ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

داعش به زودی موصل را ترک می‌کند

 

گروه تروریستی داعش اعلام کرد که به زودی شهر موصل عراق را ترک می‌کند و تهدید کرد بار دیگر به این شهر باز خواهد گشت.


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،همچنین داعش وعده داد که بار دیگربه شهر موصل جهت تکمیل طرح‌هایش باز خواهد گشت.

براساس اظهارات یکی از خطیبان داعش در روز جمعه که توسط رادیوی وابسته به این گروه منتشر شد داعش قصد دارد تا دوباره پس از ترک موصل به این شهر بازگردد.

رأفت الزراری، رئیس شبکه "خبرنگاران نینوا" در این باره گفت که یکی از خطیبان داعش روز جمعه در یکی از مساجد موصل گفته "تا وقتی نیروهای عراقی را بخواهید به شما مژده می‌دهم که آنها می‌آیند و ما عقب نشینی خواهیم کرد. اما روزی باز می‌گردیم و در آن روز شاهد حملاتی از داعش و سرکوب نیروهای عراقی خواهید بود."

خبرگزای کردی "آرا" نیز گزارش داد که این خطیب مردم موصل را که از آنها به عنوان "رافضی" یاد می‌کرد تهدید کرده و گفته است که داعش بار دیگر باز گشته و خلافتش را در نینوا ایجاد خواهد کرد.

[ سه شنبه 27 بهمن 1394برچسب:داعش , ترک موصل, فرار داعش از موصل , ] [ 1:29 ] [ علیرضا ]
[ ]

اردوغان اروپا را تهدید کرد

 

متن افشا شده از دیدار رئیس‌جمهوری ترکیه با رهبران اتحادیه اروپا حاکی از آن است که اردوغان تهدید کرده اگر توافق اتحادیه اروپا با آنکارا بر سر طرح عملی ریشه‌کن کردن ورود مهاجران به اروپا نهایی نشود، اتوبوس‌های مملو از مهاجر به یونان می‌فرستد.

در این متن که به دست پایگاه خبری یونانی موسوم به "یورو تودی" منتشر شد، ادعا شده که دقایقی از دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی است.

براساس متن مذکور، اردوغان خواستار دریافت سالیانه سه میلیارد یورو از رهبران اتحادیه اروپا برای دو سال شده است؛ نه اینکه طی دو سال سه میلیارد یورو دریافت کند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز که در نشست حاضر بود، به یونکر یک سند داخلی مربوط به کمیسیون اروپایی ارائه کرد که بر پرداخت سه میلیارد یورو به صورت سالیانه تاکید داشت.

اردوغان همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا پیشنهاد مذکور سه میلیارد یورو است یا شش میلیارد یورو که یونکر گفته بود سه میلیارد یورو. پس از آن هم اردوغان گفت که ترکیه پول اتحادیه اروپا را نمی‌خواهد. وی در ادامه افزود: ما می‌توانیم هر زمان که خواستیم مرزها را به سمت یونان و بلغارستان باز کنیم و مهاجران را با اتوبوس راهی کنیم.

کمیسیون اروپا در رابطه با این افشاگری اظهارنظری نکرده است.

ظاهرا نشست مذکور پیش از آغاز نشست ترکیه – اتحادیه اروپا در آنتالیا برگزار شد که مربوط به اواخر نوامبر 2015 است.

[ سه شنبه 20 بهمن 1394برچسب:اردوغان اروپا را تهدید کرد , تهدید اروپا, داعش, ] [ 23:19 ] [ علیرضا ]
[ ]

ارائه گزارش حادثه سفارت به رهبر انقلاب

 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: گزارش تعرض به سفارت عربستان سعودی آماده و تقدیم رهبر معظم انقلاب شده است.

سردار حسین ذوالفقاری عصر سه شنبه در حاشیه مراسم ترحیم مادر سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسجد امام صادق(ع) افزود: اکنون منتظر تصمیمات در این خصوص هستیم.

وی ادامه داد: یک بخش از این گزارش مربوط به نیروی انتظامی است که مسئولیت حفاظت و حراست از سفارتخانه ها را برعهده دارد.

حسین ذوالفقاری گفته بود: در خصوص ماجرای حمله به سفارت عربستان، رییس جمهوری مسئولیت بررسی را به وزیر کشور دادند که در این راستا هیاتی تشکیل و تمام ابعاد و زوایای این قضیه روشن شد.

وی با بیان اینکه همه ابعاد قضیه حمله به سفارت عربستان برای ما روشن شده است، گفت: خیلی از فعالیت ها در گوشه و کنار کشور انجام می شود که اساسا نمی دانیم این مسیر به کجا می رود.

ذوالفقاری ادامه داد: به تعبیری که در برخی مراجع رسمی اعلام کردیم نوعی از فرقه گرایی یا فرقه سازی را شاهد هستیم که باید حواسمان به این موضوع باشد.

وی ادامه داد: افرادی که این کار را کردند سازماندهی شده اند و بیش از 10 سال در کرج و تهران فعالیت دارند که محور فعالیت آنان امور خیریه و کارها و فعالیت های مذهبی است که دانسته و یا ندانسته نیز از سوی مسئولین تحت عنوان مسائل مذهبی و هیاتی به آنان کمک شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: البته سازمان‌ها، دستگاه ها و نهادهای سازمانی این‌ها را سازماندهی نکرده و همچنین افرادی تحت عنوان پایگاه بسیج این کار را نکرده اند.
 
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: عامل بیرونی تعرض به سفارت عربستان در خارج از کشور دستگیر و به داخل منتقل شده و هم‌اکنون تحت بازجویی است.

ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت امنیت داخلی در دو سال گذشته گفت: در ارتباط با جرائم عمومی اگر به درستی به آن توجه کنیم می بینیم که اگر مشکلات داخلی اعم از اجتماعی، اقتصادی و امنیتی داشتیم، شاید روی میز مذاکره مستقیما تاثیر می‌گذاشت.

میان تورم و سرقت رابطه وجود دارد

وی افزود: بر اساس بررسی روند جرائم مثل سرقت در 10 سال گذشته مشاهده کردیم که میانگین رشد سرقت حدود 32 درصد در سال بوده است و رابطه مستقیمی بین این جرم و شیب تورم وجود دارد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: سال گذشته روند جرایم حدود دو تا سه درصد بود و امسال نیز سه تا 3.5 رشد جرایم را داشته ایم.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات این است که با تدبیر، حدود 5 هزار تجمع صنفی و غیرصنفی در طول سال جاری مدیریت شد که اگر مدیریت نمی شد هر کدام از تجمعات ظرفیت امنیتی شدن را داشت.

ذوالفقاری افزود: در ارتباط با مسائل امنیتی پیرامون نیز شاید نتوانیم برخی موضوعات که بنا بود اتفاقاتی در کشور بیفتد را با صراحت بیان کنیم اما چند مرحله تصمیم جدی در آن سوی مرزها در این زمینه وجود داشت.

وی ادامه داد: در طول دو سال گذشته وضعیت اشراف اطلاعاتی کم نظیر بود و به لحاظ اقدامات اطلاعاتی اینطور بود که از زمانی که نطفه یک اقدام تروریستی در آن سوی مرزها بسته می شد همکاران اطلاعاتی گام به گام کنترل و رصد داشتند و خوشبختانه هیچکدام از آن برنامه ریزی آن سوی مرزها در داخل کشور رخ نداد.

وی اضافه کرد: مکان هایی را مشخص و شناسایی کرده بودند و بنا داشتند هیمنه کشور را در یکی دو سال گذشته بشکنند اما موفق نشدند.

مدافعان حرم نبودند بايد در كرمانشاه و همدان مي‌جنگيديم

روايتي منتشر نشده از ديدار خانواده شهداي مدافع حرم با رهبر انقلاب

 

نوزدهمين شماره هفته‌نامه خط حزب‌الله با روايتي منتشر نشده از بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم روي پايگاه اطلاع رساني KHAMENEI.IR قرار گرفت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب در اين ديدار فرمودند: حقيقتا هم شهداي شما، هم خانواده‌ها، ‌پدران، مادران و فرزندان آنان، حق بزرگي بر گردن همه ملت ايران دارند. اين شهدا امتيازاتي دارند؛ يكي اين است كه اينها از حريم اهل بيت در عراق و سوريه دفاع كردند و در اين راه به شهادت رسيدند... امتياز دوم اين شهداي شما اين است كه اينها رفتند با دشمني مبارزه كردند كه اگر اينها مبارزه نمي‌كردند اين دشمن مي‌آمد داخل كشور... اگر جلويش گرفته نمي‌شد ما بايد اينجا در كرمانشاه و همدان و بقيه استان‌ها با اينها مي‌جنگيديم و جلوي اينها را مي‌گرفتيم. در واقع اين شهداي عزيز ما جان خودشان را در راه دفاع از كشور، ملت، دين و انقلاب اسلامي فدا كردند. امتياز سوم هم اين است كه اينها در غربت به شهادت رسيدند. اين هم يك امتياز بزرگي است. اين هم پيش خداي متعال فراموش نمي‌شود.
[ ]

سکوت عجیب کفاشیان درمورد ماجرای پرونده عربستان

 

فوتبال ایران هر روز پیش از قبل خطر از دست دادن میزبانی بازی‌هایش برابر حریفان عربستانی را احساس می‌کند و جالب است که هنوز مسئولان فدراسیون فوتبال واکنش جدی به این ماجرا نشان نداده و این باعث تعجب خیلی‌ها شده است.

بعد از اختلاف سیاسی ایران و عربستان، مسئولان فوتبال آل‌سعود به AFC شکایت کردند و مدعی شدند که در ایران امنیت وجود ندارد و آنها حاضر نیستند در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در ایران بازی کنند. زمانی که آنها فوتبال ایران را تهدید می‌کردند، مدیران فوتبال مدعی بودند این صحبت‌ها تنها در حد حرف باقی می‌ماند و عربستانی‌ها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. اما در عمل هرگز این اتفاق نیفتاد و کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه خود اعلام کرد که اگر 2 کشور ایران و عربستان تا تاریخ 25 اسفندماه مصالحه نکنند، بازی‌هایشان در کشور ثالث برگزار خواهد شد. جالب است که بعد از تمام این اتفاق‌ها که به گفته مدیران فوتبال ایران حق میزبانی به ناحق از ایران گرفته شده است، آنها هنوز به فیفا یا مرجعی بالاتر از کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت نکرده‌اند. در روزهایی که به نظر می‌رسد عربستانی ها از نفوذشان در AFC نهایت استفاده را کرده‌اند، مدیران فدراسیون فوتبال با سکوتی عجیب نشسته‌اند و منتظر اتفاق‌هایی هستند که قرار است سر ایران بیاید.

چرا کفاشیان سکوت کرده است؟
در روزهایی که فوتبال ایران بیش از پیش نیازمند قدرتی است که بتواند حق آن را بگیرد سکوت معنادار علی کفاشیان بیش از پیش عجیب به نظر می‌رسد. کفاشیان به واسطه رابطه نزدیکش با شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا موفق شده به عنوان نایب رییس AFC انتخاب شود و این که در باره این موضوع سکوت کرده است عجیب است. علی کفاشیان بارها در این 8 سال نشان داده است چندان قدرتی برای گرفتن حقوق فوتبال ندارد و به نظر می‌رسد این بارهم نمی‌خواهد با تلاش برای بازپس گرفتن حق میزبانی برای ایران، خدشه‌ای به رابطه اش با شیخ سلمان ایجاد کند. علی کفاشیان در تمام این 8 سال با سیاست‌های خودش در فوتبال حکومت کرده است، به نظر می‌رسد این بارهم دست روی دست گذاشته است و قصد ندارد فعالیتی برای گرفتن حق فوتبال ایران انجام بدهد.

تناقض عجیب بین تاج و کفاشیان
مهدی تاج رئیس سازمان لیگ چند روز پیش مدعی شد که قرار است ایران به فیفا شکایت کند و اگر نتیجه‌ای حاصل نشد، باشگاه‌های ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا کنار می‌کشند. این درحالی بود که کفاشیان بلافاصله این موضوع را رد کرد. در روزهایی که همه کارشناسان از فدراسیون می‌خواهند تا از کنفدراسیون فوتبال آسیا و عربستان باید شکایت کرد ولی بازهم مسئولان فدراسیون فوتبال حاضر به این کار نیستند و به بهانه اینکه باید تا 25 اسفند صبر کرد از این کار خودداری می‌کنند. حال سوال اصلی این است که کفاشیان حفظ رابطه با شیخ سلمان را ارجح‌تر از مصلحت فوتبال ایران می‌داند و یا اینکه رئیس فدراسیون فوتبال به دنبال چیز دیگری است؟

[ ]

صدور ویزا بین ایران و روسیه اجرایی شد

 

موافقتنامه تسهیل فرآیندهای صدور ویزا بین ایران و روسیه از امروز شنبه اجرایی شد.

به گزارش ایارتاس، این موافقتنامه بین دولتی در 23 نوامبر 2015 در حضور روسای جمهور دو کشور در تهران به امضا رسید و بر اساس آن قرار بود از امروز 6 فوریه اجرایی شود. این موافقتنامه در جریان سفر مشاور مقام معظم رهبری به مسکو نهایی شد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: «هدف از این سند تسهیل شرایط سفر شهروندان دو کشور بر اساس عمل متقابل است.»

در این بیانیه همچنین خاطر نشان شده که این اقدام موجب تسهیل مقررات ویزا برای تجار دو کشور و همچنین فعالان بخش های علمی، فرهنگی و فعالیت های خلاقانه و همچنین دانشجویان، معلمان، گردشگران و سایر شهروندان ایرانی و روسی خواهد شد.

«این موافقتنامه به تقویت روابط ایران و روسیه در همه زمینه های همکاری منجر خواهد شد.»

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب ایران که روزهای اول تا چهارم فوریه به مسکو سفر کرد گفته بود ایران در حال بررسی امکان لغو ویزای ورود برای گردشگران روسی است.

« موضوع لغو ویزاهای گردشگران (روسی) مورد بحث و ملاحظه قرار گرفت. این همچنین شامل لغو احتمالی ویزاهای تجاری نیز هست... من تلاش خواهم کرد به این امر کمک کنم.»
[ یک شنبه 18 بهمن 1394برچسب:صدور ویزا بین ایران و روسیه اجرایی شد ,ویزای روسیه, ] [ 1:42 ] [ علیرضا ]
[ ]

فراخوان مشارکت در دفاع از حرم اهل بیت(ع)

 

ستاد مردمی مدافعان حرم طی اطلاعیه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از ارسال کمک‌های غیرنقدی مردم برای رزمندگان مدافع حرم و نظر به استقبال صورت گرفته٬ از تداوم جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در سراسر کشور خبر داد.

 به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، ستاد مردمی مدافعان حرم طی اطلاعیه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از ارسال کمک‌های غیرنقدی مردم برای رزمندگان مدافع حرم و نظر به استقبال صورت گرفته٬ از تداوم جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در سراسر کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به استقبال صورت گرفته، کلیه دفاتر پستی سراسر کشور آماده دریافت کمک های غیر نقدی به رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی می باشند. براساس تفاهم نامه منعقده با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، ارسال کنندگان کمک های غیر نقدی، هیچگونه وجهی را جهت ارسال مرسوله نمی پردازند.

اداره کل منطقه ١٣ پستی تهران به عنوان مجری و پشتیبان فنی پروژه با شماره ٠٩١٢٢١٩٢٣٧٤ (آقای امانی) پاسخگوی مشکلات و ابهامات بوجود آمده در کلیه دفاتر پستی سراسر کشور می باشد. در صورتی که برای ارسال مرسوله در هر یک از دفاتر پستی سراسر کشور مشکلی بوجود آمد لازم است فورا با شماره فوق تماس حاصل نمائید.

پرداخت کمک‌های نقدی نیز از طریق حساب سیبای بانک ملی ایران به شماره ٠٢٠٥٣٦٤٦٥٦٠٠٦ و شماره کارت 6037991199504261 به نام هیئت الرضا (مدافعان حرم) میسر می باشد.

شماره های تماس : ٥٥٣٩٩٧٦٧ (٠٢١) - ٠٩٢٠٣٤٤٣٠٢٤ نیز همچنان آماده پاسخگویی به عزیزان می باشد.

ستاد مردمی مدافعان حرم

هیئت الرضا(ع) محفل بسیجیان و رهروان شهدا

[ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:فراخوان مشارکت در دفاع از حرم اهل بیت(ع) ،مدافعان حرم, ] [ 3:32 ] [ علیرضا ]
[ ]

واکنش جالب وزیر دفاع اسبق آمریکا به بلوف عربستان درمورد ایران

 
وزیر دفاع اسبق آمریکا در واکنش به ادعای سه کارشناس سعودی درباره اینکه ظرف چند ساعت می‌توانند آسمان و حریم هوایی ایران را تصرف کنند و در اختیار بگیرند، گفت: ایران را با یمن و هیچ کشور دیگر مقایسه نکنید.

"کالین پاول" وزیر دفاع اسبق آمریکا که زمانی رئیس ارتش این کشور نیز بود طی اظهاراتی رسانه‎ای سعودی ها از توهم حمله و اشغال آنی ایران بازداشت.
 
در برنامه کارشناسی شبکه سی ان ان ( cnn )سه کارشناس سعودی ادعا کردند که در ۴ تا ۶ ساعت می توانند آسمان و حریم هوایی ایران را تصرف کنند و در اختیار بگیرند.
 
کالین پاول وزیر دفاع سابق آمریکا که به عنوان مهمان و کارشناس تلفنی برنامه بود، نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد.
 
او پس از خنده ای تمسخر آمیز گفت : نه نه ، من چنین فکر نمی کنم . صحبتهای شما بیشتر جنبه جوک و خنده دارد اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود شما حتی فرصت پیدا نمی کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید. بهتر است کمی واقع بین باشید و ایران را با یمن و هیچ کشور دیگر مقایسه نکنید. حتی ما هم تا کنون چنین ادعایی نکرده ایم.
[ ]

گريه‌هاي اين نماينده پس از تصويب مجلس

 

پس از تصویب جزئیات طرح اجرای برجام علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران، درحالیکه نسبت به روند تصویب جزئیات طرح برجام انتقاد داشت شروع به اشک ریختن کرد و جمعی از نمایندگان اطراف وی حضور یافتند.
در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل ایران در بررسی برجام و بعد از آنکه رئیس مجلس شورای اسلامی مانع بررسی پیشنهادت نمایندگان مجلس شد، علی‌ اصغر زارعی به هیئت رئیسه اعتراض کرد و سپس برای دقایقی در گوشه‌ای از مجلس شروع به گریه کردن کرد اما به دلیل فشار روحی و روانی که به قلب وی وارد شد، وضعیت این نماینده مجلس نامساعد شد به طوری که فورا به بخش اورژانس منتقل و تحت نظر پزشکان قرار گرفت.

عکس: گریه یک نماینده به خاطر تصویب برجام

عکس: گریه یک نماینده به خاطر تصویب برجام

عکس: گریه یک نماینده به خاطر تصویب برجام

عکس: گریه یک نماینده به خاطر تصویب برجام

عکس: گریه یک نماینده به خاطر تصویب برجام
[ ]

دست‌دادن اوباما و ظریف کاملاً اتفاقی بود

 

یک منبع نزدیک به هیئت ایرانی گفت: نقل قولها در مورد دیدار از قبل تعیین شده به هیچ وجه درست نیست و ظریف کاملاً اتفاقی با اوباما روبه‌رو شد.
 یک منبع نزدیک به هیئت ایرانی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص دیدار دکتر ظریف و رئیس جمهور آمریکا گفت: نقل قولها در مورد دیدار از قبل تعیین شده به هیچ وجه درست نیست.
وی افزود: روز گذشته (دوشنبه) پس از پایان سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، دکتر ظریف وزیر امور خارجه در حال خروج از سالن مجمع عمومی بود که به‌طور کاملاً اتفاقی با باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روبه‌رو شد, طرفها سلام و احوالپرسی کردند و دست دادند.
[ سه شنبه 7 مهر 1394برچسب:دست‌دادن اوباما و ظریف , دیدار اوباما و ظریف , ] [ 22:18 ] [ علیرضا ]
[ ]

افزایش شمار قربانیان فاجعه منا به 4173نفر

معاون وزیر بهداشت عربستان سعودی از افزایش تعداد قربانیان فاجعه منا به 4173 نفر خبر داد.

العالم: حمد بن محمد الضویلع، صبح امروز( سه شنبه) درخبری که تارنمای وزارت بهداشت عربستان آن را منتشر کرده است، از دریافت عکس 4173 تن از حاجیانی خبر داد که روز پنجشنبه در فاجعه منا، جان خود را از دست دادند.

اتاق عملیات وزارت بهداشت سعودی، علت این فاجعه را گرمای شدید هوا و دچار شدن حجاج به حالت خفگی به سبب هل دادنِ یکدیگر اعلام کرد!

بر پایه این گزارش، آمارهای اولیۀ اعلام شده توسط پرسنل میدانی از جان باختنِ 769 تن خبر داده بودند، اما به استناد پیکرهایی که تا شب گذشته به وزارت بهداشت عربستان تحویل داده شده است، شمارجان باختگان به 4173 رسید.

وزارت بهداشت عربستان تاکید کرد که تنها مرجع رسمیِ اعلام اسامی جان باختگان خواهد بود.
[ سه شنبه 7 مهر 1394برچسب: قربانیان فاجعه منا به 4173نفر,فاجعه منا, ] [ 22:5 ] [ علیرضا ]
[ ]

عربستان سعودی بعد از داعش بیشترین ضربه را به اسلام زده است

شمخانی:

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: عربستان سعودی بعد از داعش بیشترین ضربه را به اسلام زده و ما به هیچ وجه از حقوق مردم خود کوتاه نمی‌آییم.

 دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه بیست و پنجمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت که عصر امروز (سه‌شنبه) در مسجد ولیعصر عج برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه منا اظهار داشت: به نظر نمی‌آید این حادثه عمدی باشد،  ولی ناکارآمدی در هنگام برپایی این مراسم به قدری بود که شائبه عمدی بودن پیش می‌آید.

وی تصریح: عربستان توان خود را معطوف به جنگ با یمن کرده و به این خاطر توان مدیریت حج را ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: از طرف دیگر بیشترین حساسیت آنها معطوف به شعار ندادن حجاج علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی بود برای همین از امنیت مراسم غافل شدند.

شمخانی تاکید کرد: عربستان بعد از داعش بیشترین ضربه را به اسلام زده است. ما به هیچ وجه از حقوق مردم خود کوتاه نخواهیم بود و مقصرین این حادثه باید شناسایی شوند.

وی در ادامه به جلسه امروز دولت و شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و گفت: قرار است امروز جلسه‌ای با ریاست آقای روحانی در خصوص حادثه منا برگزار شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در خصوص اجرای برجام توسط دولت اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در مراحل آخر بررسی برجام است و با ملاحظاتی به دولت اجازه می‌دهد آن را اجرا کند.

شمخانی در خصوص سفر غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان به حج گفت: حج یک تکلیف الهی است و کسی نمی‌تواند از انجام آن ممانعت کند.

[ سه شنبه 7 مهر 1394برچسب:عربستان سعودی, داعش , ضربه , اسلام ,منا, ] [ 21:59 ] [ علیرضا ]
[ ]

دفن اسناد كشتار 4 هزار و700 حاجي به دست سعودي

 

شش روز بعد از فاجعه منا، دولت عربستان روشي قطره چكاني براي اطلاع رساني در مورد ابعاد فاجعه در پيش گرفته و در حالي كه منابع غير رسمي شمار قربانيان را حدود 4هزارو700 نفر پيش بيني مي‌كنند، دولت سعودي همچنان بر عدد 769 نفر تأكيد دارد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
شش روز بعد از فاجعه منا، دولت عربستان روشي قطره چكاني براي اطلاع رساني در مورد ابعاد فاجعه در پيش گرفته و در حالي كه منابع غير رسمي شمار قربانيان را حدود 4هزارو700 نفر پيش بيني مي‌كنند، دولت سعودي همچنان بر عدد 769 نفر تأكيد دارد. درخواست‌ها براي تشكيل يك كميته حقيقت ياب متشكل از دولت‌هاي اسلامي در حال افزايش است ولي شواهد غير رسمي نشان مي‌دهد رياض به سرعت در حال از بين بردن اسناد بزرگ‌ترين فاجعه تاريخ حج است؛ فاجعه‌اي كه ابهامات در مورد آن، آهسته آهسته از فرضيه‌هاي مربوط به «سوء مديريت» نيز در حال فراتر رفتن است. 
 رئيس سازمان حج و زيارت ايران پيش بيني كرده شمار قربانيان فاجعه پنج‌شنبه گذشته در منا، به بيش از 4هزار و 700 نفر برسد. اوحدي همچنين ديروز گفت كه شمار قربانيان در اين حادثه به 288 نفر رسيده است. اين در حالي است كه  مقام‌هاي رسمي سعودي آمار كل قربانيان را از 719 نفر روز شنبه به 769 نفر در روز يك‌شنبه افزايش دادند و تا زمان تنظيم اين گزارش نيز هيچ رقم جديدي در اين مورد اعلام نشد. اين در حالي است كه بر اساس برآوردي كه سيشما سوارج وزير خارجه هند روز يك‌شنبه ارائه كرده، شمار قربانيان هزار و 19 نفر اعلام شده است. هر چند ملك سلمان پنج‌شنبه قبل فرمان تشكيل كميته حقيقت ياب براي بررسي فاجعه منا را داد ولي اطلاعات رسمي كه سعودي‌ها از ابعاد حادثه ارائه مي‌كنند بسيار اندك است و شمار موضع گيري‌هاي رسمي مقام‌هاي عربستاني طي شش روز گذشته از تعداد انگشتان دو دست فراتر نمي‌رود. بعد از انتشار گزارش‌هاي غير رسمي درباره دستور پادشاه عربستان براي جمع آوري دوربين‌هاي مدار بسته‌اي كه حادثه منا را ثبت كرده‌اند، گزارش‌هاي نگران‌كننده‌تري نيز درحال منتشر شدن است. بر اساس گزارش خبرگزاري فلسطيني سما، مقامات عربستاني گفته‌اند به علت نگراني از شيوع بيماري‌هاي واگيردار، مجبورند اجساد 600 تن از حجاجي را كه تا كنون شناسايي نشده‌اند، دفن كنند. منابع وابسته به بعثه حج مصر مي‌گويند مقامات سعودي ديروز از بعثه مصر و بعثه‌هاي ديگر خواستند نمايندگان رسمي خودشان را براي مراسم دفن اين اجساد اعزام كنند. منابع سعودي گفته‌اند اجساد درحال متلاشي شدن و تغيير چهره هستند و قرار است از آنها فيلمبرداري نشود و با حضور هيئت‌هاي رسمي حج از جمله مصر دفن شوند. منابع مطلع نزديك به بعثه ايران اين خبر را تأييد كرده‌اند. همچنين در حالي كه طي روز‌هاي گذشته، تصاوير محدودي از فاجعه منا در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده كه عمدتاً با استفاده از تلفن‌هاي همراه گرفته شده‌اند، شاهدان مي‌گويند نيروهاي امنيتي سعودي بعد از فاجعه، تمام گوشي‌ها را جمع‌آوري كردند. پيش‌تر هم گزارش شده بود پادشاه عربستان دستور داده فيلم‌ها و اسنادي كه نشان مي‌دهد مسدود كردن راه حجاج براي عبور كاروان خودروهاي شاهزادگان سعودي باعث فاجعه منا شده، از دسترس خارج شود. 
  
سرنوشت نامشخص هزار و 37نفر 
مقام‌هاي ايراني مي‌گويند كه سرنوشت 246 نفر از ايرانيان در فاجعه منا همچنان در ابهام است. وقتي عدد حاجيان مفقود شده ساير كشورها(بر اساس آمار رسمي)  نيز به اين عدد اضافه مي‌شود، شمار كساني كه سرنوشتشان مشخص نيست، به هزار و 37 نفر مي‌رسد. در اين ميان، انتشار گزارش‌هاي غير رسمي در باره برخي چهره‌هاي سرشناس، بر دامنه ترديد‌ها افزوده است. روز گذشته، شبكه العربيه از قول منابع سعودي كه به نام آنها اشاره نكرده، گفته كه نام غضنفر ركن‌آبادي سفير سابق ايران در لبنان در هيچ يك از مبادي ورودي عربستان ثبت نشده و اگر هم او وارد عربستان شده باشد، از طرق ديگري وارد عربستان شده است. سخنگوي وزارت خارجه ايران در واكنش به اين خبر اعلام كرد كه آقاي ركن آبادي با گذرنامه عادي خود عازم سفر حج شده‌اند و اطلاعات دقيق پاسپورت مربوط به همه حجاج و از جمله ايشان در اختيار مراجع رسمي دولت سعودي مي‌باشد و هيچ‌گونه شائبه‌اي در خصوص اطلاعات و جزئيات مربوطه و نحوه ورود ايشان به كشور عربستان وجود ندارد. «حميد محمدي» معاون امور حج سازمان حج و زيارت نيز گفته كه تمام اسناد و مدارك حضور غضنفر ركن‌‌آبادي در كشور عربستان و تشرف وي به حج موجود است. 
  
نگراني‌هاي بين‌المللي
محمد جواد ظريف به مردم اطمينان داده كه وزارت امور خارجه تا روشن شدن وضعيت آخرين مفقود ايراني فاجعه منا موضوع را با جديت دنبال مي‌كند ولي همزمان نگراني‌ها از اقدامات دولت عربستان در حال افزايش است. روز گذشته خبرهايي درباره اعزام وزير بهداشت ايران و هيئت همراه به عربستان منتشر شد ولي سايت مشرق در توئيتر خود گزارش كرد كه هنوز اجازه اين سفر داده نشده است. حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه در گفت‌وگوي تلفني با احمد المولد كاردار عربستان در تهران گفته كه به‌‌رغم قول مساعدت و برخي همكاري‌ها، اقدامات كنوني اين كشور براي تعيين وضع مفقودان كافي نيست. همزمان با تشديد نگراني‌ها در ايران، نگراني‌هاي بين‌المللي به خصوص در ميان كشورهايي كه تعداد قربانيان آنها قابل توجه است، در حال تشديد شدن است. به نوشته گاردين، رئيس‌جمهور نيجريه از دولت عربستان خواسته كه عامل بروز فاجعه منا را شناسايي و مشكلات حج امسال را برطرف كند.«محمدو بوهاري» گفته كه حادثه منا فقط به كشورهايي كه قربانياني داشتند مربوط نمي‌شود بلكه سراسر جهان اسلام را در بر مي‌گيرد. شيخ «ابراهيم الزاكزاكي،» رهبر جنبش اسلامي در نيجريه نيز تأكيد كرد مديريت مراسم حج بايد به كشورهاي مسلمان جهان محول شود. وي در اين باره گفت: اقدامي نسنجيده منجر به هجوم جمعيت و كشته شدن صدها حاجي شد، اين موضوع حاكي از آن است كه دولت رياض نبايد به تنهايي اين مكان مقدس را اداره كند. شبكه تلويزيوني اي‌پي‌تي‌ان از ابوجا گزارش كرد كه مسلمانان نيجريه خواستار مشاركت همه كشورهاي اسلامي در مورد تحقيق درباره حادثه مرگبار منا در خلال مراسم حج امسال شدند. همچنين علماي عراق خواستار برگزاري نشست فوق العاده‌ از سوي سازمان همكاري اسلامي شدند تا طي آن كشورهاي عضو، طرح بين‌‌المللي كردن اداره مناسك حج را بررسي كنند. شيخ «خالد الملا» رئيس جماعت علماي عراق در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس در بغداد، در اين خصوص تصريح كرد: قضيه همكاري كشورهاي اسلامي و عضو سازمان همكاري اسلامي در اداره مناسك حج بايد مورد بحث و بررسي قرار گيرد. «اياد الطايي» از علماي عراق نيز در اين خصوص با الملا موافق است و تأكيد مي‌كند كه اداره مناسك حج توسط سازمان همكاري اسلامي به اين سازمان اعتبار بيش از پيشي خواهد داد و آن را به كشورهاي عضو نزديك‌تر خواهد كرد. «حسان عبدالله» رئيس هيئت مديره تجمع علماي مسلمان لبنان بي‌كفايتي رژيم آل سعود در اداره مراسم حج را غيرقابل اغماض خواند و گفت: انجام تحقيق شفاف درباره مسببان فاجعه منا با مشاركت كشورهايي كه اتباع آنها جزو جانباختگان اين حادثه بوده‌اند، ضروري است. آقا مرتضي پويا روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا، ضمن انتقاد شديد از عربستان به دليل سوء مديريت و بي‌تدبيري در مديريت مراسم حج گفت: معتقدم سازمان همكاري اسلامي با وجود ضعف هايي كه دارد، بايد يك كميته حقيقت ياب قوي براي تحقيق درباره دلايل وقوع فاجعه مرگبار منا تشكيل دهد. 
[ ]

انهدام پهپاد ناشناس در غرب کشور

 

براساس اعلام فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه پهپادی که به منظور شناسایی وارد مرزهای کشور شده بود منهدم شد.
 سرهنگ دوم فرزاد فریدونی اعلام کرد: چندی پیش پهپادی ناشناس وارد منطقه و با استفاده از سامانه های بومی شناسایی شد. 

فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه افزود: پس از شناسایی این پهپاد سامانه های موشکی پدافند هوایی درگیر شدند و پهپاد را ساقط کردند. 

سرهنگ فریدونی توضیح داد: پهپادها دو نوع هستند، پهپادهایی که برای شناسایی مورد استفاده قرار می گیرند و پهپادهایی که علاوه بر شناسایی توانایی درگیری نیز دارند؛ پهپادی که در منطقه ساقط شد از نوع پهپاد شناسایی بود. 

وی اطلاعاتی در خصوص مبدا این پهپاد و مناطق مورد نظر آن به خبرنگارما ارائه نکرد. 
 
* اخطار به پروازهای ناشناس 
 
فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون در غرب کشور 12 اخطار رادیویی به پروازهای ناشناس داده شده که خوشبختانه آنها تبعیت کردند و در نهایت منجر به قطع مرز نشده است. 

فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه توضیح داد: اگر هویت پروازهایی که توسط سیستم پدافند هوایی شناسایی می شود مشخص شود می توانند وارد فضای کشور شوند در غیر این صورت اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت. 

سرهنگ فریدونی ادامه داد: اگر هواپیمای ناشناسی در فضای کشور و فضای پیرامونی شناسایی شود در مرحله نخست به آن هشدار رادیویی خواهیم داد و سپس به ترتیب هواپیماهای نیروی هوایی، سامانه های موشکی و گروه های توپخانه برای درگیری با پرواز متخاصم وارد عمل می شوند. 

وی با بیان اینکه کار پدافند تنها به درگیری محدود نمی شود عنوان کرد: پدافند هوایی با توجه به ابزاری که در اختیار دارد به پروازهایی که راهبری خود را از دست داده اند نیز کمک می کند. 

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از سامانه های مورد استفاده بومی هستند گفت: پدافند هوایی سامانه های واگذار شده را بومی سازی کرده و خود نیز آنها را تولید را می کند. 

فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه اعلام کرد: برد و دقت سامانه های راداری و موشکی پدافند هوایی که به ما واگذار شده ارتقاع پیدا کرده است. 

سرهنگ فریدونی افزود: علاوه بر این پدافند هوایی با استفاده از متخصصان داخلی سامانه های بومی نیز تولید کرده است؛ به عنوان مثال در زمینه راداری و کشف تولیداتی داریم که تمام آنها توسط متخصصان داخلی ساخته شده اند و می تواند تمام پروازهای منطقه را کشف کنند. 
 
* روزانه 400 پرواز بین المللی در غرب کشور 
 
وی با اشاره به امنیت آسمان کشور اظهار داشت: تردد پروازهای خارجی از آسمان ایران را می توان گواهی بر امنیت فضای جمهوری اسلامی ایران دانست. 

وی تصریح کرد: به طور قطع اگر آسمان ایران دچار کمترین ضعف امنیتی باشد دیگر کشورها به هواپیماهای خود اجازه نمی دهند از کریدر پروازی جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. 

فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه با بیان اینکه امنیت آسمان کشور با تلاش فرزندان ایران اسلامی و سامانه های بومی تامین می شود، گفت: همزمان با ایجاد ناامنی در کشور عراق کریدر این کشور به حالت نیمه تعطیل در آمد از این رو میزان پروازهای عبوری در کشور افزایش پیدا کرد. 

سرهنگ فریدونی اعلام کرد که اکنون روزانه 400 پرواز بین المللی از آسمان غرب کشور عبور می کنند. 

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی چندی پیش  میزان پروازهای عبوری روزانه از آسمان کشور حدود را یک هزار و 400 پرواز اعلام کرده بود. 

این آمار پیش از درگیریهای اکراین و ایجاد ناامنی در آسمان عراق روزانه 900 پرواز بود.
[ شنبه 31 مرداد 1394برچسب:انهدام پهپاد ناشناس در غرب کشور,پهپاد, ] [ 21:12 ] [ علیرضا ]
[ ]

خودکشی یک خلبان سعودی

 

منابع خبری از خودکشی یک خلبان سعودی که در بمباران مناطق مسکونی یمن از جمله صنعاء شرکت کرده بود، خبر دادند.


به گزارش الفرات، منابع آگاه در دربار سلطنتی آل سعود از خودکشی یک خلبان شرکت کننده در بمباران صنعاء پایتخت یمن خبر دادند.

به گفته این منابع، محمد عمرالعنزی افسر خلبان نیروی هوایی ارتش عربستان که در بمباران صنعاء مشارکت کرده بود، پس از مشاهده تصاویر کشتار کودکان یمنی و اجساد آنها و خانه های ویران شده، دست به خودکشی زد.

این خلبان در وصیت نامه خود از کشتار مسلمانان ابزار انزجار کرده و نوشته است ما مرتکب گناه شده ایم و معنای اسلام واقعی را فراموش کرده ایم، ما در کنار جنگنده های مسیحی، برادران و خواهران مسلمان خود را به قتل می رسانیم.

وی در ادامه وصیت نامه خود نوشته است محمد بن سلمان(جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی) ما را وارد این جنگی که قطعا شکست خورده و بازنده ایم، کرده است، چرا ما باید دستورات آمریکا را اجرا کنیم و منافع دشمنان اسلام در منطقه یعنی اسرائیل را محقق کنیم.

این خلبان که وجدانش پس از مشاهده تصاویر کشته های یمنی بیدار شده است، در ادامه وصیت نامه خود نوشته است با رسیدن محمد بن سلمان به پادشاهی، بلایا و مصایب تمام منطقه را فرا خواهد گرفت.

[ سه شنبه 2 تير 1394برچسب:خودکشی یک خلبان سعودی, جنگنده های سعودی, ] [ 15:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

نوبخت: قیمت گاز سی‌ان‌جی کاهش یافت

 

سخنگوی دولت گفت: قیمت گاز سی‌ان‌جی کاهش یافت و از ٦٠٠ تومان به ٥٠٠ تومان رسید.
 محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران، گفت: رشد اقتصادی کشور در سال ٩٣ توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران مثبت ٣ درصد اعلام شده، البته این رشد محدود است و مطلوب دولت نیست، اما اینکه پس از دو سال به رشد مثبت رسیدیم یک عملکرد مثبت تلقی می‌شود.

وی افزود: قیمت گاز سی‌ان‌جی کاهش یافت و از ٦٠٠ تومان به ٥٠٠ تومان کاهش یافت.

نوبخت خاطرنشان کرد: دولت به‌دلیل در پیش بودن مسافرت‌های تابستانی مردم و اینکه ٣میلیون و ٤٠٠هزار سواری و ٣هزار اتوبوس که از گاز سی‌ان‌جی استفاده می‌کنند، بتوانند به‌سهولت اقدام به نقل و انتقال مسافران کنند، این تصمیم را گرفت.

سخنگوی دولت همچنین گزارشی از عملکرد وزارت راه در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

نوبخت تصریح کرد: تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در مجلس در مغایرت با اصل ١٧٦ قانون اساسی است و این در حیطه قوه مقننه نیست و در اختیار شورای عالی امنیت ملی است، اما از این جهت که عنوان شده تصویب این طرح کمک به دولت است، از نمایندگان ملت تشکر می‌کنم، اما اصل این مصوبه می‌تواند در تعارض با اصل ١٧٦ قانون اساسی باشد و می‌تواند آثار خاص در اذهان عمومی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: دولت عملکرد مذاکرات هسته‌ای را نه تنها به مجلس، بلکه به همه مراجع قانونی و پیشگاه ملت گزارش می‌دهد.

سخنگوی دولت اظهار داشت:‌ متأسفم که این بحث (مذاکرات هسته‌ای) کف خیابانی و کوچه بازاری شده، اما تردید نکنید ما برخی پاسخ‌ها را به‌دلیل آسیب به تاکتیک‌های مذاکرات صریح بیان نمی‌کنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: استیضاح حق نمایندگان مجلس است، اما استیضاح وزیر آموزش و پرورش کمکی به جامعه فرهنگی نخواهد کرد. اینکه چندین طرح استیضاح در مجلس مطرح است نسبت به گذشته بی‌سابقه بوده، اما ما این را ایجاد مانع در کار دولت توسط مجلس تلقی نمی‌کنیم.
[ سه شنبه 2 تير 1394برچسب:نوبخت, قیمت گاز سی‌ان‌جی ,کاهش قیمت, سخنگوی دولت, ] [ 15:0 ] [ علیرضا ]
[ ]

پاسخ قاطع امام(ره) به همسر هاشمی رفسنجانی

 

سال ها پیش امام خمینی در پاسخ به کسانی که به قانون تمکین نمی کردند جواب کوبنده ای داده است که این روزها بسیار این پاسخ اهمیت پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، چند روز گذشته عفت مرعشی، همسر هاشمی رفسنجانی و مادر مهدی هاشمی در واکنش به حکم پسر خود با زیر سوال بردن عملکرد قوه قضائیه اظهار کرده بود که حکم آقای هاشمی یعنی تقلب، تقلب، پدرسوخته بازی.

وی ادامه داد: بروید و همین را بزنید؛ بروید بنویسید که خانم هاشمی گفت که، "پدرسوخته بازی بوده و حکمش (حکم مهدی هاشمی) پدرسوخته بازی بود و حکم نیست."

همه این اظهارات شاذ از سوی خاندان هاشمی و وکلایشان در حالی صورت می‌گیرد که این خاندان در موارد قبلی نیز نشان داده اند که سعه صدر در برخورد با مسائل نداشته و با اظهارات نسنجیده خود سعی در به چالش کشیدن وضعیت کشور دارند.

پیش از این در جریاناتی مشابه، مقام معظم رهبری بارها بر لزوم حفظ اقتدار قوه قضائیه از سوی مسئولین تأکید کرده اند و در این راستا فرمودند: قوه قضاییه نیازمند دو رکن مهم اقتدار و اعتماد عمومی است؛ هرگونه اقدام و یا القای تشکیک برای زیر سؤال بردن فعالیت‌ها، گزارش‌ها و آمارهای مسئولان عالی سه قوه بویژه قوه قضاییه، اقدامی نادرست، ضداعتماد عمومی و برخلاف مصالح کشور است و همه مسئولان، صاحبان تریبون‌ها و رسانه‌ها باید به این موضوع مهم کاملاً توجه کنند.

حضرت امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران درباره تمکین مسئولان، احزاب و گروه‌ها به قانون و فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی و شورای نگهبان در سخنانی گرانبها فرموده اند: من باز به همه این آقایانی که می‌خواهند نطق کنند و اعلامیه بدهند و نمی‌دانم نامه سرگشاده بفرستند و ازاین مزخرفات، به همه اینها اعلام می‌کنم که برگردید به اسلام، برگردید به قانون ، برگردید به قرآن کریم... نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد، نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت... اگر قانون در یک کشوری عمل نشود ، کسانی که می‌خواهند قانون را بشکنند اینها دیکتاتور هستند.

زیر سوال بردن اقدامات شایسته قوه قضائیه از سوی خاندان هاشمی موجب شکستن حرمت ها نسبت به دستگاه قضایی کشور می‌شود و باید به همسر هاشمی متذکر شد که محکومیت فرزند وی روال قانونی خود را طی کرده و یک خواسته عمومی بوده است.

 

[ سه شنبه 2 تير 1394برچسب:پاسخ قاطع امام(ره) ,همسر رفسنجانی, مهدی هاشمی,, ] [ 14:57 ] [ علیرضا ]
[ ]

«کامرون»بار دیگر نخست‎وزیر انگلستان شد

 

حزب محافظه کار انگلستان به رهبری «دیوید کامرون» نخست وزیر فعلی این کشور پیروز انتخابات پارلمانی شد.

 
به گزارش بی بی سی، حزب محافظه کار انگلستان به رهبری «دیوید کامرون» نخست وزیر فعلی این کشور پیروز انتخابات پارلمانی شد.

در پی این پیروزی «اد میلیبند» رهبر حزب کارگر نیز از ریاست این حزب کناره گیری کرد.

همچنین بنا بر این گزارش دیوید کامرون برای دیدار با ملکه الیزابت راهی کاخ باکینهام شد.

در این انتخابات حزب محافظه کار به رهبری دیوید کامرون ۳۲۶ کرسی،کارگر   ۲۳۰ کرسی ، ملی اسکاتلند ۵۶ کرسی ، لیبرال دموکرات ۸ کرسی، وحدت گرای دموکراتیک ایرلند شمالی ۸ کرسی ، حزب سبز ۱ کرسی و استقلال برتانیا هم ۱ کرسی به دست آورده اند.

به این ترتیب دیوید کامرون بار دیگر نخست وزیر انگلستان خواهد شد و قادر خواهد بود دولت خود را بر خلاف پیش‌بینی‌ها بدون نیاز به ائتلاف با احزاب دیگر تشکیل دهد.

[ شنبه 19 ارديبهشت 1394برچسب:کامرون,نخست‎وزیر انگلستان ,حزب محافظه کار, ] [ 1:42 ] [ علیرضا ]
[ ]

عکس تامل‌برانگیز از درگیری‎های بالتیمور

 

[ یک شنبه 13 ارديبهشت 1394برچسب:عکس تامل‌برانگیز ,درگیری‎های بالتیمور , بالتیمور ,آمریکا, ] [ 1:39 ] [ علیرضا ]
[ ]

روحانی در ساحل خزر

 

 


[ پنج شنبه 27 فروردين 1394برچسب:روحانی در ساحل خزر,روحانی,دریای خزر, ] [ 23:41 ] [ علیرضا ]
[ ]

کلیپ حسن آقامیری - تعرض به دو نوجوان ایرانی در عربستان

[ ]

دختربچه‌ای که سوژه رسانه‌های جهان شد

 

تسلیم شدن یک دختر بچه آواره سوری مقابل دوربین یک خبرنگار، سوژه بسیاری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شده است.

 

این دختر 4 ساله هنگامی که یک خبرنگار با دوربین به او نزدیک شد تا عکسی از او بگیرد؛ با تصور اینکه سلاحی به سوی او نشانه رفته است، به نشانه تسلیم دستان خود را بالا گرفت.
انتشار این عکس با واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.
یکی از کاربران درباره این عکس نوشت: این امر بسیار غم انگیز است  .. این دنیایی است که ما برای کودکانمان ساخته ایم.
شبکه بی بی سی تأکید کرد، این عکس توسط "عثمان ساغرلی" خبرنگار ترکیه‌ای از یک دختر آواره سوری به نام "هویدا هدی" در اردوگاه "اطمه" گرفته شده است.  پس از کشته شدن پدر این دختر بچه سوری در سال 2012 در شهر "حماه" وی به همراه مادر و 3 برادرش در این اردوگاه زندگی می کند.
این خبرنگار تأکید کرد که این دختر بچه به حدی از دوربین ترسیده بود که دستان خود را بالا گرفت.

[ چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:دختربچه‌, سوژه, رسانه‌های جهان,خبرنگار,هویدا هدی, ] [ 1:29 ] [ علیرضا ]
[ ]

عامل شهادت مرزبانان ایرانی

 

گروه تروریستی «انصار الفرقان» مسؤولیت حمله به ۸ تن از ماموران مرزی جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور را بر عهده گرفت.


«ابوحفص بلوچی» سخنگوی گروه تروریستی انصار الفرقان در پیامی تصویری ضمن بر عهده گرفتن مسؤولیت این حمله از ادامه حملات خود به نیروهای ایرانی خبر داده است.

این تکفیری ضمن ابراز خرسندی از این عملیات تاکید کرد که جهاد همچنان ادامه خواهد داشت.

گروه تروریستی انصار الفرقان از یکدست شدن دو گروه تروریستی الفرقان و جنبش الانصار شکل گرفته است.رهبری گروه تکفیری الفرقان را «مولوی صلاح الدین» و جنبش الانصار را ابوحفص بلوچی بر عهده دارند.

کاریکاتور/ انتظارات مردم از توافق هسته ای

 

 با پایان یافتن مذاکرات و قرائت بیانیه مشترک توافق هسته ای ، انتظارات مختلف مردم از بهبود وضعیت بعد از انجام شدن توافق هسته ای بسیار قابل تامل است.

[ چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:کاریکاتور/ انتظارات مردم , توافق هسته ای ,لوزان,اوباما, ] [ 1:4 ] [ علیرضا ]
[ ]

دیدار رییس جمهوری ترکیه با رهبر انقلاب

 

http://javanonline.ir/files/fa/news/1394/1/18/134393_500.jpg
http://javanonline.ir/files/fa/news/1394/1/18/134395_950.jpg
http://javanonline.ir/files/fa/news/1394/1/18/134397_127.jpg
[ سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:رییس جمهوری ترکیه ,رهبر انقلاب ,دیدار,طیب اردوغان, ] [ 23:46 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازگشت‌ ظریف‌ در میان‌ استقبال‌مردمی

 

 


ادامه مطلب
[ جمعه 14 فروردين 1394برچسب:بازگشت‌ ظریف‌ , استقبال‌مردمی ,لوزان سوئیس, ] [ 15:11 ] [ علیرضا ]
[ ]

لغو همه تحریم‌ها بعد از حصول توافق جامع

خلاصه‌ای از توافقات ایران و 1+5؛
 
براساس راه‌حل‌های بدست آمده، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک، تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت لغو و همه تحریم‌های اقتصادی و مالی چندجانبه اروپا و یکجانبه آمریکا فورا لغو خواهند شد.
جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از چین، روسیه، فرانسه، آمریکا، انگلیس وآلمان در چارچوب  عناصر مندرج در برنامه اقدام مشترک مورخ 24 نوامبر 2013 و متعاقب فرایند طولانی مذاکراتی پیچیده و طولانی در ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی، به مجموعه ای از راه حل های لازم جهت نیل به برنامه جامع اقدام مشترک در شهر لوزان سویس دست یافتند. مجموعه  متضمن این راه حل ها جنبه حقوقی نداشته و صرفا راهنمای مفهومی تنظیم و نگارش برنامه جامع اقدام مشترک را فراهم خواهد ساخت. بر این اساس تدوین برنامه جامع اقدام مشترک با مبنا قرادادن این راه حل ها در آینده نزدیک آغاز خواهد گردید.
 
تداوم برنامه هسته‌ای  از جمله غنی سازی
 
در چارچوب راه حل های موجود، هیچ یک از تاسیسات و فعالیت های مرتبط هسته ای متوقف، تعطیل و یا تعلیق نمی شود و فعالیت های هسته ای ایران در تمامی تاسیسات هسته ای از جمله نظنز، فردو، اصفهان و اراک  ادامه خواهد یافت.
 
این راه حل های جامع ،  ادامه برنامه غنی‌سازی در داخل کشور را  تضمین می کند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود مطابق مفاد برنامه جامع اقدام مشترک تولید صنعنی سوخت هسته ای خود را برای تامین سوخت نیروگاه های هسته ای ادامه دهد. 
 
 بر اساس راه حل  به دست آمده ، دوره زمانی برنامه جامع اقدام مشترک  در خصوص برنامه غنی سازی ایران 10 ساله خواهد بود. در طول این مدت، تعداد بیش از  5000 ماشین سانتریفیوژ در نظنز به تولید مواد غنی شده در سطح 67/3  درصد ادامه خواهند داد.
 
 ماشین های اضافه بر این تعداد و زیرساخت های مرتبط با آنها جهت جایگزینی با ماشین هایی که در طول این زمان آسیب می بینند جمع آوری و تحت نظارت آژانس نگهداری خواهد شد. همچنین ایران قادر خواهد بود ذخایر موجود مواد غنی شده خود را برای تولید مجتمع سوخت هسته ای  و یا صادرات آنها به بازارهای بین المللی در قبال خرید اورانیوم اختصاص دهد.
 
براساس راه حل های به دست آمده ایران برنامه تحقیق و توسعه خود را بر روی ماشین های پیشرفته ادامه خواهد داد و مراحل آغاز و تکمیل فرایند تحقیق و توسعه سانتریفیوژهایIR-4، IR-5 ،6IR- و IR-8 را در طول دوره  زمانی 10 ساله برنامه جامع اقدام مشترک ادامه خواهد داد.
 
تاسیسات فردو
 
بر اساس راه حل های بدست آمده تاسیسات هسته ای  فردو به مرکز تحقیقات هسته ای و فیزیک  پیشرفته تبدیل خواهد شد. بیش از 1000 ماشین سانتریفیوژ و تمامی زیرساخت آنها  در فردو حفظ و نگهداری خواهند شد که از این میان دو آبشار سانتریفیوژ در چرخش خواهند بود. همچنین نیمی از تاسیسات فردو با همکاری برخی از کشورهای(1+5) به انجام تحقیقات پیشرفته هسته ای و تولید ایزوتوپ های پایدار که مصارف مهمی در صنعت، کشاورزی و پزشکی دارد،  اختصاص پیدا می کند. 
 
راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک 
 
مطابق راه حل های موجود؛ راکتور تحقیقاتی اراک آب سنگین باقی خواهد ماند و با انجام بازطراحی ارتقاء یافته و روزآمد خواهد شد. در باز طراحی راکتور ضمن کاهش میزان تولیدی پلوتونیوم، کارآیی راکتور اراک به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. بازطراحی راکتور اراک در چارچوب یک  برنامه زمان بندی مشخص و در قالب یک پروژه بین المللی مشترک تحت مدیریت ایران آغاز و پس از آن بلافاصله ساخت آن شروع و در چارچوب یک برنامه زمان بندی تکمیل خواهد شد. تولید سوخت رآکتور اراک و اعطای گواهی بین المللی سوخت راکتور از جمله موارد این همکاریهای بین المللی خواهد بود. از طرف دیگر، کارخانه تولید آب سنگین نیز مانند قبل به کار خود ادامه خواهد داد.
 
پروتکل الحاقی
 
ایران در جهت شفافیت و اعتماد سازی به صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را به صورت موقت اجرا نموده و در ادامه فرآیند تصویب این پروتکل طبق یک جدول زمانی در چارچوب اختیارات رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی  به تصویب خواهد رسید.
 
لغو تحریم ها
 
براساس راه حل های بدست آمده، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک ، تمامی قطعنامه های شورای امنیت لغو خواهد شد و همه تحریم‌های اقتصادی و مالی چندجانبه اروپا و یکجانبه امریکا از جمله تحریم های مالی، بانکی، بیمه، سرمایه گذاری و تمامی خدمات مرتبط با آنها در حوزه های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی وخودور سازی فورا لغو خواهند شد. همچنین تحریم ها علیه اشخاص حقیقی و حقوقی، سازمان ها، نهادهای دولتی و خصوصی تحت تحریم های مرتبط هسته ای ایران از جمله؛ بانک مرکزی، سایر موسسات مالی و بانکی، سوئیفت، کشتیرانی و هواپیمایی جمهوری اسلامی، کشتیرانی نفت به‌طور همه‌جانبه فورا برداشته خواهند شد. همچنین کشورهای عضو گروه (1+5) متعهد هستند از وضع تحریم های جدید در موضوع هسته ای خودداری نمایند. 
 
همکاری های بین المللی:
 
همکاری های بین المللی هسته ای با جمهوری اسلامی ایران از جمله با اعضای 1+5 در حوزه ساخت نیروگاه های هسته ای، راکتور تحقیقاتی، گداخت هسته ای، ایزوتوپ های پایدار، ایمنی هسته ای، پزشکی و کشاورزی هسته ای و ... امکان پذیر و ارتقاء پیدا خواهند کرد. بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک، دسترسی ایران به بازار جهانی، عرصه های تجاری، مالی، دانش فنی و انرژی نیز فراهم خواهد شد.
 
زمان بندی اجرا برنامه جامع اقدام مشترک
 
با پایان یافتن این مرحله از مذاکرات، تدوین پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک تا بازه زمانی 10 تیر در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. با نهایی شدن متن، برنامه جامع اقدام مشترک در قالب قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد تایید قرار خواهد گرفت. جهت لازم الاجرا شدن برنامه جامع اقدام مشترک برای  تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد، این قطعنامه همچون قطعنامه هایی که علیه ایران تصویب شده بودند تحت ماده 41 فصل هفتم منشور ملل متحد تصویب خواهد شد تا بتواند قطعنامه های قبلی را لغو کند.
 
طرف های برنامه جامع اقدام مشترک پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت، به یک دوره زمانی آماده سازی برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک نیاز خواهند داشت. پس از طی مرحله آماده سازی و همزمان با شروع به اجرای اقدامات هسته ای از سوی ایران در یک روز تعیین شده لغو تمامی تحریم ها به طور خودکار  به اجراء در خواهد آمد.
 
در چارچوب راه حل های به دست آمده ؛ برای بازگشت پذیری متقابل تعهدات مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک در صورت نقض  تعهدات از سوی هر یک از طرف ها سازو کار لازم پیش بینی شده است.

قیمت نفت بعد از توافق هسته‌ای ایران

 

با افزایش احتمال رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 ، قیمت جهانی نفت دوباره کاهش یافت. تحلیلگران معتقدند توافق هسته‌ای عرضه نفت را بیشتر و قیمت را کاهش خواهد داد و به همین دلیل خریداران همچنان در انتظارند.

 امروز در بازارهای حهانی قیمت نفت برنت کاهش 5 سنتی داشت و هر بشکه از این محصول به قیمت 55 دلار و 6 سنت معامله شد. نفت آمریکا هم 39 سنت پایین آمد و بشکه‌ای 47 دلار و 21 سنت به فروش رفت. امروز در بازارهای جهانی قیمت بنزین 2.06 دلار کاهش یافت و گالنی 178 دلار معامله شد.


به گزارش رویترز دلیل کاهش یکی دو روز گذشته قیمت نفت خام در بازارهای جهانی، احتمال توافق مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 است که در لوزان سوئیس در حال برگزاری است. مذاکرات بین ایران و 6 قدرت جهانی به رغم پایان مهلت روز سه‌شنبه امروز هم در جریان است. تلاش‌ها بر این بود که به یک چارچوب توافقی در صبح چهارشنبه برسند.

یک نماینده آلمانی روز چهارشنبه گفت: هنوز توافقی حاصل نشده اما اگر طرفین اراده خوبی داشته باشند. امکان توافق وجود دارد.

فیلیپ هاموند وزیر امورخارجه انگلیس هم پیشرفت مذاکرات را مناسب خواند اما گفت مسائل کلیدی هنوز نیاز است برطرف شود.

مایکل هوسون رئیس تحلیلگران بازار نیز می‌گوید اگر توافقی حاصل شود امکان عرضه بیشتر نفت از سوی ایران وجود خواهد داشت و قیمت نفت پایین می‌آید.

بر اساس بررسی رویترز ایران در حال حاضر 2.8 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند که به واسطه تحریم‌ها تنها یک میلیون بشکه آن را می‌تواند صادر کند. همچنین ایران 30 میلیون بشکه در تانکرهای نفت روی آب ذخیره کرده است که بعد از برقراری توافق امکان تزریق نفت بیشتر به بازار وجود دارد که در این صورت قیمت را کاهش می‌دهد.
[ پنج شنبه 13 فروردين 1394برچسب:قیمت نفت بعد از توافق هسته‌ای ایران,مذاکرات هسته ای, ] [ 1:40 ] [ علیرضا ]
[ ]

حاشیه مذاکرات ایران و ۱+۵

 

در حاشیه هشتمین روز مذاکرات ایران و ۱+۵ در لوزان سوئیس




















[ پنج شنبه 13 فروردين 1394برچسب:حاشیه مذاکرات ایران و ۱+۵ ,لوزان سوئیس,هسته ای, ] [ 1:31 ] [ علیرضا ]
[ ]

تهدید عربستان به قطع صادرات نفت

 

رویترز اعلام کرد عربستان هشدار داده است در صورت نزدیک شدن نفتکش‌های دیگر کشورها به بنادر یمن صادرات نفت خاورمیانه را قطع خواهد کرد.
عربستان سعودی بعد از حمله به کشور یمن اعلام کرده است در صورت نزدیک شدن کشتی‌های بارگیری نفت به بنادر این کشور صادرات نفت خاورمیانه را قطع خواهد کرد.

براساس این گزارش چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام از یمن است که طی دو ماه گذشته 4 و نیم میلیون بشکه نفت از یمن وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 315 درصدی داشته است.

در حال حاضر یمن جایگاه سی و پنجم صادرات نفت دنیا را دارد و این نگرانی هست که آیا با قطع صادرات نفت این کشور، خللی در تامین انرژی مشتریان نفتی به وجود خواهد آمد. صادرات نفت یمن از طریق خط لوله ماریپ به عنوان مسیر اصلی صادرات این کشور، 70 هزار بشکه در روز است که پیش از این حتی به میزان 110 هزار بشکه در روز هم رسیده بود.

در حال حاضر صادرات نفت این کشور با حمله جنگنده‌های عربستان و هم‌پیمانانش به این کشور قطع شده است. یمن حدود 1.4 تا 1.5 میلیون بشکه در روز که اساسا به کشور چین است صادر می‌کند البته در این میان منابع تجاری چین اعلام کرده است که حجم نفتی که از یمن وارد می کند را می‌تواند از کشورهای غرب آفریقا جایگزین کند.

براساس این گزارش بعد از حمله عربستان و همپیمانانش به کشور یمن قیمت نفت افزایش یافته است اگرچه برخی منابع اعلام کردند که ذخیره بیش از اندازه نفت امکان جایگزینی را برای خریداران نفتی نظیر چین به وجود آورده است اما نگرانی از این هست که کشمکش‌های به دیگر کشورهای عمده تولید نفت در خاورمیانه نیز سرایت کند که در این صورت نگرانی از افزایش بیشتر قیمت نفت وجود خواهد داشت. درگیری‌ها در یمن قیمت نفت برای تحویل در آینده را 6 درصد افزایش داده است
[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب:تهدید عربستان, قطع صادرات نفت ,یمن, ] [ 22:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

تصاویری از خرابیهای یمن در پی حمله هوایی عربستان

 





















[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب:خرابیهای یمن ,حمله هوایی عربستان , یمن ,انصارا,,,, ] [ 21:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

حکم اعدام یک سازمان حقوق بشری برای بازیگر ایرانی

[ چهار شنبه 5 فروردين 1394برچسب:حکم اعدام, سازمان حقوق بشری, بازیگر ایرانی,ستایش, ] [ 1:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

تسلیت کری و مونیز به فریدون

 

در پی درگذشت والده دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور، جان کری وزیر خارجه آمریکا و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا صبح روز جمعه با حضور در محل اقامت هیات ایرانی در لوزان سوییس درگذشت وی را به حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌جمهور تسلیت گفتند.












[ جمعه 29 اسفند 1393برچسب:تسلیت کری و مونیز به فریدون ,مادر رئیس جمهور, ] [ 20:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

ظریف کنار هفت سین لوزان

 

فقط از سفره هفت سین هتل بوریواژ یک تصویر در اختیار خبرنگاران قرار گرفت؛ تصویری بدون شرح که مذاکره کنندگان ایرانی را کنار میزی که هفت سین در آن چیده شده ، نشان می دهد.

 مدیران هتل بوریواژ محل مذاکرات هیات های ایرانی و امریکایی چهارشنبه شب رنگ و بوی نوروز به هتل خود دادند.


تیم مذاکرات ایران در کنار سفره هفت سین در هتل محل مذاکرات (بوریواژ ) در شهر لوزان سوئیس


محمد جواد ظریف، علی اکبر صالحی، حمید بعیدی نژاد ، مجید تخت روانچی ، حسین فریدون و سید عباس عراقچی در این تصویر در کنار میزی دیده می شوند که هفت سینی آبی رنگ در آن چیده شده و یک جلد قرآن مجید هم در میان آن است.

از آنجا که بجز این تصویر اطلاع دیگری در دست نیست، باید حدس زد که ظاهرا مذاکره کنندگان پس از پایان گفت و گو ها با یک ابتکار غیرقابل منتظره روبرو شده اند.

مشاهده این تصویر در شبکه اطلاع رسانی ، خبرنگاران ایرانی را متعجب کرد تا جایی که پرسیدند : این عکس مربوط به امشب است و هتل محل مذاکرات؟

پاسخ گرفتند که : بله.

 شیر شب عید

هنگامی که ظریف پنجمین دور گفت و گوی خود با جان کری در لوزان را تمام کرد مجبور بود از میان دهها خبرنگار رسانه های داخلی و خارجی که عمدتا ایرانی بودند عبور کند. یکی از آنها از ظریف پرسید: شیرید یا روباه؟

ظریف پاسخ داد: ما همیشه شیریم... ایرانی ها همیشه شیر اند....بخصوص شب عید

[ جمعه 29 اسفند 1393برچسب:ظریف ,هفت سین لوزان,عید نوروز,مذاکرات هسته ای , ] [ 1:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

مذاکرات به پایان خود نزدیک شده است

 

وزیر امور خارجه ایران امروز پس از دیدار خود با همتای آمریکایی‌اش گفت: مذاکرات به پایان خود نزدیک شده است.

محمد جواد ظریف گفت: ما در حال حرکت هستیم، گفت‌وگوها به شدت پیچیده است و ما به مراحل پایانی مذاکراتی رسیده‌ایم.

وی افزود: هنوز کمی با این که بگوییم به فهم مشترک رسیدیم فاصله داریم و کار زیادی داریم.

آقای ظریف در پاسخ به این سوال که تیم مذاکره کننده ایرانی تا چه زمانی در لوزان خواهد ماند، گفت: تا زمانی که لازم باشد می‌مانیم.

[ پنج شنبه 28 اسفند 1393برچسب:مذاکرات هسته ای,آمریکا,لوزان سوئیس, ] [ 23:51 ] [ علیرضا ]
[ ]

اگر داعش آمریکا را دارد ما هم حاج قاسم را داریم

 

فرمانده لشکر مردمی حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در عراق با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی از رزمندگان جبهه مقاومت در نبرد با گروه های تروریستی گفت:...
به گزارش شهدای ایران فرمانده لشگر مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع) در عراق در حاشیه نشست مجمع جهانی مستضعفین در گفتگوی اختصاصی با بسیج با اشاره به روند شکل گیری گردان های مردمی در سوریه برای مقابله با گروه های تکفیری و تروریستی گفت:  بعد از فتوای مرجعیت و به ویژه فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی، نیروهای بسیجی و مومن در کشور سوریه و شهر دمشق برای دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها دور هم جمع شدند و گردان های مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع)  تشکیل شد . این نیروهای مردمی در ابتدای امر فعالیت خود را در سوریه و اطراف حرم حضرت زینب سلام الله علیها آغاز کردند و تا الان هم در آن منطقه حضور دارند ولی مدتی بعد به دنبال حضور گروه های تروریستی در عراق؛ جمعی از آن ها به عراق آمده و مشغول جنگیدن با گروه داعش هستند .

وی در ادامه با اشاره به نقش آمریکا، کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در حمایت از گروه های تکفیری و تروریستی، بیان داشت: آمریکا و غربی ها متاسفانه در سیاست هایشان دورویی دارند و همیشه به گروه های تروریستی کمک کرده اند، درست بر عکس چیزی که در جهان از خود نشان می دهند. به یاری خدا بسیجی های ما نخواهند گذاشت که  نقشه های دشمن در منطقه عملی شود.

فرمانده لشکر مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع) پیرامون تحولات منطقه و عاقبت حضور گروه های تروریستی در عراق و سوریه، اظهار داشت: نیروهای بسیجی ما  در جهان اسلام آماده هستند و این توانایی را دارند که عالم را از وجود داعشی ها پاک کنند و همه آن ها را نابود خواهیم کرد.

وی به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، به ویژه در حمایت از جبهه مقاومت در مقابله با جریان های تروریستی در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: دست آهنینی که با گروه های تروریستی مقابله می کند و تنها یاور ما بسیجی های جبهه مقاومت؛  فقط جمهوری اسلامی ایران است و به یاری خدا این حمایت ها ادامه خواهد داشت.

فرمانده لشکر مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع) در پایان با بیان این  که اگر داعشی ها آمریکا را دارند ما هم حاج قاسم سلیمانی را داریم، عنوان داشت: متعهد می شویم و دست به دست هم می دهیم که با رهنمود های رهبرمان در مقابل گروه های تکفیری و تروریستی با عزمی راسخ  و پرتوان ایستاده و مقاومت کنیم.
[ جمعه 22 اسفند 1393برچسب:داعش, آمریکا,حاج قاسم ,عراق,تکفیری, ] [ 23:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

هدیه متفاوت روحانی به همتای ترکمنش

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در حاشیه نشست مشترک بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و ترکمنستان، یک دستگاه اتوبوس VIP تولید شرکت عقاب‌افشان را به عنوان نماد صنعت جمهوری اسلامی ایران به قربانقلی بردی محمداف - رئیس‌جمهور ترکمنستان - اهدا کرد.

 

(تصاویر) هدیه متفاوت روحانی به همتای ترکمنش

(تصاویر) هدیه متفاوت روحانی به همتای ترکمنش
[ ]

تمجید العامری از سردار سلیمانی

 

 

«هادی العامری» دبیر کل سازمان «بدر» عراق و از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی تأکید کرد که اگر سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران نبود، عراق اکنون در قبضه داعش بود.

 
هادی العامری در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» که وابسته به عربستان سعودی است، حضور قاسم سلیمانی را در عراق بسیار ضروری دانست.
 
وی با اشاره به حضور مشاوران ایرانی در کنار نیروهای بسیج مردمی عراق در جنگ علیه تروریست‌های داعش در «صلاح الدین»، این پرسش را مطرح کرد که با وجود اینکه بیش از 4 هزار مشاور آمریکایی در عراق حاضر هستند، چرا برخی، از حضور مشاوران ایرانی حساسیت نشان می دهند.
 
العامری درباره مشاوران ایرانی گفت: «مشاوران ایرانی در جنگ با ما همراه هستند و بهترین مشاوره‌ها را به ما می دهند. ما نیز به آنها افتخار می‌کنیم».
 
دبیرکل سازمان بدر عراق در ادامه افزود: «پس از اینکه تکریت و کرکوک را آزاد کردیم، آنها[مشاوران ایرانی] در آزادسازی کامل نینوا و الانبار با ما مشارکت خواهند داشت».
 
وی با بیان این مطلب افزود: «هر کس که درباره مشاوران ایرانی سخن می‌گوید، باید در برابر آنها با احترام بایستد؛ زیرا اگر آنها و قاسم سلیمانی برادر نبود، اکنون همه عراق تحت سیطره گروهک داعش بود. مردم عراق نیز باید برای تشکر از این قهرمان، مجسمه‌ای برایش بسازند».
 
العامری درباره معاملات آمریکا با عراق نیز تصریح کرد: «دولت عراق برای خرید سلاح‌های مختلف از جمله تانک با آمریکا قرارداد بسته است، ولی آمریکا شرط گذاشته است که از این سلاح در جنگ‌های صلاح الدین استفاده نشود و فقط برای آزادسازی موصل به کار رود، البته علت این مسئله حضور نیروهای بسیج مردمی در این منطقه است. گویا استان صلاح الدین و الانبار از استان‌های عراق نیستند».
 
دبیرکل سازمان بدر عراق در ادمه اظهار داشت: «ما [با داعش] می جنگیم و پیروزی‌هایی را نیز با کمترین امکانات محقق کرده‌ایم. در مقابل عناصر مسلح [داعش] از سبک جدیدی به نام خودروهای بمب‌گذاری شده استفاده می‌کنند تا در محورتکریت-کرکوک به گروه‌های نظامی ما حمله کند».
 
وی با اشاره به پیروزی‌های متوالی نیروهای عراق تأکید کرد: «نیروهای ما به ویژه در محور تکریت-کرکوک و از سلسله جبال حمرین به پیش‌روی ادامه می‌دهند. در این جنگ‌ها برخی از عشایر شمر، الجبور و ناحیه العلم همراه با ما می‌جنگند».
 
العامری ادامه داد: «امروز ناحیه العلم در اختیار ساکنان خود قرار دارد. ما این منطقه را به آنها تحویل دادیم. سپس از منطقه "الفتحه" آغاز کردیم تا به تکریت وارد شویم و با سایر نیروهای عراق به طور کامل آن را آزاد کنیم و پس از آن منطقه "الحویجه" در کرکوک را آزاد کنیم».
 
وی به ساکنان صلاح‌الدین، الانبار و موصل هشدار داد که به نیروهای آمریکایی اعتماد نکنند؛ زیرا به گفته وی «آنها نمی‌توانند حتی یک روستا را در عراق آزاد کنند».
 
دبیرکل سازمان بدر عراق ضمن تقدیر از مشاوره‌های بدون چشم‌داشت جمهوری اسلامی ایران در مساعدت عراق برای مبارزه با عناصر داعش، تأکید کرد که آمریکایی‌های بر عکس ایران عمل می‌کنند و پس از اینکه با پول عراق سلاح «به ما دادند، هزاران شرط را پیش پای ما قرار دادند. آنها به ما گفتند که به شما اسلحه نخواهیم داد، اگر نیروهای بسیج مردمی این سلاح‌ها را به دست گیرند».
 
العامری درباره سایر شروط نامعقول آمریکایی‌ها گفت: «پس از آن که آمریکا با معاملات پرهزینه از اموال عراق، تانک‌هایی را در اختیار عراق قرار داد، شرط گذاشت که از این از این تانک‌ها فقط در جنگ‌های مصول استفاده شود».
 
این در حالی بود که آمریکا نسبت به حضور مشاوران نظامی ایرانی در کنار نیروهای عراق ابراز نگرانی کرده بود.
[ جمعه 22 اسفند 1393برچسب:العامری,سردار سلیمانی,تمجید,دبیر کل, سازمان «بدر» ,عراق, ] [ 23:1 ] [ علیرضا ]
[ ]

احمدي‌مقدم مشاور عالي سرلشكر فيروز‌آبادي

 

سردار اسماعيل احمدي مقدم طي حكمي به سمت مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در امور امنيتي و انتظامي منصوب شد.
 به گزارش فارس به نقل از دفتر ويژه رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح طي حكمي سردار اسماعيل احمدي‌مقدم را به عنوان مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در امور امنيتي و انتظامي منصوب كرد. رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در اين حكم خطاب به سردار احمدي‌مقدم آورده است: نظر به سوابق ارزشمند خدمتي، دانش و تجارب ارزنده و مسئوليت‌هايي كه در نيروهاي نظامي و انتظامي و از سوابق نوراني در دوران دفاع مقدس برخورداريد و به استناد اختيارات تفويضي مقام معظم فرماندهي كل قوا حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي عزيز، شما را به عنوان مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در امور امنيتي و انتظامي منصوب مي‌كنم. سردار پاسدار اسماعيل احمدي‌مقدم پيش از اين نزديك به 10 سال سمت فرماندهي نيروي انتظامي كشور جمهوري اسلامي ايران را بر عهده داشته است.

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:احمدي‌مقدم ,مشاور عالي ,سرلشكر فيروز‌آبادي ,ستاد كل, ] [ 22:59 ] [ علیرضا ]
[ ]

افشای جاسوسی نیوزیلند از ایران

 

ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد اداره جاسوسی نیوزیلند داده‌های ارتباطاتی ۲۰ کشور از جمله چین، ژاپن، کره شمالی، و ایران را جمع‌آوری می‌کند که بسیاری از آنها شرکای نزدیک تجاری این کشور هستند.

اسنادی که امروز چهارشنبه 20 اسفند منتشر شد نشان می‌دهد دولت نیوزیلند عملیات جاسوسی الکترونیکی خود را از چین که متحد تجاری اصلی این کشور است تا قطب جنوب توسعه داده و اطلاعات حاصله را با آمریکا و دیگر شرکای بین‌المللی‌اش سهیم می‌شود.

این اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط اداره موسوم به اداره امنیت ارتباطات دولتی این کشور تحویل آژانس امنیت ملی آمریکا و نهادهای اطلاعاتی استرالیا، انگلیس و کانادا شده است که در کنار نیوزیلند عضو شبکه شناسایی موسوم به پنج چشم هستند.

این اسناد که در روزنامه هرالد نیوزیلند و وب‌سایت اینترسپت منتشر شد نشان می‌دهد نیوزیلند توان جاسوسی خود را در سال‌های گذشته افزایش داده است.

جاسوسی نیوزیلند از چین که شریک تجاری مهم نیوزیلند است نشان می‌دهد این کشور به نیابت از آمریکا از دوستان خود جاسوسی می‌کند.

اسنادی که روز چهارشنبه منتشر شد شامل گزارش آژانس امنیت ملی آمریکا مبنی بر این است که نیوزیلند دسترسی این آژانس را به کشورهایی که دسترسی اطلاعاتی به آنها دشوار است برای آمریکا مقدور ساخته است.

این کمک اطلاعاتی شامل دسترسی به شبکه‌های ارتباطات داخلی از طریق مراکز شنود مخفی در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور است.

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب: جاسوسی,نیوزیلند,ایران, ادوارد اسنودن, آژانس, ] [ 22:57 ] [ علیرضا ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد