند، جعبه سیاه طراحی شده بدون نیاز به نصب دوربین قابلیت تشخیص موقعیت و مکان حادثه را دارد ( موقعیت یابی توسط سیم کارت که در مدار می باشد) و حتی این امکان را داریم که با تغییری در برنامه این نرم افزار هر چند دقیقه و یا هر چند ساعت و حتی در صورت خاموش و روشن شدن خودرو تمامی عملکرد و حالات و موقعیت خودرو برای یک شماره همراه به صورت پیامک ارسال شود.

 

وی در پایان از اساتید و دانشجویان دانشگاه کوشای کرج و همچنین واحد تحقیق و توسعه مهندسی و واحد آموزش شرکت سایپا دیزل که با در اختیار دادن منابع و امکانات با وی در اجرای این پروژه همکاری کرده‌اند، قدردانی کرد.

[ دو شنبه 9 تير 1393برچسب:ساخت سامانه هوشمند جعبه سیاه خودرو در کشور, ] [ 1:32 ] [ علیرضا ]
[ ]

تهویه هوشمند با تلفن همراه

 

دستگاهی کوچک مغناطیسی و هوشمند طراحی شده است که قادر به تنظیم هوای اتاق با سلیقه کاربر است.

فارس:  Sensibo دستگاهی ابتکاری و کوچک است که قادر به تهویه هوای مطبوع بوده و متصل به گوشی‌های همراه هوشمند است.

این دستگاه، هوا را از راه دور تهویه می‌کند، سازگار با هر نوع تهویه هواست و نیاز به نصب ویژه‌ای ندارد.

این دستگاه به طور خودکار دمای اتاق را تنظیم می‌کند و هنگامی که اتاق خالی است، کولر به طور خودکار خاموش می‌شود؛ جالب اینکه قادر به یادگیری عادات کاربران است و به طور مستقل می‌تواند برای تنظیم درجه حرارت عمل کند، همچنین قادر است تهویه هوای چند اتاق را کنترل کند.

طراحان ارائه آن را برای سال 2015 برنامه ریزی کرده‌اند.

[ جمعه 6 تير 1393برچسب:تهویه هوشمند با تلفن همراه , ] [ 17:40 ] [ علیرضا ]
[ ]

سیستم عامل جدید سامسونگ رونمایی شد

 

به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ نهایتا موفق شده که از سیستم عامل جدید خود موسوم به تیزن که مدت‌هاست رونمایی از آن به تاخیر افتاده به طور رسمی رونمایی کند.
 
 گوشی سامسونگ Z که اولین گوشی مبتنی بر سیستم عامل تیزن سامسونگ است از یک نمایشگر 4.8 اینچی سوپرآمولد با وضوح 720* 1280 پیکسل، پردازنده چهار هسته‌ای 2.3 گیگاهرتز و نسخه 2.2.1 تیزن بهره می برد. 
 
سبک و سیاق جدید سامسونگ Z روح تازه‌ای را به این گوشی دمیده تا آن دسته از کاربرانی را که از اندرویدی‌های سامسونگ خسته شده‌اند سر ذوق بیایند. اگرچه طراحی کلی این گوشی تقریبا شبیه مدل‌های قبلی سامسونگ است. 
 
سامسونگ Z همچنین از تکنولوژی حسگر تشخیص اثرانگشت و حسگر ضربان قلب و قابلیت‌هایی نظیر تقویت کننده دانلود، حالت ذخیره باتری (ویژگی‌هایی که در گالکسی اس 5 نیز وجود دارد) بهره می‌برد. 
 
مشخصات سخت افزاری این گوشی شامل رم دو گیگابایتی، دوربین هشت مگاپیکسلی با حالت‌های شناخته شده‌ای که در گوشی‌های اندرویدی سامسونگ مشاهده شده، دوربین جلویی 2.1 مگاپیکسل، حافظه داخلی 16 گیگابایت و قابلیت الصاق کارت حافظه جانبی میکرو اس دی و قابلیت‌های ارتباطی نظیر NFC، حسگر IR و باتری 2600 میلی آمپر هستند. 
 
سامسونگ Z اساسا ترکیبی از سه گالکسی اس‌ قبلی سامسونگ و برای اولین بار یک سیستم عامل جدید است که در واقعیت به نظر می‌رسد نکته تاثیرگذار یا متفاوتی در ان وجود ندارد. 
 
این درحالی است که سامسونگ مدعی است این سیستم عامل جدید کارآیی سریع و قابل توجهی را به دلیل مدیریت ارتقا یافته حافظه و تجربه با کیفیت مرورگر اینترنت، طراحی متمایل اپلیکیشن‌ها و صفحه اصلی و توانایی شخصی سازی رابط کاربری به وسیله تم‌های داخلی دارد. 
 
اما اینکه تجربه کاربری تیزن در واقعیت چگونه خواهد بود، باید منتظر بمانیم و ببینیم. اگرچه این امید می‌رود که سیستم عامل تیزن به سنگینی اندروید نباشد. 
 
به لحاظ سخت افزاری بعید است که سامسونگ تیزن قابلیت جدید و متفاوتی را داشته باشد و حتی ظاهر و احساس کلی این نرم افزار شبیه اندروید است. 
 
سامسونگ Z در سه ماهه سوم امسال ابتدا در روسیه و سپس در بازارهای دیگر عرضه خواهد شد. این گوشی همچنین در کنفرانس توسعه دهندگان تیزن سامسونگ که در سوم ژوئن برگزار می‌شود رونمایی می‌شود اما همان طور که سامسونگ پیشتر اعلام کرده هیچ یک از گوشی‌های مبتنی بر تیزن در بازارهای آمریکا و برخی بازارهای اروپا ارائه نمی‌شود زیرا این شرکت کره‌ای معتقد است این بازارها آماده پذیرش یک سیستم عامل جدید نیستند. 
 
جزییات قیمت این گوشی هنوز اعلام نشده اما گمان می‌رود که مشابه قیمت گوشی‌های اندرویدی سامسونگ باشد. 
[ پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:سیستم عامل جدید سامسونگ رونمایی شد, ] [ 15:19 ] [ علیرضا ]
[ ]

مرگبارترین دستگاه برای زیبا شدن!

 

یکی از وسایل بسیار پر فروش در سراسر دنیا اثرات بسیار خطرناکی بر سلامت بدن انسانها از تاریخ ساخت خود تا به اکنون داشته است.
 
 
کارشناسان در مراکز پزشکی NYULANGONE در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا به تازگی دریافته‌اند استفاده از دستگاه‌های برنزه کننده پوست حتی چنانچه با احتیاط صورت گیرد و سبب سوختگی پوست نشود می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست از نوع ملانوما را تا حدی زیادی بالا ببرد. 
 
کارشناسان با مطالعه بر روی 900 فرد مبتلا به سرطان ملانوما بین سالهای 2004 تا 2007 در رده سنی 25 الی 59 ساله دریافته‌اند که 57 درصد از مبتلایان در دوران جوانی از تختهای برنزه کننده استفاده کرده‌اند. 
 
علاوه بر استفاده از تختهای برنزه کننده همانند نوع، جنس و رنگ و پوست، وجود کک و مکهای پوستی سابقه ابتلا به سرطان پوست در خانواده و همینطور عادت به استفاده از کرمهای ضد آفتاب از موارد تاثیرگذار ابتلا به سرطان پوست در این افراد بوده است. 
 
کارشناسان با مطالعه بر روی DNA این افراد همچنین دریافته‌اند استفاده از تختهای برنزه کننده می‌تواند سبب تخریب سلولهای DNA بدن و مستعد شدن آن به ابتلا به سرطان گردد. 
 
پزشکان توصیه اکید می‌کنند افراد حتی به صورت اتفاقی و تفریحی از این وسایل برای برنزه کردن پوست خود استفاده نکنند. 
[ پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:مرگبارترین دستگاه برای زیبا شدن!, ] [ 15:9 ] [ علیرضا ]
[ ]

اپل سیستم عامل OS X 10.10 را رونمایی کرد

 

اپل در روز اول از کنفرانس WWDC از نسخه جدید سیستم‌عامل OS X رونمایی کرد. این نسخه از مک که با نام OS X Yosemite شناخته می‌شود بسیار شبیه به iOS شده است.


در کنفرانس توسعه دهندگان اپل بیش از ۱۰۰۰ توسعه دهنده فعال از کشورهای مختلف از جمله ایران شرکت کردند. در بین این توسعه دهندگان یک جوان ۱۳ ساله نیز وجود دارد که شاید به زودی اپلیکیشن او باعث میلیاردر شدنش شود. اپل در نطق اصلی از اولین روز رویداد WWDC بر روی دو سیستم‌عامل iOS و OS X تمرکز کرد.

تیم کوک در این مراسم گفت که با وجود اینکه صنعت PC و کامپیوترهای ویندوزی با کاهش ۵ درصدی روبرو بوده است، اما مک‌ها ۱۲ درصد رشد داشته‌اند. در حال حاضر مک بر روی ۸۰ میلیون دستگاه نصب شده است که ۴۰ میلیون نسخه از آن‌ها Mavericks بوده است. این یک رکورد برای اپل به شمار می‌رود. تیم کوک گفت با وجود اینکه ویندوز ۸ یک سال پیش از مرویکس منتشر شد، اما تنها ۱۴ درصد از کاربران ویندوز از آن استفاده می‌کنند.

اپل امروز از OSX 10.1 رونمایی کرد. این نسخه از سیستم‌عال مک با نام OS X Yosemite شناخته خواهد شد. ظاهر سیستم عامل شبیه به iOS 7 شده است.
[ سه شنبه 13 خرداد 1393برچسب:اپل سیستم عامل OS X 10,10 را رونمایی کرد, ] [ 2:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

اتومبیل بی فرمان و راننده گوگل

 

[ جمعه 9 خرداد 1393برچسب:اتومبیل بی فرمان و راننده گوگل, ] [ 15:5 ] [ علیرضا ]
[ ]

این‌ خودرو‌ با 1لیتر هزاران‌کیلومتر می‌رود

 

مسابقه‌ای بین دو کشور انگلستان و هلند برای نمایش خودروهایی که با یک لیتر بنزین، هزاران کیلومتر طی می‌کنند، برگزار شد.
فارس: به نظر غیر واقعی می‌رسد اما با 12.5 لیتر بنزین امکان دور دنیا رفتن وجود دارد.

چندی پیش مسابقه‌ای به نام «اکو ماراتن» در روتردام – هلند توسط دو کشور انگلستان و هلند برگزار شد که از سراسر جهان مهندسین و سازندگان خودرو شرکت داشتند.

در این مسابقه رقابت بین موتورهای زیست محیطی بوده است که می‌توانند چندین کیلومتر با سوخت بسیار کم سفرهای طولانی داشته باشند.



198 تیم از 27 کشور مختلف در این مسابقه حضور داشتند و مانند هر سال از موتورهای ساخته شده پرده برداری شد.

یکی از شرکت کنندگان گفت: فیلم های این مسابقه که در رابطه با سرعت و فناوری انجام شد در سایت‌ها به نمایش گذاشته شد؛ برخی از این خودروها به بازار عرضه می‌شوند و برخی فقط به نمایش گذاشته می‌شوند اما این خودروها می توانند مشکلات محیط زیست را از بین ببرند؛ این خودروها با یک لیتر بنزین هزاران کیلومتر انرژی دارند.

در این مسابقه تیم «سن خوزه» 3314.9 کیلومتر را با یک لیتر بنزین طی کرد.
[ جمعه 9 خرداد 1393برچسب:این‌ خودرو‌ با 1لیتر هزاران‌کیلومتر می‌رود, ] [ 1:35 ] [ علیرضا ]
[ ]

اولین بروزرسانی برای ویندوزفون 8.1 عرضه شد

 افزایش طول عمر باتری

مایکروسافت اولین بسته‌ی بروزرسانی برای ویندوزفون 8.1 نسخه‌ی پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان را ارائه کرد. حجم این بروزرسانی 22 مگابایت است و هم اکنون در اختیار برخی از کاربران قرار گرفته است.
به گزارش جوان آنلاين، زوميت نوشت: مایکروسافت اولین بسته‌ی بروزرسانی برای ویندوزفون 8.1 نسخه‌ی پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان را ارائه کرد. حجم این بروزرسانی 22 مگابایت است و هم اکنون در اختیار برخی از کاربران قرار گرفته است.

این بروزرسانی شامل موارد مهم و حیاتی نیست و تنها موارد جزئی را شامل می‌شود. بنابراین نباید انتظار تغییرات اساسی را از آن داشته باشید. این بسته‌ی نرم‌افزاری جدید به رفع چند باگ که به دلیل ارتقاء از ویندوزفون 8 به نسخه‌ی 8.1 به وجود آمده بودند بسنده کرده است، هر چند که مایکروسافت عنوان کرده افزایش طول عمر باتری دستگاه یکی دیگر از مواردی است که در این بروزرسانی به آن توجه ویژه‌ای شده است.

پس از نصب بروزرسانی هیچ‌گونه تغییری در ظاهر رابط کاربری ویندوزفون مشاهده نشده است. البته چنانچه شما هرگونه تغییری در ظاهر و عملکرد سیستم عامل مشاهده کردید، خوشحال خواهیم شد آن را با ما و دوستانتان در همین صفحه به اشتراک بگذارید.

نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوزفون 8.1 برای تمامی افراد در دسترس است و همه کسانی که یک حساب کاربری در Windows Phone App Studio داشته باشند می‌توانند جدیدترین نسخه از این سیستم عامل را دریافت نمایند.

ما نیز چندی قبل در زومیت اقدام به بررسی ویژگی‌ها و امکانات جدید این نسخه از ویندوزفون نمودیم. همچنین لازم است بدانید که نسخه‌ی نهایی و رسمی ویندوزفون 8.1 روز سه‌شنبه سوم تیرماه امسال برای عموم عرضه می‌شود.

[ جمعه 26 ارديبهشت 1393برچسب:اولین بروزرسانی برای ویندوزفون 8,1 عرضه شد, ] [ 20:12 ] [ علیرضا ]
[ ]

شارژ گوشی همراه با گلدان!

 

 

این گلدان با استفاده از پنل‌های خورشیدی انرژی تولید می کند.







 
 
[ سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:شارژ گوشی همراه با گلدان!, ] [ 18:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

تصاویری جدید منتسب به جی3 ال‌جی منتشر شد

 

مجموعه‌ی تلفن‌های‌هوشمند پرچمدار سال 2014 میلادی و مخصوصاً تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی در حال کامل شدن هستند و در هفته‌های آتی نیز شاهد معرفی رسمی جی۳ توسط ال‌جی خواهیم بود. به‌نظر می‌رسد این محصول نیز به دلیل افشای بی‌شمار اطلاعات از آن، همچون سایر محصولات اندرویدی، در زمان معرفی تازگی نخواهد داشت. فاش کننده‌ی نام آشنای evleaks تصویر جدیدی از این تلفن‌هوشمند منتشر کرده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

زوميت نوشت: تصویر جدید در بردارنده‌ی یک تلفن‌هوشمند منتسب به جی۳ است که درون یک قاب محافظ آرام گرفته است. شاید از این تصویر بتوان این گونه استنباط کرد که پس از معرفی آن شاهد عرضه‌ی طیف وسیعی از قاب‌ها و سایر لوازم جانبی باشیم، چراکه این تصویر نشان از توسعه‌ی موازی لوازم جانبی برای این تلفن‌هوشمند در کنار توسعه‌ی خود تلفن‌هوشمند دارد.

 
تصویر دیگری نیز از نمونه‌های سفید و مشکی منتسب به جی۳ منتشر شده است که که پوشش پلاستیکی در پشت دستگاه را تایید می‌کند. همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید در قاب پشتی از پلاستیک مات استفاده شده است. همچنین در قسمت بالای تصویر نمونه‌ای طلایی را می‌بینیم که پیش از این نیز تصویری از آن فاش شده بود.

براساس شایعات متعدد، به نظر می‌رسد ال‌جی در این تلفن‌هوشمند از صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 2,560 در 1,440 پیکسل، تراشه‌ی چهارهسته‌ای اسنپ‌دراگون 801 یا 805، ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی استفاده خواهد کرد که می‌توان با استفاده از میکرو SD آن را افزایش داد.

[ یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:تصاویری جدید منتسب به جی3 ال‌جی منتشر شد , ] [ 23:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

معیار جدید برای تشخیص زیبایی!

 

 

مدتی است که کاربران یکی از شبکه‌های اجتماعی چینی، معیار جدیدی را برای تشخیص زیبایی افراد اختراع کرده اند.
العالم: هزاران نفر از کاربران "ویبو" (نسخه چینی فیسبوک) در حال آزمودن زیبایی و یا زشتی خود از طریق روشی هستند که به "آزمون انگشت" معروف شده است.
البته این روش بسیار ساده است، و افراد انگشت اشاره خود را روی چانه و بینی قرار می دهند؛ در این روش عجیب اگر انگشت اشاره با لبهای تماس پیدا کند، فرد می تواند ادعای زیبایی کند؛ و البته در غیر این صورت هم می‌توان نتیجه این آزمایش را نادیده گرفت !
برخی شخصیتهای معروف چینی هم گرفتار این آزمون عجیب شده اند و تصاویری را از خود در همین وضعیت در شبکه ویبو منتشر کرده‌اند.
البته این آزمون از نظریه موسوم به "3.1 Ratio Theory" گرفته شده که برخی جراحان پلاستیک در دنیا از آن استفاده می‌کنند.

[ دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:معیار جدید برای تشخیص زیبایی! , ] [ 23:54 ] [ علیرضا ]
[ ]

تلفن‌همراهی‌ برای‌ پاکسازی‌ بی‌سوادی

 

به تازگی ایده ای جدید در ذهن جوانی پاکستانی بروز داده است که اگر این امکان به واقعیت بپیوندد، می توان گفت انقلابی عظیم در دنیای تکنولوژی و نوشتار بوجود می آید. "بلال خان" طرح گوشی P-one را برای سال 2020 آماده کرده است.

باشگاه خبرنگاران: امروزه برای مبارزه با بی سوادی راه های گوناگونی را پیش رو گرفته اند.با پیشرفت تکنولوژی نیز امکان کمک رسانی به این قضیه بسیار قوی تر و بهتر شده است. طراحان همه روزه وسیله های جالبی را برای پایان دادن به جهل در دنیا ابداع می کنند.



به تازگی ایده ای جدید در ذهن جوانی پاکستانی بروز داده است که اگر این امکان به واقعیت بپیوندد،  می توان گفت انقلابی عظیم در دنیای تکنولوژی و نوشتار بوجود می آید. "بلال خان" طرح گوشی P-one را برای سال 2020 آماده کرده است.

این ایده بدین صورت است که اشخاص بیسواد می توانند با قلمی که شباهت بسیار زیادی به یک فلش مموری دارد، جملاتی را که می خواهند بخوانند را انتخاب کرده و قلم را بر روی آن بکشند تا خوانده شود. همچنین در نمونه های بعدی امکان فرمان صوتی و نوشتن خودکار به آن اضافه خواهد شد.



در میان بدنه این تلفن همراه عجیب یک سوراخ وجود دارد که برای شخصی سازی بیشتر از آن استفاده خواهد شد. در این سوراخ شما می توانید دکمه های مختلف یا حتی باتزی اضافی را قرار دهید. همچنین سازنده برای متصل کردن وسایل مختلف نیز در این میان فضایی را آماده کرده است.

این طرح با همه آنچه در ذهن شما هست متفاوت خواهد بود. در حال حاضر نیز دانشگاه لاهور مشغول ساخت نمونه های اولیه از این تلفن همراه است تا شاید بتواند به کمک آن بی سوادی و مشکلات آن ها را از بین ببرد.


[ پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393برچسب:تلفن‌همراهی‌ برای‌ پاکسازی‌ بی‌سوادی , ] [ 20:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

تکنولوژی جدید سونی برای PS۴ (شبیه سازی مایعات)

[ یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:تکنولوژی جدید سونی برای PS۴ (شبیه سازی مایعات) , ] [ 1:21 ] [ علیرضا ]
[ ]

آبشار های شهری هوشمند در مترو

 

پلکان‌های متحرک خیابان در بوخوم آلمان با طرح‌های حفاظتی هوشمند جدید زندگی تازه‌ای یافته‌اند.

ایسنا: این طرح‌ که معماران آن‌ را «آبشارهای شهری» نامیده‌اند، باید به اندازه کافی برای تحمل برخورد یک کامیون بزرگ محکم باشند، در حالی که ورودی ای شیشه‌ای را به متروی زیرزمینی ارائه می‌دهد.

مجموعه‌ای از تقویت‌کننده‌های فلزی که در ورقه‌های شیشه‌ای این سازه‌ها پوشیده شده‌اند، به آب باران امکان جاری‌شدن بر روی طرفین آن را می‌دهد و اثر آبشار را خلق می‌کند. سازه فولادی دنده‌دار نیز از این سامانه حفاظت می‌کند.


 

پله‌برقی‌های بوخوم در دهه 1970 و در طرفین یک خیابان شلوغ نصب شدند و نگاه اخیر به قبض‌های تعمیر، بازبینی در تمامی پله‌برقی‌های ایستگاه مترو را می‌طلبید و آبشارهای شهری می‌توانند رقم‌های این قبض‌ها را به حداقل برسانند.

[ شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:آبشار های شهری هوشمند در مترو , ] [ 23:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

خداحافظی با قفل خودرو

 

چهار دانشجوی دانشگاه پنسیلوانیا، فناوری جدیدی موسوم به GoogolPlex را ارائه داده‌اند که به وسیله آن کاربران تنها با صحبت کردن با گوشی تلفن آی‌فون اپل می‌توانند بهره بیشتری از آن ببرند.

ایسنا: این فناوری از سامانه شخصی حساس به صدای اپل به نام Siri استفاده می‌کند که آن را قادر به نواختن آهنگ‌های خاص، گرفتن عکس و حتی تنظیم چراغ‌های خانه می‌کند. با GoogolPlex کاربران هم‌اکنون امکان بازکردن قفل خودروهایشان را دارند.

تاکنون، اکثر مردم از Siri برای یادآوری یا یافتن مقاصد روی نقشه استفاده می‌کردند.

دانشجویان مبتکر هم‌اکنون به دنبال آن هستند که هر فردی با استفاده از GoogolPlex بتواند دستورهای خود را به گوشی هوشمند اعمال کند. 


[ جمعه 5 ارديبهشت 1393برچسب:خداحافظی با قفل خودرو , ] [ 23:20 ] [ علیرضا ]
[ ]

تصاویری از نسل جدید iPad Air فاش شد

 

هرچه بیشتر به زمان معرفی محصولات اپل نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری از آنها به بیرون درز می‌کند.

هرچه بیشتر به زمان معرفی محصولات اپل نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری از آنها به بیرون درز می‌کند. از نقشه‌های طراحی این محصولات گرفته تا تصاویری از قطعات آن‌ها! اخیرا هم اطلاعات و تصاویر مختلفی از آیفون 6 به بیرون درز کرده بود. اما شاید به جز اطلاعات ناچیزی در مورد زمان عرضه تبلت بعدی اپل، هنوز اطلاعات بیشتری در مورد آن ذکر نشده بود تا اینکه امروز تصاویر منتسب به نسل بعدی آیپد ایر نیز فاش شد.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از زوميت، در جدید‌ترین تصاویر فاش شده به نظر می‌رسد نمای جلوی آی‌پد ایر 2 به صورت تصاویر زیر خواهد بود. ظاهرا این تبلت از یک نمایشگر یکپارچه بهره می‌برد. در طراحی آی‌پد فعلی نمایش‌گر و پنل از هم جدا هستند ولی در طراحی جدید با یک نمایش‌گر یکپارچه نسل بعدی آی‌پد ایر حتی نازک‌تر از مدل فعلی نیز خواهد بود. به این ترتیب استفاده از نمایش‌گر یکپارچه فضای بیشتری را در اختیار اپل قرار می‌دهد تا در صورت نیاز از قطعات بزرگ‌تری در این تبلت استفاده نماید و این به این مفهوم است که می‌توانیم انتظار یک باتری حجیم‌تر را در مدل جدید آیپد ایر داشته باشیم. اگرچه به نظر می رسد تغییراتی در نمایشگر ایجاد شده است، اما اندازه آن طبق گزارش‌ها با مدل قبلی تفاوتی ندارد بنابراین می توان نتیجه گرفت این تصاویر متعلق به تبلت آیپد Pro که قبلا شایعاتی در مورد آن مطرح بود، نیست.
 

 
به گفته‌ی Kyle Wiens بنیانگذار وب‌سایت iFixit، فرایند طراحی این تبلت بسیار شبیه Retina MacBook Pro است و استفاده از صفحه نمایش یک‌پارچه هزینه‌های تعمیر این تبلت را بالا می‌برد، البته این موضوع تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند چرا که تعمیر محصولات اپل قبلا هم ارزان نبوده است.
 

بدون تردید تا زمان معرفی رسمی این تبلت خبرهای جدیدتری از آن خواهیم شنید، همراه زومیت بمانید تا در خبرهای بعدی بیشتر با این تبلت آشنا شویم.

[ یک شنبه 31 فروردين 1393برچسب: نسل جدید iPad Air فاش شد , ] [ 1:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

قابل توجه علاقه مندان به رشته الکترونیک

[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:قابل توجه علاقه مندان به رشته الکترونیک, ] [ 23:35 ] [ علیرضا ]
[ ]

مایکروسافت ۲۰۱۹

[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:مایکروسافت ۲۰۱۹ , ] [ 23:31 ] [ علیرضا ]
[ ]

عینک‌ استثنایی‌ گوگل‌ برای‌ خبرنگاران

کار‌شناسان یک قابلیت شگفت‌انگیز در عینک گوگل ایجاد کرده‌اند که به کاربران خبرنگار اجازه تهیه‌ گزارش‌های زنده می‌دهد.

  یک شرکت نرم‌افزاری به تازگی یک نرم‌افزار منحصر به فرد به نام liresteaming طراحی نموده که به کاربران عینک گوگل اجازه می‌دهد به صورت زنده از هر چیزی که می‌بینند فیلم‌برداری کرده حتی آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارند.

گفتنی است، این برنامه مخالفان زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است که اعتقاد دارند استفاده ازاین نرم افزار سبب نقص حریم خصوصی زندگی افراد می‌شود.



این نرم‌افزار می‌تواند فیلم‌های گرفته شده را از طریق فناوری wi-fi و یا بدون سیم به تبلت یا گوشی تلفن همراه هوشمند فرد کاربر انتقال دهد.

از جمله مشکلات پیش روی کاربران این نرم‌افزار خالی شدن شارژ باتری بعد از مدتی از استفاده از این برنامه‌ است که طراحان در جستجوی یافتن شیوه‌های جدیدی برای شارژ باتری در مدت زمانی کوتاه هستند.



طراحان این برنامه ادعا می‌کنند با استفاده از این نرم‌افزار ورزشکاران می‌توانند تمرینات رکوردگیری بسیار بهتری را انجام دهند.

کار‌شناسان نرم‌افزاری تخمین می‌زنند ساخت نرم‌افزار بر روی عینک گوگل رشدی صعودی پیدا کند.


[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:عینک‌ استثنایی‌ گوگل‌ برای‌ خبرنگاران , ] [ 22:27 ] [ علیرضا ]
[ ]

نگاه نزدیک به HTC One M8

 

روز گذشته اچ‌تی‌سی طی مراسمی که در تهران برگزار نمود از پرچمدار جدید خود، HTC One M8 رونمایی کرد. در خلال مراسم شانس کار کردن با M8 را یافتیم و طبق روال همیشه زومیت، نگاه نزدیک آن را برایتان آماده کرده‌ایم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با جدیدترین تلفن  اچ‌تی‌سی که به اعتقاد بسیاری خوش ساخت‌ترین تلفن دنیا است، بیشتر آشنا شویم.

اچ‌تی‌سی تلفن جایگزین HTC One را با نام HTC One M8 روانه بازار نمود و از آن با عنوان «بهترین تلفن هوشمند دنیا، بهتر می‌شود» یاد کرد. به بیان بسیاری HTC One خوش ساخت‌ترین تلفن هوشمند اندرویدی سال گذشته بود که حالا این کمپانی با استفاده از بدنه تماماً فلزی یکپارچه و ارتقاء سخت‌افزاری، آن را مجدد راهی رقابت کرده است.

 
سال گذشته، اچ‌تی‌سی با معرفی تلفن هوشمند One نشان داد که طراحی یک تلفن هوشمند تا چه حد می‌تواند دقیق و عالی باشد. کیفیت ساخت بالا، طراحی خیلی شیک و امکانات مالتی‌مدیای نسل قبلی در نسل جدید پرچمدار اچ‌تی‌سی، یعنی One M8 نیز تکرار شده است. در M8 که در واقع بروزرسانی وان قبلی محسوب می‌شود، برخی از ایرادات مهم پرچمدار نسل قبل رفع شده است و حالا این محصول قوی‌تر، سریع‌تر، زیباتر و خوش‌ساخت‌تر از قبل شده است.

طراحی
بی شک اچ‌تی سی در زمینه طراحی ظاهری تلفن‌های پرچمدار خودش اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین‌ها است. M8 نیز مثل وان قبلی از بدنه آلومینیومی بسیار زیبایی بهره می‌برد تا وقتی آن را در دست می‌گیرید حس یک کالای با کیفیت و درجه یک، به شما منتقل شود. در نسخه جدید وان، خبری از لبه‌های پلی‌کربنات نیست و اچ‌تی‌سی لبه‌های دستگاه را با بدنه یکپارچه نموده تا بیش از ۹۰ درصد از سطح بدنه فلزی شود. دقت و ظرافت در بخش‌بخش این تلفن به خوبی قابل مشاهده است. هرچقدر بیشتر به لبه‌ها و بدنه‌ تلفن نگاه کنید بیشتر از آن خوشتان می‌آید.

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:نگاه نزدیک به HTC One M8 ، گوشی اچ تی سی, ] [ 23:58 ] [ علیرضا ]
[ ]

شارژ گوشی با آب‌جوش

 

شرکت Power Practical با استفاده از آب‌جوش امکان شارژ گوشی‌های موبایل را فراهم کرده است.

مشرق: شرکت Power Practical ظرفی به نام PowerPot ارایه کرده که با داشتن پورت USB می‌توان گوشی موبایل را شارژ کرد. روش کار این ظرف به گونه‌ای است که الکتریسیته به دلیل تفاوت دمای بین آب داغ داخل ظرف و آتشی که آن را گرم می‌کند، تولید می‌شود. هر چه تفاوت بیشتر باشد، الکتریسیته‌ تولیدی هم بیشتر است. بنابراین علاوه بر شارژ، آب جوش و حتی یک سوپ داغ هم نصیب دارنده‌ آن می‌شود.


با این روش می‌توان با هر 20 دقیقه شارژ، دو ساعت از گوشی استفاده کرد. قیمتی که برای این محصول در نظر گرفته شده 149 دلار است.

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:شارژ گوشی با آب‌جوش, ] [ 17:2 ] [ علیرضا ]
[ ]

مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز XP پایان داد

به صورت رسمي صورت گرفت
همانطور که پیش‌تر در زومیت خواندید، مایکروسافت براساس برنامه‌های خود، پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی را به پایان برد. با در دسترس قرار‌دادن بروزرسانی ویندوز 8.1، ویندوز ایکس‌پی از لیست پشتیبانی مایکروسافت رخت بسته و این کمپانی، مونس 12 ساله‌ی شماری از کاربران مخصوصاً در کشورمان را از لیست پشتیبانی خود کنار گذاشت.

 به گزارش زوميت، عدم پشتیبانی از یک سیستم‌عامل به معنای عدم بروزرسانی و در نتیجه بالارفتن خطر آلودگی ابزار‌های مجهز به این نسخه از سیستم‌عامل است. در کشور ما نیز بسیاری از سازمان‌ها و ادارات به موجب کار با برخی از نرم‌افزار‌ها یا زمان‌بر بودن پروسه‌ی تعویض سیستم‌عامل و آموزش پرسنل، هنوز از سیستم‌عامل ایکس‌پی استفاده می‌کنند. مایکروسافت برای سازمان‌هایی با این شرایط، امکان پشتیبانی از طریق پرداخت مبلغی به‌عنوان حق اشتراک را در نظر گرفته است که در مواقع ضروری و مورد نیاز، با ارائه‌ی پچ‌ها و بروزرسانی‌ها از آن‌ها حمایت خواهد کرد. اما در هر حالت ردموندی‌ها بروزرسانی به نسخه‌های جدیدتر را مناسب‌تر عنوان می‌کنند.

 

 
درصورتی که هنوز از نسخه‌ی ایکس‌پی سیستم‌عامل مایکروسافت استفاده می‌کنید، بهتر است سیستم خود را به نسخه‌های جدیدتر بروز کنید. براساس آمار منتشر شده توسط NetMarketShare، در حال حاضر در حدود 25 درصد از کاربران از ویندوز ایکس‌پی استفاده می‌کنند. در این آمار نسخه‌های مورد استفاده در دستگاه‌های ATM احتساب نشده است. در حدود 95 درصد از کل دستگاه‌های ATM ‌مورد استفاده در سراسر جهان از ویندوز ایکس‌پی استفاده می‌کنند.

NCR، کمپانی تولیدکننده‌ی دستگاه‌های ATM اعلام کرده است که در حال بروزرسانی سیستم‌عامل دستگاه‌های ATM بوده و تا امروز حدود 20 درصداز کل تولیدات خود را به نسخه‌ی جدیدتر بروز کرده است. هرچند این میزان بسیار کم بوده و این کمپانی اعلام کرده است که بانک‌ها تمایلی به بروزرسانی نداشته و غالب بانک‌ها تمایل به پرداخت مبلغ تعیین شده به مایکروسافت برای دریافت بروزرسانی‌ها دارند.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، بسیاری از دولت‌ها نیز به این نسخه از ویندوز وابسته هستند که از جمله‌ی ان می‌توان به بریتانیا و هلند اشاره کرد. از جمله‌ی بزرگ‌ترین کشورهایی که پروسه ی بروزرسانی برای آن‌ها بسیار وقت‌گیر خواهد بود، کشور چین است که در حدود نیمی از پی‌سی‌های موجود در این کشور از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند.

امروز وقت آن رسیده است تا از ایکس‌پی خداحافظی کنیم. ویندوز ایکس‌پی یکی از سیستم‌عامل‌هایی است که در دوران حیات آن اینترنت به دوران اوج خود رسیده است. شاید بتوان لقب اولین سیستم‌عامل جذاب را به ایکس‌پی داد.

 

[ چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز XP پایان داد , ] [ 20:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

کاغذ دیجیتالی سونی - زومیت

[ دو شنبه 11 فروردين 1393برچسب:کاغذ دیجیتالی سونی - زومیت , ] [ 11:36 ] [ علیرضا ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد