ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

نوبخت: قیمت گاز سی‌ان‌جی کاهش یافت

 

سخنگوی دولت گفت: قیمت گاز سی‌ان‌جی کاهش یافت و از ٦٠٠ تومان به ٥٠٠ تومان رسید.
 محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران، گفت: رشد اقتصادی کشور در سال ٩٣ توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران مثبت ٣ درصد اعلام شده، البته این رشد محدود است و مطلوب دولت نیست، اما اینکه پس از دو سال به رشد مثبت رسیدیم یک عملکرد مثبت تلقی می‌شود.

وی افزود: قیمت گاز سی‌ان‌جی کاهش یافت و از ٦٠٠ تومان به ٥٠٠ تومان کاهش یافت.

نوبخت خاطرنشان کرد: دولت به‌دلیل در پیش بودن مسافرت‌های تابستانی مردم و اینکه ٣میلیون و ٤٠٠هزار سواری و ٣هزار اتوبوس که از گاز سی‌ان‌جی استفاده می‌کنند، بتوانند به‌سهولت اقدام به نقل و انتقال مسافران کنند، این تصمیم را گرفت.

سخنگوی دولت همچنین گزارشی از عملکرد وزارت راه در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

نوبخت تصریح کرد: تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در مجلس در مغایرت با اصل ١٧٦ قانون اساسی است و این در حیطه قوه مقننه نیست و در اختیار شورای عالی امنیت ملی است، اما از این جهت که عنوان شده تصویب این طرح کمک به دولت است، از نمایندگان ملت تشکر می‌کنم، اما اصل این مصوبه می‌تواند در تعارض با اصل ١٧٦ قانون اساسی باشد و می‌تواند آثار خاص در اذهان عمومی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: دولت عملکرد مذاکرات هسته‌ای را نه تنها به مجلس، بلکه به همه مراجع قانونی و پیشگاه ملت گزارش می‌دهد.

سخنگوی دولت اظهار داشت:‌ متأسفم که این بحث (مذاکرات هسته‌ای) کف خیابانی و کوچه بازاری شده، اما تردید نکنید ما برخی پاسخ‌ها را به‌دلیل آسیب به تاکتیک‌های مذاکرات صریح بیان نمی‌کنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: استیضاح حق نمایندگان مجلس است، اما استیضاح وزیر آموزش و پرورش کمکی به جامعه فرهنگی نخواهد کرد. اینکه چندین طرح استیضاح در مجلس مطرح است نسبت به گذشته بی‌سابقه بوده، اما ما این را ایجاد مانع در کار دولت توسط مجلس تلقی نمی‌کنیم.
[ سه شنبه 2 تير 1394برچسب:نوبخت, قیمت گاز سی‌ان‌جی ,کاهش قیمت, سخنگوی دولت, ] [ 15:0 ] [ علیرضا ]
[ ]

پاسخ قاطع امام(ره) به همسر هاشمی رفسنجانی

 

سال ها پیش امام خمینی در پاسخ به کسانی که به قانون تمکین نمی کردند جواب کوبنده ای داده است که این روزها بسیار این پاسخ اهمیت پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، چند روز گذشته عفت مرعشی، همسر هاشمی رفسنجانی و مادر مهدی هاشمی در واکنش به حکم پسر خود با زیر سوال بردن عملکرد قوه قضائیه اظهار کرده بود که حکم آقای هاشمی یعنی تقلب، تقلب، پدرسوخته بازی.

وی ادامه داد: بروید و همین را بزنید؛ بروید بنویسید که خانم هاشمی گفت که، "پدرسوخته بازی بوده و حکمش (حکم مهدی هاشمی) پدرسوخته بازی بود و حکم نیست."

همه این اظهارات شاذ از سوی خاندان هاشمی و وکلایشان در حالی صورت می‌گیرد که این خاندان در موارد قبلی نیز نشان داده اند که سعه صدر در برخورد با مسائل نداشته و با اظهارات نسنجیده خود سعی در به چالش کشیدن وضعیت کشور دارند.

پیش از این در جریاناتی مشابه، مقام معظم رهبری بارها بر لزوم حفظ اقتدار قوه قضائیه از سوی مسئولین تأکید کرده اند و در این راستا فرمودند: قوه قضاییه نیازمند دو رکن مهم اقتدار و اعتماد عمومی است؛ هرگونه اقدام و یا القای تشکیک برای زیر سؤال بردن فعالیت‌ها، گزارش‌ها و آمارهای مسئولان عالی سه قوه بویژه قوه قضاییه، اقدامی نادرست، ضداعتماد عمومی و برخلاف مصالح کشور است و همه مسئولان، صاحبان تریبون‌ها و رسانه‌ها باید به این موضوع مهم کاملاً توجه کنند.

حضرت امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران درباره تمکین مسئولان، احزاب و گروه‌ها به قانون و فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی و شورای نگهبان در سخنانی گرانبها فرموده اند: من باز به همه این آقایانی که می‌خواهند نطق کنند و اعلامیه بدهند و نمی‌دانم نامه سرگشاده بفرستند و ازاین مزخرفات، به همه اینها اعلام می‌کنم که برگردید به اسلام، برگردید به قانون ، برگردید به قرآن کریم... نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد، نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت... اگر قانون در یک کشوری عمل نشود ، کسانی که می‌خواهند قانون را بشکنند اینها دیکتاتور هستند.

زیر سوال بردن اقدامات شایسته قوه قضائیه از سوی خاندان هاشمی موجب شکستن حرمت ها نسبت به دستگاه قضایی کشور می‌شود و باید به همسر هاشمی متذکر شد که محکومیت فرزند وی روال قانونی خود را طی کرده و یک خواسته عمومی بوده است.

 

[ سه شنبه 2 تير 1394برچسب:پاسخ قاطع امام(ره) ,همسر رفسنجانی, مهدی هاشمی,, ] [ 14:57 ] [ علیرضا ]
[ ]

«کامرون»بار دیگر نخست‎وزیر انگلستان شد

 

حزب محافظه کار انگلستان به رهبری «دیوید کامرون» نخست وزیر فعلی این کشور پیروز انتخابات پارلمانی شد.

 
به گزارش بی بی سی، حزب محافظه کار انگلستان به رهبری «دیوید کامرون» نخست وزیر فعلی این کشور پیروز انتخابات پارلمانی شد.

در پی این پیروزی «اد میلیبند» رهبر حزب کارگر نیز از ریاست این حزب کناره گیری کرد.

همچنین بنا بر این گزارش دیوید کامرون برای دیدار با ملکه الیزابت راهی کاخ باکینهام شد.

در این انتخابات حزب محافظه کار به رهبری دیوید کامرون ۳۲۶ کرسی،کارگر   ۲۳۰ کرسی ، ملی اسکاتلند ۵۶ کرسی ، لیبرال دموکرات ۸ کرسی، وحدت گرای دموکراتیک ایرلند شمالی ۸ کرسی ، حزب سبز ۱ کرسی و استقلال برتانیا هم ۱ کرسی به دست آورده اند.

به این ترتیب دیوید کامرون بار دیگر نخست وزیر انگلستان خواهد شد و قادر خواهد بود دولت خود را بر خلاف پیش‌بینی‌ها بدون نیاز به ائتلاف با احزاب دیگر تشکیل دهد.

[ شنبه 19 ارديبهشت 1394برچسب:کامرون,نخست‎وزیر انگلستان ,حزب محافظه کار, ] [ 1:42 ] [ علیرضا ]
[ ]

عکس تامل‌برانگیز از درگیری‎های بالتیمور

 

[ یک شنبه 13 ارديبهشت 1394برچسب:عکس تامل‌برانگیز ,درگیری‎های بالتیمور , بالتیمور ,آمریکا, ] [ 1:39 ] [ علیرضا ]
[ ]

روحانی در ساحل خزر

 

 


[ پنج شنبه 27 فروردين 1394برچسب:روحانی در ساحل خزر,روحانی,دریای خزر, ] [ 23:41 ] [ علیرضا ]
[ ]

کلیپ حسن آقامیری - تعرض به دو نوجوان ایرانی در عربستان

[ ]

دختربچه‌ای که سوژه رسانه‌های جهان شد

 

تسلیم شدن یک دختر بچه آواره سوری مقابل دوربین یک خبرنگار، سوژه بسیاری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شده است.

 

این دختر 4 ساله هنگامی که یک خبرنگار با دوربین به او نزدیک شد تا عکسی از او بگیرد؛ با تصور اینکه سلاحی به سوی او نشانه رفته است، به نشانه تسلیم دستان خود را بالا گرفت.
انتشار این عکس با واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.
یکی از کاربران درباره این عکس نوشت: این امر بسیار غم انگیز است  .. این دنیایی است که ما برای کودکانمان ساخته ایم.
شبکه بی بی سی تأکید کرد، این عکس توسط "عثمان ساغرلی" خبرنگار ترکیه‌ای از یک دختر آواره سوری به نام "هویدا هدی" در اردوگاه "اطمه" گرفته شده است.  پس از کشته شدن پدر این دختر بچه سوری در سال 2012 در شهر "حماه" وی به همراه مادر و 3 برادرش در این اردوگاه زندگی می کند.
این خبرنگار تأکید کرد که این دختر بچه به حدی از دوربین ترسیده بود که دستان خود را بالا گرفت.

[ چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:دختربچه‌, سوژه, رسانه‌های جهان,خبرنگار,هویدا هدی, ] [ 1:29 ] [ علیرضا ]
[ ]

عامل شهادت مرزبانان ایرانی

 

گروه تروریستی «انصار الفرقان» مسؤولیت حمله به ۸ تن از ماموران مرزی جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور را بر عهده گرفت.


«ابوحفص بلوچی» سخنگوی گروه تروریستی انصار الفرقان در پیامی تصویری ضمن بر عهده گرفتن مسؤولیت این حمله از ادامه حملات خود به نیروهای ایرانی خبر داده است.

این تکفیری ضمن ابراز خرسندی از این عملیات تاکید کرد که جهاد همچنان ادامه خواهد داشت.

گروه تروریستی انصار الفرقان از یکدست شدن دو گروه تروریستی الفرقان و جنبش الانصار شکل گرفته است.رهبری گروه تکفیری الفرقان را «مولوی صلاح الدین» و جنبش الانصار را ابوحفص بلوچی بر عهده دارند.

کاریکاتور/ انتظارات مردم از توافق هسته ای

 

 با پایان یافتن مذاکرات و قرائت بیانیه مشترک توافق هسته ای ، انتظارات مختلف مردم از بهبود وضعیت بعد از انجام شدن توافق هسته ای بسیار قابل تامل است.

[ چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:کاریکاتور/ انتظارات مردم , توافق هسته ای ,لوزان,اوباما, ] [ 1:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

دیدار رییس جمهوری ترکیه با رهبر انقلاب

 

http://javanonline.ir/files/fa/news/1394/1/18/134393_500.jpg
http://javanonline.ir/files/fa/news/1394/1/18/134395_950.jpg
http://javanonline.ir/files/fa/news/1394/1/18/134397_127.jpg
[ سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:رییس جمهوری ترکیه ,رهبر انقلاب ,دیدار,طیب اردوغان, ] [ 23:46 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازگشت‌ ظریف‌ در میان‌ استقبال‌مردمی

 

 


ادامه مطلب
[ جمعه 14 فروردين 1394برچسب:بازگشت‌ ظریف‌ , استقبال‌مردمی ,لوزان سوئیس, ] [ 15:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

لغو همه تحریم‌ها بعد از حصول توافق جامع

خلاصه‌ای از توافقات ایران و 1+5؛
 
براساس راه‌حل‌های بدست آمده، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک، تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت لغو و همه تحریم‌های اقتصادی و مالی چندجانبه اروپا و یکجانبه آمریکا فورا لغو خواهند شد.
جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از چین، روسیه، فرانسه، آمریکا، انگلیس وآلمان در چارچوب  عناصر مندرج در برنامه اقدام مشترک مورخ 24 نوامبر 2013 و متعاقب فرایند طولانی مذاکراتی پیچیده و طولانی در ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی، به مجموعه ای از راه حل های لازم جهت نیل به برنامه جامع اقدام مشترک در شهر لوزان سویس دست یافتند. مجموعه  متضمن این راه حل ها جنبه حقوقی نداشته و صرفا راهنمای مفهومی تنظیم و نگارش برنامه جامع اقدام مشترک را فراهم خواهد ساخت. بر این اساس تدوین برنامه جامع اقدام مشترک با مبنا قرادادن این راه حل ها در آینده نزدیک آغاز خواهد گردید.
 
تداوم برنامه هسته‌ای  از جمله غنی سازی
 
در چارچوب راه حل های موجود، هیچ یک از تاسیسات و فعالیت های مرتبط هسته ای متوقف، تعطیل و یا تعلیق نمی شود و فعالیت های هسته ای ایران در تمامی تاسیسات هسته ای از جمله نظنز، فردو، اصفهان و اراک  ادامه خواهد یافت.
 
این راه حل های جامع ،  ادامه برنامه غنی‌سازی در داخل کشور را  تضمین می کند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود مطابق مفاد برنامه جامع اقدام مشترک تولید صنعنی سوخت هسته ای خود را برای تامین سوخت نیروگاه های هسته ای ادامه دهد. 
 
 بر اساس راه حل  به دست آمده ، دوره زمانی برنامه جامع اقدام مشترک  در خصوص برنامه غنی سازی ایران 10 ساله خواهد بود. در طول این مدت، تعداد بیش از  5000 ماشین سانتریفیوژ در نظنز به تولید مواد غنی شده در سطح 67/3  درصد ادامه خواهند داد.
 
 ماشین های اضافه بر این تعداد و زیرساخت های مرتبط با آنها جهت جایگزینی با ماشین هایی که در طول این زمان آسیب می بینند جمع آوری و تحت نظارت آژانس نگهداری خواهد شد. همچنین ایران قادر خواهد بود ذخایر موجود مواد غنی شده خود را برای تولید مجتمع سوخت هسته ای  و یا صادرات آنها به بازارهای بین المللی در قبال خرید اورانیوم اختصاص دهد.
 
براساس راه حل های به دست آمده ایران برنامه تحقیق و توسعه خود را بر روی ماشین های پیشرفته ادامه خواهد داد و مراحل آغاز و تکمیل فرایند تحقیق و توسعه سانتریفیوژهایIR-4، IR-5 ،6IR- و IR-8 را در طول دوره  زمانی 10 ساله برنامه جامع اقدام مشترک ادامه خواهد داد.
 
تاسیسات فردو
 
بر اساس راه حل های بدست آمده تاسیسات هسته ای  فردو به مرکز تحقیقات هسته ای و فیزیک  پیشرفته تبدیل خواهد شد. بیش از 1000 ماشین سانتریفیوژ و تمامی زیرساخت آنها  در فردو حفظ و نگهداری خواهند شد که از این میان دو آبشار سانتریفیوژ در چرخش خواهند بود. همچنین نیمی از تاسیسات فردو با همکاری برخی از کشورهای(1+5) به انجام تحقیقات پیشرفته هسته ای و تولید ایزوتوپ های پایدار که مصارف مهمی در صنعت، کشاورزی و پزشکی دارد،  اختصاص پیدا می کند. 
 
راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک 
 
مطابق راه حل های موجود؛ راکتور تحقیقاتی اراک آب سنگین باقی خواهد ماند و با انجام بازطراحی ارتقاء یافته و روزآمد خواهد شد. در باز طراحی راکتور ضمن کاهش میزان تولیدی پلوتونیوم، کارآیی راکتور اراک به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. بازطراحی راکتور اراک در چارچوب یک  برنامه زمان بندی مشخص و در قالب یک پروژه بین المللی مشترک تحت مدیریت ایران آغاز و پس از آن بلافاصله ساخت آن شروع و در چارچوب یک برنامه زمان بندی تکمیل خواهد شد. تولید سوخت رآکتور اراک و اعطای گواهی بین المللی سوخت راکتور از جمله موارد این همکاریهای بین المللی خواهد بود. از طرف دیگر، کارخانه تولید آب سنگین نیز مانند قبل به کار خود ادامه خواهد داد.
 
پروتکل الحاقی
 
ایران در جهت شفافیت و اعتماد سازی به صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را به صورت موقت اجرا نموده و در ادامه فرآیند تصویب این پروتکل طبق یک جدول زمانی در چارچوب اختیارات رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی  به تصویب خواهد رسید.
 
لغو تحریم ها
 
براساس راه حل های بدست آمده، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک ، تمامی قطعنامه های شورای امنیت لغو خواهد شد و همه تحریم‌های اقتصادی و مالی چندجانبه اروپا و یکجانبه امریکا از جمله تحریم های مالی، بانکی، بیمه، سرمایه گذاری و تمامی خدمات مرتبط با آنها در حوزه های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی وخودور سازی فورا لغو خواهند شد. همچنین تحریم ها علیه اشخاص حقیقی و حقوقی، سازمان ها، نهادهای دولتی و خصوصی تحت تحریم های مرتبط هسته ای ایران از جمله؛ بانک مرکزی، سایر موسسات مالی و بانکی، سوئیفت، کشتیرانی و هواپیمایی جمهوری اسلامی، کشتیرانی نفت به‌طور همه‌جانبه فورا برداشته خواهند شد. همچنین کشورهای عضو گروه (1+5) متعهد هستند از وضع تحریم های جدید در موضوع هسته ای خودداری نمایند. 
 
همکاری های بین المللی:
 
همکاری های بین المللی هسته ای با جمهوری اسلامی ایران از جمله با اعضای 1+5 در حوزه ساخت نیروگاه های هسته ای، راکتور تحقیقاتی، گداخت هسته ای، ایزوتوپ های پایدار، ایمنی هسته ای، پزشکی و کشاورزی هسته ای و ... امکان پذیر و ارتقاء پیدا خواهند کرد. بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک، دسترسی ایران به بازار جهانی، عرصه های تجاری، مالی، دانش فنی و انرژی نیز فراهم خواهد شد.
 
زمان بندی اجرا برنامه جامع اقدام مشترک
 
با پایان یافتن این مرحله از مذاکرات، تدوین پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک تا بازه زمانی 10 تیر در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. با نهایی شدن متن، برنامه جامع اقدام مشترک در قالب قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد تایید قرار خواهد گرفت. جهت لازم الاجرا شدن برنامه جامع اقدام مشترک برای  تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد، این قطعنامه همچون قطعنامه هایی که علیه ایران تصویب شده بودند تحت ماده 41 فصل هفتم منشور ملل متحد تصویب خواهد شد تا بتواند قطعنامه های قبلی را لغو کند.
 
طرف های برنامه جامع اقدام مشترک پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت، به یک دوره زمانی آماده سازی برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک نیاز خواهند داشت. پس از طی مرحله آماده سازی و همزمان با شروع به اجرای اقدامات هسته ای از سوی ایران در یک روز تعیین شده لغو تمامی تحریم ها به طور خودکار  به اجراء در خواهد آمد.
 
در چارچوب راه حل های به دست آمده ؛ برای بازگشت پذیری متقابل تعهدات مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک در صورت نقض  تعهدات از سوی هر یک از طرف ها سازو کار لازم پیش بینی شده است.

قیمت نفت بعد از توافق هسته‌ای ایران

 

با افزایش احتمال رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 ، قیمت جهانی نفت دوباره کاهش یافت. تحلیلگران معتقدند توافق هسته‌ای عرضه نفت را بیشتر و قیمت را کاهش خواهد داد و به همین دلیل خریداران همچنان در انتظارند.

 امروز در بازارهای حهانی قیمت نفت برنت کاهش 5 سنتی داشت و هر بشکه از این محصول به قیمت 55 دلار و 6 سنت معامله شد. نفت آمریکا هم 39 سنت پایین آمد و بشکه‌ای 47 دلار و 21 سنت به فروش رفت. امروز در بازارهای جهانی قیمت بنزین 2.06 دلار کاهش یافت و گالنی 178 دلار معامله شد.


به گزارش رویترز دلیل کاهش یکی دو روز گذشته قیمت نفت خام در بازارهای جهانی، احتمال توافق مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 است که در لوزان سوئیس در حال برگزاری است. مذاکرات بین ایران و 6 قدرت جهانی به رغم پایان مهلت روز سه‌شنبه امروز هم در جریان است. تلاش‌ها بر این بود که به یک چارچوب توافقی در صبح چهارشنبه برسند.

یک نماینده آلمانی روز چهارشنبه گفت: هنوز توافقی حاصل نشده اما اگر طرفین اراده خوبی داشته باشند. امکان توافق وجود دارد.

فیلیپ هاموند وزیر امورخارجه انگلیس هم پیشرفت مذاکرات را مناسب خواند اما گفت مسائل کلیدی هنوز نیاز است برطرف شود.

مایکل هوسون رئیس تحلیلگران بازار نیز می‌گوید اگر توافقی حاصل شود امکان عرضه بیشتر نفت از سوی ایران وجود خواهد داشت و قیمت نفت پایین می‌آید.

بر اساس بررسی رویترز ایران در حال حاضر 2.8 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند که به واسطه تحریم‌ها تنها یک میلیون بشکه آن را می‌تواند صادر کند. همچنین ایران 30 میلیون بشکه در تانکرهای نفت روی آب ذخیره کرده است که بعد از برقراری توافق امکان تزریق نفت بیشتر به بازار وجود دارد که در این صورت قیمت را کاهش می‌دهد.
[ پنج شنبه 13 فروردين 1394برچسب:قیمت نفت بعد از توافق هسته‌ای ایران,مذاکرات هسته ای, ] [ 1:40 ] [ علیرضا ]
[ ]

حاشیه مذاکرات ایران و ۱+۵

 

در حاشیه هشتمین روز مذاکرات ایران و ۱+۵ در لوزان سوئیس




















[ پنج شنبه 13 فروردين 1394برچسب:حاشیه مذاکرات ایران و ۱+۵ ,لوزان سوئیس,هسته ای, ] [ 1:31 ] [ علیرضا ]
[ ]

تهدید عربستان به قطع صادرات نفت

 

رویترز اعلام کرد عربستان هشدار داده است در صورت نزدیک شدن نفتکش‌های دیگر کشورها به بنادر یمن صادرات نفت خاورمیانه را قطع خواهد کرد.
عربستان سعودی بعد از حمله به کشور یمن اعلام کرده است در صورت نزدیک شدن کشتی‌های بارگیری نفت به بنادر این کشور صادرات نفت خاورمیانه را قطع خواهد کرد.

براساس این گزارش چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام از یمن است که طی دو ماه گذشته 4 و نیم میلیون بشکه نفت از یمن وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 315 درصدی داشته است.

در حال حاضر یمن جایگاه سی و پنجم صادرات نفت دنیا را دارد و این نگرانی هست که آیا با قطع صادرات نفت این کشور، خللی در تامین انرژی مشتریان نفتی به وجود خواهد آمد. صادرات نفت یمن از طریق خط لوله ماریپ به عنوان مسیر اصلی صادرات این کشور، 70 هزار بشکه در روز است که پیش از این حتی به میزان 110 هزار بشکه در روز هم رسیده بود.

در حال حاضر صادرات نفت این کشور با حمله جنگنده‌های عربستان و هم‌پیمانانش به این کشور قطع شده است. یمن حدود 1.4 تا 1.5 میلیون بشکه در روز که اساسا به کشور چین است صادر می‌کند البته در این میان منابع تجاری چین اعلام کرده است که حجم نفتی که از یمن وارد می کند را می‌تواند از کشورهای غرب آفریقا جایگزین کند.

براساس این گزارش بعد از حمله عربستان و همپیمانانش به کشور یمن قیمت نفت افزایش یافته است اگرچه برخی منابع اعلام کردند که ذخیره بیش از اندازه نفت امکان جایگزینی را برای خریداران نفتی نظیر چین به وجود آورده است اما نگرانی از این هست که کشمکش‌های به دیگر کشورهای عمده تولید نفت در خاورمیانه نیز سرایت کند که در این صورت نگرانی از افزایش بیشتر قیمت نفت وجود خواهد داشت. درگیری‌ها در یمن قیمت نفت برای تحویل در آینده را 6 درصد افزایش داده است
[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب:تهدید عربستان, قطع صادرات نفت ,یمن, ] [ 22:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

تصاویری از خرابیهای یمن در پی حمله هوایی عربستان

 





















[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب:خرابیهای یمن ,حمله هوایی عربستان , یمن ,انصارا,,,, ] [ 21:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

حکم اعدام یک سازمان حقوق بشری برای بازیگر ایرانی

[ چهار شنبه 5 فروردين 1394برچسب:حکم اعدام, سازمان حقوق بشری, بازیگر ایرانی,ستایش, ] [ 1:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

تسلیت کری و مونیز به فریدون

 

در پی درگذشت والده دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور، جان کری وزیر خارجه آمریکا و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا صبح روز جمعه با حضور در محل اقامت هیات ایرانی در لوزان سوییس درگذشت وی را به حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌جمهور تسلیت گفتند.












[ جمعه 29 اسفند 1393برچسب:تسلیت کری و مونیز به فریدون ,مادر رئیس جمهور, ] [ 20:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

ظریف کنار هفت سین لوزان

 

فقط از سفره هفت سین هتل بوریواژ یک تصویر در اختیار خبرنگاران قرار گرفت؛ تصویری بدون شرح که مذاکره کنندگان ایرانی را کنار میزی که هفت سین در آن چیده شده ، نشان می دهد.

 مدیران هتل بوریواژ محل مذاکرات هیات های ایرانی و امریکایی چهارشنبه شب رنگ و بوی نوروز به هتل خود دادند.


تیم مذاکرات ایران در کنار سفره هفت سین در هتل محل مذاکرات (بوریواژ ) در شهر لوزان سوئیس


محمد جواد ظریف، علی اکبر صالحی، حمید بعیدی نژاد ، مجید تخت روانچی ، حسین فریدون و سید عباس عراقچی در این تصویر در کنار میزی دیده می شوند که هفت سینی آبی رنگ در آن چیده شده و یک جلد قرآن مجید هم در میان آن است.

از آنجا که بجز این تصویر اطلاع دیگری در دست نیست، باید حدس زد که ظاهرا مذاکره کنندگان پس از پایان گفت و گو ها با یک ابتکار غیرقابل منتظره روبرو شده اند.

مشاهده این تصویر در شبکه اطلاع رسانی ، خبرنگاران ایرانی را متعجب کرد تا جایی که پرسیدند : این عکس مربوط به امشب است و هتل محل مذاکرات؟

پاسخ گرفتند که : بله.

 شیر شب عید

هنگامی که ظریف پنجمین دور گفت و گوی خود با جان کری در لوزان را تمام کرد مجبور بود از میان دهها خبرنگار رسانه های داخلی و خارجی که عمدتا ایرانی بودند عبور کند. یکی از آنها از ظریف پرسید: شیرید یا روباه؟

ظریف پاسخ داد: ما همیشه شیریم... ایرانی ها همیشه شیر اند....بخصوص شب عید

[ جمعه 29 اسفند 1393برچسب:ظریف ,هفت سین لوزان,عید نوروز,مذاکرات هسته ای , ] [ 1:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

مذاکرات به پایان خود نزدیک شده است

 

وزیر امور خارجه ایران امروز پس از دیدار خود با همتای آمریکایی‌اش گفت: مذاکرات به پایان خود نزدیک شده است.

محمد جواد ظریف گفت: ما در حال حرکت هستیم، گفت‌وگوها به شدت پیچیده است و ما به مراحل پایانی مذاکراتی رسیده‌ایم.

وی افزود: هنوز کمی با این که بگوییم به فهم مشترک رسیدیم فاصله داریم و کار زیادی داریم.

آقای ظریف در پاسخ به این سوال که تیم مذاکره کننده ایرانی تا چه زمانی در لوزان خواهد ماند، گفت: تا زمانی که لازم باشد می‌مانیم.

[ پنج شنبه 28 اسفند 1393برچسب:مذاکرات هسته ای,آمریکا,لوزان سوئیس, ] [ 23:51 ] [ علیرضا ]
[ ]

اگر داعش آمریکا را دارد ما هم حاج قاسم را داریم

 

فرمانده لشکر مردمی حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در عراق با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی از رزمندگان جبهه مقاومت در نبرد با گروه های تروریستی گفت:...
به گزارش شهدای ایران فرمانده لشگر مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع) در عراق در حاشیه نشست مجمع جهانی مستضعفین در گفتگوی اختصاصی با بسیج با اشاره به روند شکل گیری گردان های مردمی در سوریه برای مقابله با گروه های تکفیری و تروریستی گفت:  بعد از فتوای مرجعیت و به ویژه فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی، نیروهای بسیجی و مومن در کشور سوریه و شهر دمشق برای دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها دور هم جمع شدند و گردان های مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع)  تشکیل شد . این نیروهای مردمی در ابتدای امر فعالیت خود را در سوریه و اطراف حرم حضرت زینب سلام الله علیها آغاز کردند و تا الان هم در آن منطقه حضور دارند ولی مدتی بعد به دنبال حضور گروه های تروریستی در عراق؛ جمعی از آن ها به عراق آمده و مشغول جنگیدن با گروه داعش هستند .

وی در ادامه با اشاره به نقش آمریکا، کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در حمایت از گروه های تکفیری و تروریستی، بیان داشت: آمریکا و غربی ها متاسفانه در سیاست هایشان دورویی دارند و همیشه به گروه های تروریستی کمک کرده اند، درست بر عکس چیزی که در جهان از خود نشان می دهند. به یاری خدا بسیجی های ما نخواهند گذاشت که  نقشه های دشمن در منطقه عملی شود.

فرمانده لشکر مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع) پیرامون تحولات منطقه و عاقبت حضور گروه های تروریستی در عراق و سوریه، اظهار داشت: نیروهای بسیجی ما  در جهان اسلام آماده هستند و این توانایی را دارند که عالم را از وجود داعشی ها پاک کنند و همه آن ها را نابود خواهیم کرد.

وی به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، به ویژه در حمایت از جبهه مقاومت در مقابله با جریان های تروریستی در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: دست آهنینی که با گروه های تروریستی مقابله می کند و تنها یاور ما بسیجی های جبهه مقاومت؛  فقط جمهوری اسلامی ایران است و به یاری خدا این حمایت ها ادامه خواهد داشت.

فرمانده لشکر مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع) در پایان با بیان این  که اگر داعشی ها آمریکا را دارند ما هم حاج قاسم سلیمانی را داریم، عنوان داشت: متعهد می شویم و دست به دست هم می دهیم که با رهنمود های رهبرمان در مقابل گروه های تکفیری و تروریستی با عزمی راسخ  و پرتوان ایستاده و مقاومت کنیم.
[ جمعه 22 اسفند 1393برچسب:داعش, آمریکا,حاج قاسم ,عراق,تکفیری, ] [ 23:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

هدیه متفاوت روحانی به همتای ترکمنش

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در حاشیه نشست مشترک بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و ترکمنستان، یک دستگاه اتوبوس VIP تولید شرکت عقاب‌افشان را به عنوان نماد صنعت جمهوری اسلامی ایران به قربانقلی بردی محمداف - رئیس‌جمهور ترکمنستان - اهدا کرد.

 

(تصاویر) هدیه متفاوت روحانی به همتای ترکمنش

(تصاویر) هدیه متفاوت روحانی به همتای ترکمنش
[ ]

تمجید العامری از سردار سلیمانی

 

 

«هادی العامری» دبیر کل سازمان «بدر» عراق و از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی تأکید کرد که اگر سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران نبود، عراق اکنون در قبضه داعش بود.

 
هادی العامری در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» که وابسته به عربستان سعودی است، حضور قاسم سلیمانی را در عراق بسیار ضروری دانست.
 
وی با اشاره به حضور مشاوران ایرانی در کنار نیروهای بسیج مردمی عراق در جنگ علیه تروریست‌های داعش در «صلاح الدین»، این پرسش را مطرح کرد که با وجود اینکه بیش از 4 هزار مشاور آمریکایی در عراق حاضر هستند، چرا برخی، از حضور مشاوران ایرانی حساسیت نشان می دهند.
 
العامری درباره مشاوران ایرانی گفت: «مشاوران ایرانی در جنگ با ما همراه هستند و بهترین مشاوره‌ها را به ما می دهند. ما نیز به آنها افتخار می‌کنیم».
 
دبیرکل سازمان بدر عراق در ادامه افزود: «پس از اینکه تکریت و کرکوک را آزاد کردیم، آنها[مشاوران ایرانی] در آزادسازی کامل نینوا و الانبار با ما مشارکت خواهند داشت».
 
وی با بیان این مطلب افزود: «هر کس که درباره مشاوران ایرانی سخن می‌گوید، باید در برابر آنها با احترام بایستد؛ زیرا اگر آنها و قاسم سلیمانی برادر نبود، اکنون همه عراق تحت سیطره گروهک داعش بود. مردم عراق نیز باید برای تشکر از این قهرمان، مجسمه‌ای برایش بسازند».
 
العامری درباره معاملات آمریکا با عراق نیز تصریح کرد: «دولت عراق برای خرید سلاح‌های مختلف از جمله تانک با آمریکا قرارداد بسته است، ولی آمریکا شرط گذاشته است که از این سلاح در جنگ‌های صلاح الدین استفاده نشود و فقط برای آزادسازی موصل به کار رود، البته علت این مسئله حضور نیروهای بسیج مردمی در این منطقه است. گویا استان صلاح الدین و الانبار از استان‌های عراق نیستند».
 
دبیرکل سازمان بدر عراق در ادمه اظهار داشت: «ما [با داعش] می جنگیم و پیروزی‌هایی را نیز با کمترین امکانات محقق کرده‌ایم. در مقابل عناصر مسلح [داعش] از سبک جدیدی به نام خودروهای بمب‌گذاری شده استفاده می‌کنند تا در محورتکریت-کرکوک به گروه‌های نظامی ما حمله کند».
 
وی با اشاره به پیروزی‌های متوالی نیروهای عراق تأکید کرد: «نیروهای ما به ویژه در محور تکریت-کرکوک و از سلسله جبال حمرین به پیش‌روی ادامه می‌دهند. در این جنگ‌ها برخی از عشایر شمر، الجبور و ناحیه العلم همراه با ما می‌جنگند».
 
العامری ادامه داد: «امروز ناحیه العلم در اختیار ساکنان خود قرار دارد. ما این منطقه را به آنها تحویل دادیم. سپس از منطقه "الفتحه" آغاز کردیم تا به تکریت وارد شویم و با سایر نیروهای عراق به طور کامل آن را آزاد کنیم و پس از آن منطقه "الحویجه" در کرکوک را آزاد کنیم».
 
وی به ساکنان صلاح‌الدین، الانبار و موصل هشدار داد که به نیروهای آمریکایی اعتماد نکنند؛ زیرا به گفته وی «آنها نمی‌توانند حتی یک روستا را در عراق آزاد کنند».
 
دبیرکل سازمان بدر عراق ضمن تقدیر از مشاوره‌های بدون چشم‌داشت جمهوری اسلامی ایران در مساعدت عراق برای مبارزه با عناصر داعش، تأکید کرد که آمریکایی‌های بر عکس ایران عمل می‌کنند و پس از اینکه با پول عراق سلاح «به ما دادند، هزاران شرط را پیش پای ما قرار دادند. آنها به ما گفتند که به شما اسلحه نخواهیم داد، اگر نیروهای بسیج مردمی این سلاح‌ها را به دست گیرند».
 
العامری درباره سایر شروط نامعقول آمریکایی‌ها گفت: «پس از آن که آمریکا با معاملات پرهزینه از اموال عراق، تانک‌هایی را در اختیار عراق قرار داد، شرط گذاشت که از این از این تانک‌ها فقط در جنگ‌های مصول استفاده شود».
 
این در حالی بود که آمریکا نسبت به حضور مشاوران نظامی ایرانی در کنار نیروهای عراق ابراز نگرانی کرده بود.
[ جمعه 22 اسفند 1393برچسب:العامری,سردار سلیمانی,تمجید,دبیر کل, سازمان «بدر» ,عراق, ] [ 23:1 ] [ علیرضا ]
[ ]

احمدي‌مقدم مشاور عالي سرلشكر فيروز‌آبادي

 

سردار اسماعيل احمدي مقدم طي حكمي به سمت مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در امور امنيتي و انتظامي منصوب شد.
 به گزارش فارس به نقل از دفتر ويژه رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح طي حكمي سردار اسماعيل احمدي‌مقدم را به عنوان مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در امور امنيتي و انتظامي منصوب كرد. رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در اين حكم خطاب به سردار احمدي‌مقدم آورده است: نظر به سوابق ارزشمند خدمتي، دانش و تجارب ارزنده و مسئوليت‌هايي كه در نيروهاي نظامي و انتظامي و از سوابق نوراني در دوران دفاع مقدس برخورداريد و به استناد اختيارات تفويضي مقام معظم فرماندهي كل قوا حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي عزيز، شما را به عنوان مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در امور امنيتي و انتظامي منصوب مي‌كنم. سردار پاسدار اسماعيل احمدي‌مقدم پيش از اين نزديك به 10 سال سمت فرماندهي نيروي انتظامي كشور جمهوري اسلامي ايران را بر عهده داشته است.

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:احمدي‌مقدم ,مشاور عالي ,سرلشكر فيروز‌آبادي ,ستاد كل, ] [ 22:59 ] [ علیرضا ]
[ ]

افشای جاسوسی نیوزیلند از ایران

 

ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد اداره جاسوسی نیوزیلند داده‌های ارتباطاتی ۲۰ کشور از جمله چین، ژاپن، کره شمالی، و ایران را جمع‌آوری می‌کند که بسیاری از آنها شرکای نزدیک تجاری این کشور هستند.

اسنادی که امروز چهارشنبه 20 اسفند منتشر شد نشان می‌دهد دولت نیوزیلند عملیات جاسوسی الکترونیکی خود را از چین که متحد تجاری اصلی این کشور است تا قطب جنوب توسعه داده و اطلاعات حاصله را با آمریکا و دیگر شرکای بین‌المللی‌اش سهیم می‌شود.

این اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط اداره موسوم به اداره امنیت ارتباطات دولتی این کشور تحویل آژانس امنیت ملی آمریکا و نهادهای اطلاعاتی استرالیا، انگلیس و کانادا شده است که در کنار نیوزیلند عضو شبکه شناسایی موسوم به پنج چشم هستند.

این اسناد که در روزنامه هرالد نیوزیلند و وب‌سایت اینترسپت منتشر شد نشان می‌دهد نیوزیلند توان جاسوسی خود را در سال‌های گذشته افزایش داده است.

جاسوسی نیوزیلند از چین که شریک تجاری مهم نیوزیلند است نشان می‌دهد این کشور به نیابت از آمریکا از دوستان خود جاسوسی می‌کند.

اسنادی که روز چهارشنبه منتشر شد شامل گزارش آژانس امنیت ملی آمریکا مبنی بر این است که نیوزیلند دسترسی این آژانس را به کشورهایی که دسترسی اطلاعاتی به آنها دشوار است برای آمریکا مقدور ساخته است.

این کمک اطلاعاتی شامل دسترسی به شبکه‌های ارتباطات داخلی از طریق مراکز شنود مخفی در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور است.

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب: جاسوسی,نیوزیلند,ایران, ادوارد اسنودن, آژانس, ] [ 22:57 ] [ علیرضا ]
[ ]

سلاح جدید «فاتح» در دست سپاه

 

سلاح هجومی «فاتح» که توسط سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی زمینی سپاه طراحی شده و مورد آزمایش میدانی قرار گرفته بود، برای تولید انبوه به صنایع جنگ‌افزارسازی وزارت دفاع سپرده شد؛ این سلاح در نیمه‌ دوم ۹۴ به سپاه تحویل می‌شود.
سلاح انفرادی «فاتح» طراحی شده توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه، برای تولید انبوه در اختیار صنایع جنگ‌افزارسازی وزارت دفاع قرار گرفته است.

گفته می‌شود، ۵۰ قبضه از این سلاح نیز توسط سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران ساخته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تحویل انبوه «سلاح فاتح» به یگان‌های نیروی زمینی سپاه، در نیمهٔ دوم سال ۹۴ انجام می‌شود.
 
 

این سلاح به همراه اسلحه کاتلینگ سه لول «عاصفه» و مین کنار جاده‌ای «رمیت» در مهرماه امسال با حضور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه مورد آزمایش میدانی قرار گرفته بود. (مشاهده خبر در دفاع پرس)

گفتنی است، سلاح فاتح یک سلاح هجومی با قابلیت تک‌تیراندازی و کالیبر ۵.۵۶ موسوم به کالیبر «ناتو» است، که بنا بر الگوی ستاد کل نیروهای مسلح ساخته شده و بعد از مراحل تست در قالب سلاح سازمانی وارد سازمان رزم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی می‌شود.
 
کالیبر ۵.۵۶ به این دلیل نام «ناتو» به خود گرفته است که در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از آن به‌عنوان کالیبر استاندارد برای سلاح‌های هجومی انتخاب شده، و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

که بنابر الگوی ستاد کل نیروهای مسلح ساخته شده و بعد از مراحل تست در قالب سلاح سازمانی وارد سازمان رزم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی می‌شود.
 


در ساخت این سلاح از مواد سبک و پیشرفته استفاده شده که باعث سرعت عمل کاربر شده و میزان حمل مهمات توسط نفر را نیز افزایش می‌دهد. ضمن اینکه این سلاح از لگد پایین برخوردار است، که می‌تواند دقت آن را در نشانه‌گیری اهداف مختلف افزایش دهد.
 
سلاح فاتح از دو ریل در بالا و پایین برخوردار است که می‌توان انواع سامانه‌های اپتیکی، لیزری و نارنج‌اندازها را روی آن نصب کرد.
    
قنداق این سلاح نیز قابل تنظیم است که با استفاده از آن می‌توان طول سلاح را بر اساس قد و قامت افراد به‌آسانی تنظیم کرد.
[ چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب: سپاه ,سلاح جدید, فاتح ,سلاح جدید فاتح , ] [ 1:24 ] [ علیرضا ]
[ ]

داعش گوشت اسیر کُرد را به مادرش خوراند!

 

یک شبه نظامی کرد عراقی تبار مدعی شده است که گروه داعش سال گذشته در موصل جسد یک اسیر کرد پیشمرگه را به مادرش که برای یافتن او از روستایی نزدیک به موصل رفته بود، خورانده است.

روزنامه حریت ترکی نوشت:  یاسر عبدالله" یک شهروند انگلیسی کرد تبار که از 6 ماه پیش برای جنگ با داعش در قالب گروه های پیشمرگه کرد   به عراق رفته است در مصاحبه با روزنامه سان این مطلب را مطرح کرده است.

عبدالله به روزنامه سان گفت:" سال گذشته (میلادی) یک مادر کرد برای پیدا کردن فرزند اسیرش به قرار گاه داعش در شهر موصل رفته است. رهبران داعش در قرار گاه از این زن به گرمی پذیرایی می کنند و به این بهانه که از راه دور و درازی آمده است برای او آب و غذا می آورند.

پس از خوردن غذا مادر فرد اسیر شده از فرماندهان داعش می پرسد چگونه می توانم پسرم را ببینم . فرماندهان نیز به او می گویند چند وقت پیش پسرت را دیدی . چون غذایی که خوردی با گوشت پسرت آماده شده بود!"

روزنامه سان می نویسد: یاسر عبدالله 36 ساله در سال 2000 به بریتانیا مهاجرت کرد و در منطقه یورکشایر اقامت گزید. او هم اکنون صاحب همسر و 4 فرزند است.

این شهروند کردتبار عراقی گفته است سال گذشته پس از اطلاع از موضوع اقدام داعش در خوراندن گوشت پسر به مادر کرد عراقی تصمیم گرفته است به عراق برود و در قالب نیروهای پیشمرگه کرد با داعش مبارزه کند.

تا کنون گزارش های مختلفی از جنایت های عجیب و غریب و بی سابقه داعش در مناطق تحت تسلط این گروه در عراق و سوریه مخابره شده است.

این گروه تروریستی که تعداد افراد آن در حدود 30 هزار نفر برآورد می شود، تا کنون با انتشار فیلم هایی از  به بریدن سر، قطع اعضاء بدن و زنده زنده سوزاندن اسرای نظامی در اختیار خودش تلاش کرده است با تکنیک ایجاد رعب و وحشت بر تسلط خود بر مناطق تحت اشغال خود در عراق و سوریه ادامه دهد.

در هفته های گذشته داعش متحمل شکست های سنگینی شده است و روز گذشته بیش از 30 هزار نیروی ارتش و نیروهای شبه نظامی شیعه عراقی در بزرگ ترین عملیات نظامی پس از اشغال موصل در تابستان سال جاری عملیات آزاد سازی شهر تکریت (زادگاه صدام ) را از دست این گروه تروریستی آغاز کرده اند.

این عملیات گام نخست و مهم برای عملیات احتمالی بزرگ تر که قرار است در بهار سال آینده برای آزاد سازی شهر موصل (مفر اصلی داعش در عراق) به اجرا در آید، محسوب می شود.

[ چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:داعش, گوشت اسیر کُرد, مادرش ,خوراند, ] [ 1:22 ] [ علیرضا ]
[ ]

تركيه يك «ايراني» را به امريكا تحويل داد


روزنامه صباح چاپ استانبول گزارش داد كه تركيه يك فرد ايراني به نام «نيما گلستانه» متهم به فعاليت‌هاي سايبري عليه امريكا را به مقامات اين كشور تحويل داده است. اين فرد 29 ساله روز 12 فوريه در استانبول تحويل مقامات امريكايي داده شد. اين روزنامه ادعا كرد كه به درخواست اف‌بي‌آي براي او قرار بازداشت صادر شده بود.

[ پنج شنبه 7 اسفند 1393برچسب:تركيه , امريكا ,نيما گلستانه,ایران, ] [ 1:19 ] [ علیرضا ]
[ ]

کلیپ طنز سر بریدن های داعش

 

[ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:کلیپ, سر بریدن های داعش, طنز, ] [ 23:2 ] [ علیرضا ]
[ ]

تصویر رهبر انقلاب درمیدان مرکزی بغداد

 

نشریه واشنگتن‌پست در گزارشی با اشاره به اهتزاز درآمدن تصویر رهبر ایران در میدان فردوس بغداد، آن را بهترین نشانه تغییرات در جریان در عراق توصیف کرد.

نشریه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت: شاید هیچ چیز بیش از بیلبورد منقش به تصویر رهبر ایران که در میدان فردوس بغداد برافراشته شده است، نشان دهنده تغییرات در حال انجام در عراق نباشد. این پرتره در جایی به نمایش در آمده است که پیش از آن مجسمه صدام حسین در آنجا نصب شده بود، و پس از اشغال عراق توسط تفنگداران دریایی آمریکا در سال 2003 به زیر کشیده شد.

[ ]

سخنان مهم اوباما درباره توافق بزرگ با ایران


 رویترز گزارش داد؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با صدراعظم آلمان در روز دوشنبه در کاخ سفید واشنگتن گفت:‌ تمدید مهلت مذاکرات هسته ای با ایران که در ماه مارس آینده به پایان می رسد مفید نیست مگر اینکه ایران با فرمول اساسی کار موافقت کند.
 
وی افزود:‌ در صورتی که ایرانی ها با پیشنهاد اساسی و نتیجه نهایی که جهان نیازمند آن است موافقت نکند معتقدم تمدید مذاکرات با ایران مفید نیست.
 
اوباما تاکید کرد: ما هم اکنون می دانیم که در مذاکرات هسته ای با ایران،‌ مسائل دیگر فنی نیستند. مسئله هم اکنون این است که آیا ایران اراده سیاسی و تمایل به دست یابی به توافق هسته ای را دارد یا خیر؟
 
اوباما همچنین گفت نیازی به تمدید مذاکرات هسته ای با ایران نیست و تهران باید الان تصمیم بگیرد.
 
خبرگزاری فرانسه هم نوشت:‌ اوباما گفته است که مسئله هم اکنون به این موضوع ارتباط دارد که آیا تهران خواهان دست یابی به توافق هسته ای است یا نه؟ چیزی که جهان خواهان آن است این است که اعتماد کسب کند ایرانی ها برای مالکیت سلاح هسته ای تلاش نمی کنند.
 
اوباما همچنین گفت با نتانیاهو درباره تحریم های جدید علیه ایران اختلافات واقعی دارد.
 
وی گفت‌:‌ دلیلی وجود ندارد مذاکرات هسته ای فعلی با ایران را یک یا دو ماه قبل از تکمیل آن،‌ خراب کنیم. باید به مذاکرات با ایران فرصت داد تا این مذاکرات به موفقیت برسد.
 
رئیس ایالات متحده امریکا ادامه داد: دلیلی برای عجله کردن برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران وجود ندارد.
 
وی افزود: هنگامی که به عنوان رئیس ایالات متحده به دیگر گزینه ها (در صورت عدم به دست یابی به توافق دیپلماتیک با ایران) می نگرم آنها را محدود و غیرجذاب می بینم.
 
خبرگزاری رسمی کویت هم نوشت: اوباما تاکید کرد گروه 1+5 هم اکنون می داند که سوال اساسی این است که آیا ایران اراده سیاسی برای اعطای ضمانت هایی منجر به توافق نهایی را دارد یا خیر؟
 
وی افزود:‌ می توانیم با ایران به توافق نهایی برسیم و باید آن را بپذیریم. در صورتی که نتوانیم به توافق برسیم در این صورت باید مجموعه ای از تصمیمات را بگیریم و همانطور که به کنگره گفتم من اولین فردی خواهم بود که با همکاری آنها برای اقدامات جدی تر علیه ایران کار خواهم کرد.
 
او همچنین ضمن اشاره به فتوای آیت الله خامنه ای رهبر ایران در زمینه رد سلاح هسته ای گفت که ایران می تواند از انرژی هسته ای برای مصارف صلح امیز استفاده کند.
اوباما افزود:‌ غرب به ایران توافقی را برای برنامه صلح آمیز هسته ای ارائه می کند و ایران باید انتخاب کند.
 
رئیس ایالات متحده آمریکا ادامه داد: به میزان کافی،‌ نزدیکی در روابط به وجود آمد و مسائل به اندازه کافی توضیح داده شد. به مرحله ای رسیدیم که ایرانی ها باید اعلام کنند که تصمیم گیری کرده اند یا خیر؟
 
وی افزود:‌ اگر آنچه که ایرانی ها درباره عدم تلاش برای کسب سلاح هسته ای می گویند صحیح باشند توافق هسته ای امکان پذیر است.

[ سه شنبه 21 بهمن 1393برچسب:اوباما درباره توافق بزرگ با ایران,توافق هسته ای , ] [ 17:1 ] [ علیرضا ]
[ ]

روسیه یک سوم طلای جهان را خرید

 

 روسیه در 11 ماه نخست سال 2014 حجم قابل توجهی از طلای عرضه شده در جهان در این مدت را خریداری کرده است.

بنا به اعلام گولدکور،  بانک مرکزی روسیه با هدف تقویت روبل، واحد پولی این کشور، اقدام به خرید حجمی معادل 6.1 میلیارد دلار طلا از بازار جهانی در سال 2014 کرده است.

روسیه طی سال گذشته میلادی  152 تن طلا خریداری کرده است که نسبت به سال 2013،حدود 123 درصد افزایش داشته است.

همچنین حجم طلای خریداری شده روسیه در 11 ماه نخست سال 2014 معادل حدود یک سوم از 461 تن کل طلا عرضه شده در این مدت در جهان بوده است.

به نظر می رسد با افزایش تنش های این کشور با غرب، روسیه با هدف کاهش وابستگی خود به دلار، در حال تبدیل کردن تمام دارایی های دلاری خود به طلا است که در کنار تلاش برای کاهش وابستگی به دلار این اقدام می تواند به عنوان یک پیام به واشنگتن نیز در نظر گرفته  شود.

[ شنبه 11 بهمن 1393برچسب:روسیه, طلای جهان ,دلار, ] [ 19:13 ] [ علیرضا ]
[ ]

«پيمان استراتژيك» روي ميز ايران و روسيه

فرستاده ويژه رئيس‌جمهور با پوتين ديدار كرد

 

ايران و روسيه در شرايطي كه نگاه جهان در انتظار نتيجه مذاكرات هسته‌اي و سرنوشت تروريست‌هاي غرب‌پرور خاورميانه و نيز پيامد تحريم‌هاي اين دو كشور از سوي امريكا و غرب است، بر سر ميز مذاكره نشستند.



اين بار دكتر علي‌اكبر ولايتي با عنوان «فرستاده ويژه رئيس‌جمهور» به ديدار پوتين رفت تا چنين به نظر برسد كه حلقه ديدار‌هاي راهبردي دو كشور ايران و روسيه كه در روزهاي اخير با طرح بحث مجهز شدن ايران به سامانه دفاع موشكي اس300 ادامه پيدا كرده بود، كامل‌تر شود.
بي‌گمان هم ايران و هم روسيه تا حدودي شرايط خود را در برابر غرب يكسان مي‌بينند. تحريم‌هاي اقتصادي و تلاش براي براندازي و تغيير حكومت‌ها و مكتب‌ها، آشكارترين رفتار غرب در برابر دو كشور ايران و روسيه بوده است. 

اكنون نام «ولايتي» به عنوان «فرستاده ويژه رئيس‌جمهور» كه در تاريخ پس از انقلاب يك ديپلمات شناخته‌شده و يك «فرستاده خاص» و «مذاكره‌كننده مورد اعتماد» بوده است و مقصد او كه يكي از دو قطب جنگ سرد و دومين قدرت‌هاي نظامي و نهمين قدرت اقتصادي جهان است، اين پرسش را پيش رو قرار مي‌دهد كه آيا فصل جديدي از روابط ايران و روسيه در حال شكل‌گيري است يا صرفاً فضاي خاصي در آستانه به انتها رسيدن دور آخر مذاكرات هسته‌اي به ميان كشيده شده است يا اينكه ايران و روسيه هر دو با هم براي عبور از تحريم‌ها و بر هم زدن نظم‌هاي سياسي و اقتصادي، نقشه‌ جديدي طراحي كرده‌اند؟!

دكتر ولايتي خود اين سفر را مهم و قابل بهره‌برداري توصيف مي‌كند: «برخورد مثبت رئيس‌جمهور روسيه نشان داد كه امكان بهره‌برداري از اين فرصت هست» و البته از عزم مسئولان عالي هم سخن به ميان آورد: «عزم مسئولان عالي كشور، گسترش و تعميق هر چه بيشتر روابط استراتژيك ايران و روسيه است» و اينكه «بستر مناسبي فراهم شد تا با تلاش و برنامه‌ريزي دقيق، همكاري‌ها و  تعاملات در سطوح مختلف ارتقا يابد.»

 پوتين به ايران مي‌آيد

دكتر ولايتي در سفر پنج‌شنبه خود به مسكو ابتدا با وزراي انرژي و خارجه روسيه ديدار مي‌كند و سپس در يك ديدار يك‌و‌نيم ساعته با پوتين مذاكره مي‌كند: «آقاي پوتين از گسترش روابط در همه زمينه‌ها استقبال كرد. پوتين در آينده به ايران سفر خواهد كرد.»

  ايران در پيمان شانگهاي

«روسيه با عضويت كامل ايران در پيمان شانگهاي موافق است اما اين امر نياز به زمان دارد و رئيس‌جمهور روسيه به تغيير عضويت ايران از ناظر به عضو كامل، نظر مثبت دارد.» اين بخش ديگري از اظهارات ولايتي پس از ديدار با پوتين است. او پيش‌بيني مي‌كند در سال 2015 حجم مبادلات ايران و روسيه به رقم 20ميليارد دلار برسد.

  همكاري در سوريه يك الگو است

دكتر ولايتي معتقد است: «همكاري‌هاي منطقه‌اي ايران و روسيه در سوريه، نتيجه مثبت داده است و اين مي‌تواند الگوي مثبتي براي مناسبات دو كشور در ساير كشور‌هاي حوزه نفوذ ايران در منطقه از لبنان و سوريه تا عراق و يمن و آسياي مركزي و قفقاز باشد.»

  برخي از مفاد مذاكرات

ارتقاي روابط اقتصادي، گسترش حمل و نقل ريلي، صادرات محصولات اقتصادي از ايران به روسيه، همكاري‌هاي اقتصادي در زمينه آبزيان و ايجاد شش نيروگاه حرارتي در ايران از جمله توافقات صورت گرفته است. علاوه بر اين درباره مذاكرات هسته‌اي نيز گفت‌وگو شده است.

احتمال سفر كري به روسيه

در هر حال فرستاده ويژه رئيس‌جمهور كشورمان به روسيه، احتمالاً در پي چيزي فراتر از آنچه گفت شده، بوده است، زيرا مي‌توانست اين سفر با اعزام فرد ديگري صورت گيرد كه عنوان «مشاور رهبر انقلاب در امور بين‌الملل» را نداشته باشد.
همين اهميت سفر كه مي‌تواند در دل خود يك پيمان طولاني‌مدت استراتژيك را به دنبال داشته باشد، غرب و امريكا را در برابر ايران و روسيه به استيصال بيشتري خواهد كشاند، به طوري كه احتمال سفر كري به روسيه از اولين خبر‌هايي بود كه پس از انتشار خبر ديدار پوتين با ولايتي منتشر شد.

[ شنبه 11 بهمن 1393برچسب:پيمان استراتژيك ,ايران و روسيه ,پوتین, ] [ 19:8 ] [ علیرضا ]
[ ]

المنار: پاسخ به جنایت دیروز نزدیک است

 

شبکه المنار اعلام کرد که حزب الله در جنگ آینده با رژیم صهیونیستی مرزها را درخواهد نوردید و مکان امنی برای صهیونیست ها باقی نخواهد گذاشت.

در جنگ آینده میان حزب الله و رژیم صهیونیستی حتی پناهگاه های شهرک های صهیونیست نشین هم امن نخواهد بود زیرا معادلات تغییر کرده است.

دبیرکل حزب الله در سخنان اخیر خود گفت: من به رزمندگان مقاومت گفته ام برای روزی آماده شوند که اگر رهبری مقاومت از آنها خواست، وارد الجلیل شوند.

المنار ادامه داد: تا مدتها قبل تهدید الجلیل وابسته به موشکها بود اما امروز اوضاع تغییر کرده است و دشمن از انتقال درگیری ها در سرزمین های اشغالی به شدت هراس دارد.

اما این نوع جنگ نیازمند رصدهای دایمی و حفظ آمادگی و تامین تجهیزات لازم است.

سید حسن نصرالله در این خصوص هم گفت: ما باید برای آینده آماده باشیم و هر نوع سلاح و تجهیزات مورد نیازمان را تامین کنیم.

الاخبار: پاسخ مقاومت بسیار نزدیک است

منابع امنیتی در منطقه القنیطره سوریه تاکید کردند که شهادت شماری از فرماندهان حزب الله سبب پافشاری مبارزان مقاومت بر عزم راسخشان خواهد شد و زمان پاسخ مقاومت به جنایت دیروز بسیار نزدیک است.

منابع امنیتی مسئول در منطقه القنیطره در گفتگو با روزنامه الاخبار لبنان اعلام کردند که ترور شماری از فرماندهان میدانی حزب الله عملیات مبارزان را در جولان تضعیف نخواهد کرد بلکه تاثیر معکوس خواهد داشت.

به گفته این منبع، خون شهدا سبب پافشاری بیشتر مبارزان مقاومت در عزمشان خواهد شد. تصمیم واضحی در محور مقاومت برای برخورد با اسرائیل در جنوب سوریه و بر اساس همان قاعده جنوب لبنان اتخاذ شده است.

به گفته این منبع، اسرائیل نمی تواند جبهه های رویارویی را در الناقوره، جولان و السویداء از یکدیگر تفکیک کند زیرا در جنگ آینده نمی تواند از ورود مقاومت به منطقه الجلیل جلوگیری کند. از این رو، زمان پاسخ مقاومت به جنایت دیروز بسیار نزدیک است.

[ دو شنبه 29 دی 1393برچسب:المنار, پاسخ به جنایت اسرائیل ,حمله اسرائیل به سوریه, ] [ 22:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

ابوبکر البغدادی فرار کرد

 

رسانه های عراقی از فرار ابوبکر البغدادی سرکرده تکفیریهای تروریست داعش به سوریه خبر دادند.

عبدالله حمدان الشمری رئیس گروه موسوم به حرکه الضباط الاحرار در شهر موصل گفته است اطلاعات تقریبا موثقی در دست است که نشان می دهد ابوبکرالبغدادی از موصل به سوریه گریخته و به همراه وی هم بیش از ۱۹۰ نفر از سرکردگان داعش هستند.

الشمری افزود اطلاعاتی که ما به دست آورده ایم نشان می دهد که ابوبکرالبغدادی از موصل به سوریه گریخته و مسئولیت فرماندهی را به ابوعبیده التونسی معاون خود سپرده است که ژوئن گذشته از سوریه به عراق آمده بود.

۱۵ ژانویه هم یک منبع پزشکی در استان نینوی از زخمی شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله هوایی خبر داده بود، این در حالی است که برخی مناطق در موصل هم گفته بودند البغدادی به بیمارستانی در شهر دیرالزور سوریه منتقل شده است.

[ دو شنبه 29 دی 1393برچسب:ابوبکر البغدادی,داعش, فرار ابوبکر البغدادی , ] [ 22:14 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازتاب تجمع اعتراضی مردم در مقابل سفارت فرانسه

 

خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و فرانسه در گزارش‌هایی جداگانه از تهران به بازتاب حضور معترضان مردمی به رویدادهای اخیر ضد اسلامی فرانسه پرداختند.

صدها نفر از معترضین ایرانی امروز دوشنبه در مقابل سفارتخانه فرانسه در تهران به اعتراض گسترده پرداختند.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» با انتشار خبر تجمع اعتراضی مردم در مقابل سفارتخانه فرانسه در تهران نوشت: تجمع اعتراضی امروز در تهران به خاطر اهانت مجله فرانسوی شارلی ابدو و اهانت به پیامبر اکرم(ص) صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، جمعیت معترض که اکثر آن‌را دانشجویان تشکیل می‌دادند، شعارهای «مرگ بر فرانسه» و دیگر شعارهای همیشگی چون «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» را سر دادند.

برخی از معترضین  همچنین خواهان بسته شدن سفارتخانه فرانسه در تهران  و اخراج سفیر این کشور شدند. آن‌ها همچنین پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.

این گزارش می افزاید؛ ایران نه تنها حمله تروریستی علیه نشریه شارلی ابدو  بلکه عمل توهین آمیز این نشریه را محکوم کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، «احمد توکلی» نماینده مجلس تهران که در این تجمع اعتراضی حضور داشت،  خطاب به دولت فرانسه گفت :« این اقدام در واکنش به عملکرد شما است.»

«خبرگزاری فرانسه» نیز در این زمینه نوشت:معترضین ایرانی در محوطه بیرونی سفارت فرانسه در تهران شعارهای «مرگ بر فرانسه»  سر دادند و به خاطر اهانت نشریه شارلی ابدو به پیامبر اسلام ،خواهان اخراج سفیر این کشور از تهران  شدند. سفارتخانه فرانسه پیشتر در اقدامی انفعالی امروز دوشنبه تعطیل بود.

یکی از بانوان حاضر در گردهم ‌آیی اعتراضی به خبرگزاری فرانسه گفت:« این حداقل کاری است که می‌توانم مقابل هتک حرمت صورت گرفته انجام دهم. ما اهانت به پیامبر اسلام را محکوم می‌کنیم.»

گفتنی است، دانشجویان و مردم انقلابی تهران بعداز ظهر امروز به تجمع اعتراضی در مقابل سفارت فرانسه در تهران رفتند .

حاضران در این همایش پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که اقدام نشریه «شارلی ‌ابدو» را به شدت محکوم می‌کرد و روی آن شعارهایی مانند «اسلام دین صلح و دوستی است، ما عاشق محمد (ص) هستیم، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» نوشته شده بود.

 تجمع کنندگان همچنین شعارهایی مانند« داعش، شارلی پیوندتان مبارک، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر فرانسه، ما عشق محمدیم فدائیان رهبریم» سر دادند.

پول‌توجیبی ۶ شاهزاده‌‌سعودی از نفت‌

 

جدیدترین گزارش رسمی منتشرشده از سوی وزارت دارایی عربستان سعودی حاکی است هزینه جشن‌ها و میهمانی‌های رسمی سال گذشته امرا و شاهزادگان خاندان حاکم بر عربستان حدود ۳۹۰ میلیون ریال سعودی بوده است.

 
این گزارش در ادامه افزوده است که وزارت دارایی عربستان سعودی در موسم حج سال گذشته میلادی برای پذیرایی و استقبال و اسکان شخصیت‌ها و افراد مختلف از کشورهای دیگر که توسط مسئولان و مقامات سعودی جهت ادای مناسک حج راهی عربستان شده‌اند، بیش از 173 میلیون ریال سعودی هزینه کرده است.

همچنین این گزارش توضیح می‌دهد که هزینه نقدی اختصاص یافته به ضیافت‌ها و میهمانی‌های امرا و حاکمان مناطق مختلف و همچنین وزرا 91 میلیون ریال سعودی بوده است.

این گزارش نشان دهنده اموال کلانی است که توسط افراد خاندان حاکم بر عربستان سعودی تحت عناوین مختلف دهه‌هاست که هدر می‌رود، بی‌آنکه دستگاه نظارتی در این کشور بر این هزینه‌ها نظارت داشته باشد، به گونه‌ای که صرف این هزینه‌ها به یکی از امور رایج و معمول در عربستان سعودی تبدیل شده است.

آنچه در این گزارش ذکر آن رفته تنها هزینه‌ جشن‌ها و میهمانی‌های امرا و شاهزادگان سعودی بوده، اما به فساد مالی و اداری خاندان سعودی حاکم بر عربستان اشاره‌ نشده است، بویژه آنکه اعضای خاندان سعودی دارای حقوق ماهیانه‌ای هستند که دفتر برنامه ریزی وزارت دارایی این کشور آن را پرداخت می‌کند و گفته شده، این حقوق ماهیانه حداقل 80 هزار دلار و حداکثر 270 هزار دلار است و این جدای از کمک‌های مالی کلانی است که این شاهزادگان و امرا هنگام ازدواج و یا خرید ملک و املاکی داخل یا خارج کشور دریافت می‌کنند، این درحالی است که باید توجه داشت، اغلب شاهزادگان سعودی دارای املاکی در کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی هستند و این جدای از هدایایی است که این امرا و شاهزادگان از شخص پادشاه دریافت می‌کنند.

گزارش‌های بسیاری وجود دارد که تاکید می‌کند، 6 شاهزاده سعودی به «عبدالله بن عبد العزیز»، پادشاه عربستان بسیار نزدیک هستند و ملک عبدالله درآمد یک میلیون بشکه نفت از هشت میلیون بشکه نفت روزانه، تولیدی توسط این کشور را به آنها اختصاص داده است.

این 6 شاهزاده سعودی سهم خود از فروش یک میلیون بشکه نفت روزانه خود در بازارهای جهانی را با شخص پادشاه تقسیم می‌کنند، تا تامین کننده بخشی از هزینه‌‌های سرسام‌آور و اسراف آنها باشد. به گونه‌ای که یک دیپلمات‌ سابق آمریکا در این‌باره می‌گوید: در حالی‌که هزینه‌های هواپیمای «تورنادو» در بازارهای جهانی 25 میلیون دلار است، اما شاهزادگان سعودی برای هر هواپیما از این نوع 65 تا 75 میلیون دلار هزینه می‌کنند.

همچنین این شاهزادگان از زمان تولد از خدمات مجانی تلفن و آب و برق و پروازهای مجانی برخوردارند و از همان روز اول تولد این شاهزادگان هزینه‌های سنگینی صرف این مسائل می‌شود و در حالی‌که مفتی‌های وهابی سعودی کوچک‌ترین تخلف مردم عربستان را به شدت مجازات می‌کنند، شاهزادگان سعودی پشت دیوارهای کاخ‌های خود کارهای غیر اخلاقی مانند مصرف مواد مخدر و نوشیدن شراب انجام می‌دهند. به گونه‌ای که گفته شده بسیاری از شاهزادگان سعودی کوکائین مصرف می‌کنند و عاشق حشیش هستند.

[ چهار شنبه 24 دی 1393برچسب:نفت‌ ,پول‌توجیبی ۶ شاهزاده‌‌سعودی از نفت‌ , ] [ 16:15 ] [ علیرضا ]
[ ]

اقدام مهم باراک اوباما درباره تحریم ایران

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، در دیدار با رهبران جمهوری‌خواه کنگره در کاخ سفید، مخالفت شدید خود با افزایش تحریم‌های بیشتر علیه ایران را اعلام کرد.

رویترز نوشت: در بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرده آمده که اوباما در این دیدار بر اهمیت تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا در جهت متوقف کردن ایران در راه دستیابی به بمب اتم تاکید کرده است.

همچنین در این بیانیه آمده است که وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران، مذاکرات هسته‌ای را از روند خود خارج کرده و آمریکا را در ائتلاف جهانی منزوی خواهد کرد.

روز دوشنبه نیز سامانتا پاور، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، اعلام کرده بود که اوباما آماده همکاری با نماینده کنگره درباره برخی از موضوعات سیاست خارجی است، اما بر سر اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران حاضر به همکاری نیست.

[ ]

پشت پرده کاهش قیمت نفت لو رفت

 

یک نشریه آمریکایی ناخواسته از توطئه کاخ سفید و ریاض برای کاهش قیمت نفت پرده برداشت.
 نشریه آمریکایی فارین افرز نوشت: با وضعیت بد "ملک عبدالله"، سعودی زمان اشتباهی را برای جنگ نفتی انتخاب کرده است.
 
یک نشریه آمریکایی با اشاره به مشکلات متعدد عربستان از جمله بیماری پادشاه، می‌افزاید: ادامه سیاست فعلی عربستان برای کاهش قیمت نفت با توجه به مشکلات کنونی اشتباه است.
 
این نشریه آمریکایی در مقاله ای با عنوان نمایشنامه نفت سعودی...چرا عربستان به کاهش قیمت نفت ادامه می دهد؟ ناخواسته از توطئه کاخ سفید و ریاض برای کاهش قیمت نفت پرده برداشت و ضمن اشاره به بیماری "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان به سیاست فعلی این کشور در کاهش قیمت نفت پرداخت.
 
فارین افرز نوشت: دوشنبه (۱۵ دی) داعش به مرز عربستان حمله کرد و یک ژنرال سعودی و دو نگهبان از گارد مرزی در این حمله کشته شدند.این اولین هجوم علیه عربستان از زمان تشکیلات ائتلاف جهانی علیه داعش بود.
 
موضوع وخامت وضعیت سلامتی پادشاه عربستان که در بیمارستان بستری شده است و از التهاب ریوی حاد رنج می برد ، بحث و سوال های بسیاری را به راه انداخته است.
 
از سوی دیگر قیمت هر بشکه نفت برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ به ۵۰ دلار رسید و همه چشم های به سمت عربستان سعودی به عنوان کشوری که ۷۳ درصد از منابع زیرزمینی نفت را در اختیار دارد ، دوخته شد تا شاید با کم کردن تولیدش بهای نفت کمی بهبود یابد اما عربستان نپذیرفت.
 
مشکل است که باور کنیم عربستان نتایج ژئو سیاسی این قمارش را نداند. کاهش قیمت نفت به معنای درآمد کمتر برای کشورهای دارای نفت مانند ایران و روسیه است. عربستان امید دارد به این وسیله، بر ایران به خاطر برنامه هسته ای و برخی سیاست هایش درمنطقه فشار بیاورد و از سوی دیگر بر سیاست روسیه در اوکراین نیز تاثیر بگذارد.
 
فارین افرز اذعان کرد: اما این اقدامات سعودی باعث کوتاه آمدن ایران و یا روسیه نشد بلکه دقیقا نتیجه بالعکس داد. ایران حمایت هایش را از سوریه شدت بخشید و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه این فرصت را غنیمت شمرد و آمریکا را دخیل در اوضاع نابسان اقتصادی کشور اعلام کرد و به این وسیله حمایت ملی بیشتری برای خود به دست آورد و به هیچ وجه قصد عقب نشینی از اوکراین ندارد.
 
این نشریه سپس با ادامه کاهش نفت ، برای عربستان در سال ۲۰۱۴ خسارت ۸۹ میلیارد دلاری پیش بینی کرد که احتمالا این کشور را در بودجه دچار مشکل خواهد کرد.
 
نشریه آمریکایی فارین افرز نوشت: با وضعیت وخیم ملک عبدالله، رقابت بر سر قدرت و پادشاهی، فشارهای داخلی، درگیری در یمن به عنوان همسایه عربستان، تهدیدات داعش و غیره، عربستان زمان عجیبی را برای اقدام فعلی ژئوسیاسی خود در جهان نفت انتخاب کرده است.
[ جمعه 19 دی 1393برچسب:پشت پرده کاهش قیمت نفت ,قیمت نفت , ] [ 23:31 ] [ علیرضا ]
[ ]

حمله مسلحانه به دفتر اردوغان

 

یک فرد مسلح به نارنجک دستی و سلاح مقابل کاخ رئیس جمهور ترکیه در استانبول دستگیر شد.

 رسانه‌های ترکیه روز پنج‌شنبه از دستگیری فردی مسلح مقابل دفتر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در استانبول خبر دادند.

این فرد بعد از پرتاب یک نارنجک دستی که منفجر نشد دستگیر شد.

مأموران پلیس که مقابل یکی از عمارت‌های دولما باغچه، کاخ امپراطوری عثمانی در ساحل اروپایی استانبول حضور داشتند این فرد را بلافاصله دستگیر کردند.

این فرد که شبکه‌های تلویزیونی هویت او را فاش نکردند به یک گلوله مسلسل و یک تفنگ مسلح بود و قبل از آنکه به پرتاب نارنجک اقدام کند شروع به تیراندازی کرد.

شبکه ان تی وی گزارش داد ماموران این نارنجک را خنثی کردند. انگیزه فرد مهاجم هنوز مشخص نشده است.

رجب طیب اردوغان که از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ نخست وزیر ترکیه بود در انتخابات ماه اوت به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد.

مخالفان اردوغان، این مرد قدرتمند ترکیه را به استبداد و انحراف اسلام گرایانه متهم می‌کنند.





[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد